Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu InteriorOnline.ro

Interioronline.ro a fost lansat in februarie 2019 si vinde pe Internet servicii de design interior, mobilier, corpuri de iluminat si decoratiuni (inclusiv produse marca proprie). Milena Taranu (foto st., Arhitect de interior & Fondator InteriorOnline.ro) si Mariana Bercu (foto, Arhitect & Fondator InteriorOnline.ro) ne-au dezvaluit cum arata culisele afacerii lor virtuale,  care este publicul tinta al site-ului si cum isi folosesc experienta de 20 de ani in domeniul arhitecturii si amenajarilor de interior pentru a oferi produse si servicii de calitate.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Milena Taranu si Mariana Bercu: Am dorit un nume simplu si usor de retinut. Nu am cautat foarte mult, am gasit varianta castigatoare chiar in campul termenilor cu care eram obisnuite. A ramas asadar „Interior”, de la design interior, domeniul nostru de activitate. Ne-au placut si nuantele acestui nume: interiorul caminului nostru ar trebui sa fie pe masura propriului interior.

De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea ne-a venit spontan, dupa o discutie despre provocarile meseriei de arhitect. Apoi am cautat site-uri cu un model de afacere asemanator. Am gasit cateva exemple de site-uri din SUA, ce ofera online servicii de amenajare. Apoi am lucrat impreuna, pentru a adapta conceptul pentru cererile de pe piata autohtona.

Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere?
Daca esti arhitect/designer de interior, nevoia de independenta profesionala si inovatie sunt inscrise in ADN-ul tau sau se dezvolta natural, pe parcursul carierei. Am dorit, in plus, sa aducem ceva nou in domeniul amenajarilor de interior, ceva adaptat prezentului si conectat la tehnologie: un serviciu usor de accesat online, rapid, economic pentru oricine.

Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacte?
Am invatat pe parcurs, lucrand cu echipa de IT si e-marketing, cum se construieste un site, ce inseamna un magazin online, promovare pe Google si social media, SEO, cum sa scrii un articol, si toate tool-urile de comert online pe care le-am folosit pana acum. Si inca mai avem foarte multe de invatat…

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Banii sunt intotdeauna o problema atunci cand nu ii ai… 🙂 Asta s-a reflectat in timpul alocat proiectului: procesul a fost mai anevoios, de lunga durata si a trebuit sa suplinim prin munca noastra banii lipsa. Bugetul alocat acestui proiect a fost obtinut cu greu, prin sacrificarea, de cele mai multe ori, a timpului liber din orele de dupa programul obisnuit de lucru, dar si a weekend-urilor. Atunci cand vrei sa faci ceva, se pare ca nu prea merge fara sacrificii. Am investit cat am avut posibilitatea si in continuare vom face la fel. Daca vom simti insa ca se poate mult mai mult si singura problema ar fi banii, ne gandim sa apelam si la metode de finantare.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Cred ca la inceput e bine sa pornesti cu multa rabdare si incredere in fortele proprii si ale partenerului. Intotdeauna sa fii constient ca nu este un drum scurt si usor. Pentru a depasi obstacolele, ai nevoie de perseverenta si putere mentala, pentru a rezolva situatiile mai putin placute. Bineinteles, sa stii ca ai de invatat permanent, pentru a imbunatatii serviciile oferite clientilor tai.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In rol de angajat, participi la activitatile firmei activ, trup si minte, 5-6 ore/zi; ca antreprenor, esti conectat aproape tot timpul, iar responsabilitatile sunt mult mai mari. Propria afacere iti poate oferi, in schimb, mai multa independenta financiara, relatii, flexibilitate, cunostinte noi si, daca ai succes, profit pentru alte investitii.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt tineri cu varsta preponderent cuprinsa intre 25 si 45 de ani, cu un ritm de viata dinamic, conectati la tot ce inseamna tehnologie, deschisi catre noi experiente, cu buget de la mic, la mediu si peste medie. Clientul nostru este omul care stie ce vrea, opteaza pentru o amenajare practica, versatila, doreste confort, e in continua miscare, intotdeauna cu un pas spre viitor.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca suntem o echipa cu experienta practica, de 20 de ani, in domeniul arhitecturii si amenajarilor de interior, oferim consultanta de incredere in bugetul indicat de beneficiar. Proiectul este ancorat in realitatea de pe piata mobilei si decoratiunilor si problemele pe care le ridica un santier, iar – la final – raspunde la nevoile functionale si estetice.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Suntem prima platforma online din Romania cu o oferta de servicii pe design interior – sub forma a 3 pachete accesibile online si sustinute de o aplicatie special gandita, cu un magazin online cu mobila si decoratiuni de la producatori si furnizori din Romania, ce cuprinde selectia unor designeri si o sectiune de blog, cu informatii despre design si amenajari interioare. Ce ne face unici insa este felul cum simtim si abordam acest business si combinatia de servicii pe care o oferim.

De unde va cumparati produsele?
Colaboram, in mare parte, cu producatori si furnizori romani si, pe viitor, vom cauta sa-i promovam pe designerii si mesterii cu creatii unicat.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Oferim servicii si produse strict online si folosim toate canalele existente pentru comert, colaborare si promovare online.

Cati angajati aveti?
Suntem o echipa mica, dar in continua crestere. 🙂

Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile variaza constant, in functie de luna si campaniile de promovare pe care le dezvoltam.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul cu partea de servicii, magazin online si blog este gandit si pentru versiunea de mobil. Ceea ce tine de aplicatia online (care sustine proiectele de amenajare de interior) se acceseaza de pe desktop.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Ca orice start-up, dorim sa avem mai multa vizibilitate, sa ajungem la clientul care are nevoie de serviciile si produsele noastre, sa incheiem parteneriate si relatii de colaborare cu alti profesionisti romani din domeniu.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem cu pasi mici, dar siguri. 🙂

Leave a reply