Amazon este liderul comertului online, in Germania
E-commerce-ul german este din ce in ce mai definit de marketplace-uri, iar Amazon conduce topul, citim pe ecommercenews.eu. Gigantul online cu sediul la Seattle a avut o cifra de afacerei de 13,9 miliarde €, de trei ori mai mari decat urmatorul plasat, Otto (4,5 miliarde €). Pe locul trei in clasament se plaseaza Zalando (cu 1,9 miliarde €).
In ultimul an, din cauza pandemiei COVID-19, comertul online s-a dezvoltat masiv in Germania – ca in majoritatea tarilor europene, de altfel. Primele 1.000 de site-uri e-commerce si marketplace-uri de aici au avut vanzari de 70 miliarde € in 2020, cu 30% mai mult YoY (conform EHI Retail Institute). Cea mai mare crestere in top 20 a avut-o Hornbach.de: 86,2%. Si magazinul online Ikea s-a dezvoltat masiv, cu 74,3%.
Studiul arata ca 44,8% dintre magazinele analizate a un shop pe Amazon. Pana la 36,3 % sunt active pe eBay, iar 14,4% folosesc marketplace-ul Kaufland. In randul marketplace-urilor pure, Amazon.de a avut cel mai mare volum comercial brut (de 35,4 miliarde €), fiind urmat de eBay.de (cu 11,8 miliarde €) si Otto (cu 5,5 miliarde €).
E-commerce-ul german ramane destul de concentrat: pana la 40% din totalul vanzarilor online intra in buzunarele primilor 10 plasati din top. Pana la 31,9% dintre vanzari sunt generate de magazinele online de pe locurile 11-100. In total, cele 100 de pozitii reprezinta aproape trei sferturi (71,9%) din cifra de afaceri totala a primelor 1.000 magazine online din Germania.
Comentariu ( 1 )
[…] aceasta crestere procentuala, cumparatorii din Germania (a doua cea mai mare piata pentru Amazon, dupa Statele Unite) abonati la serviciul Prime vor plati 89,9 € (cu 30% mai mult ca pana acum). […]