INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu HappyTails.ro
Site-ul e-commerce autohton HappyTails.ro a aparut in iulie anul acesta (in plina pandemie COVID-19), la 7 luni de cand fondatoarele Magda Stoica (foto dr.) si Alice Ababi (foto) au avut ideea unui magazin online pe aceasta nisa specifica: „Ne adresam proprietarilor de animale (catei si pisici), dar nu printr-un magazin online de tip pet shop, ci printr-un serviciu de tip subscription box. Trimitem lunar o cutie plina cu bunatati – jucarii premium, recompense cat mai naturale si accesorii pentru blanos si omul de langa el”, ne-a povestit Magda. Cutiile contin minimum 6-8 produse diferite si te poti abona pe 3, 6 sau 12 luni (sau poti da o singura comanda, de proba). Descopera mai multe detalii din culisele acestei afaceri, mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Magda Stoica: Totul a plecat de la ce ne dorim, de la misiunea noastra de a imbogati viata blanosilor nostri. „Happy Tails” reprezinta felul nostru de a oferi animalutelor de langa noi stimularea si fericirea pe care o merita luna de luna, iar asta se traduce printr-o codita fericita.
De unde v-a venit ideea de business? Aveti vreun model in domeniu?
Ideea a aparut ca expresie a unei nevoi reale, cu care ne confruntam chiar noi, in calitate de pet moms. De cand am adoptat-o pe Cleo, our team doggo, care e o adevarata o bomba de energie si dragalasenie, am pierdut mult timp prin pet-shop-uri bajbaind dupa jucarii si recompense si nu am fost tocmai multumita de calitatea lor, pentru pretul pe care il plateam. Am stiut destul de repede ca nu se va termina prea curand cautarea mea. Discutand cu Alice, mama impatimita de 2 pisici (Tombi si Luna), am realizat ca ea se confrunta cu o problema similara, mai ales cand pisicile tale nu se satura de joaca si de atentie. Usor, usor am testat ideea cu alte persoane si am realizat impreuna ca exista o oportunitate. Dorinta noastra de a avea toate aceste lucruri la un loc, fara pierdere de vreme si cu produse de calitate, combinate cu dragostea noastra pentru animale, au condus la ideea de a oferi tuturor un moment special langa blanosii lor, prin cutiile Happy Tails.
Ce v-a motivat sa incepeti propria afacere? Ati pornit la drum singure?
Amandoua cochetam de ceva timp cu ideea de antreprenoriat, asa ca am pornit la drum impreuna, motivate doar de dorinta de a invata si a iesi din zona de confort, cu zero cunostinte practice despre domeniul pe care l-am ales si ce tine de el. Apoi ne-am indragostit efectiv de produsele pe care am reusit sa le aducem in Romania (pe care le includem in cutiile Happy Tails) si de reactia coditelor pufoase, plus a oamenilor de langa ei, de fiecare data cand deschid una dintre cutiile noastre.
Ati avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ati fost autodidacte?
Amandoua am fost si suntem in continuare autodidacte, dar ne-ar fi placut sa fi avut parte de educatie antreprenoriala. Din pacate, cel putin in Romania, universitatile nu te pregatesc cu adevarat pentru viata reala de antreprenor. Investim in noi si am participat de-a lungul timpului la diferite cursuri de pregatire si business workshop-uri. Imbratisam cultura greselii, am reusit sa invatam foarte multe in scurt timp, gresim si invatam in continuare, dar tocmai asta e farmecul, asta e ce ne-am propus.
Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
Am investit pana acum (doar din fonduri proprii) cateva mii de euro si ne propunem sa ne autofinantam in continuare, cel putin pana cand ajungem la break even. Inca nu am ajuns in punctul in care ne dorim sa cautam alte surse de finantare. Nu a fost usor, nici putin, dar ne responsabilizeaza.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
O, de cand asteptam intrebarea asta! Glumim, dar nu credem ca exista antreprenor care sa nu fi avut bariere la inceput de drum. De la colaboratori neseriosi, la dificultatea de a gasi furnizori de incredere si pana la pandemia COVID-19, au fost multe provocari. Pe o parte dintre ele le-am depasit insistand, cautand, iar insistand si incercand sa obtinem calitate la standardele pe care ni le dorim. Pe altele le-am depasit gresind si invatand lectia respectiva. Totusi, cea mai importanta bariera sta si acum in limita competentelor noastre, in adaptabilitate si puterea de a accepta cand avem nevoie de ajutor.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ei bine, in acest moment suntem amandoua in situatia de a fi angajate full time si a avea si propria afacere, asa ca putem sa raspundem dintr-o perspectiva noua. Avantajele in a-ti pastra si job-ul dupa ce ai inceput o afacere sunt ca: inca ai o plasa de siguranta, iti poti finanta afacerea, ai un program de lucru fix, ramai conectat cu o echipa mai larga, etc. Evident, dezavantajele sunt legate de timp, pentru ca in special la inceput de drum, vei dedica foarte multa munca si implicare in noua afacere, incluzand nopti si weekenduri. Acest lucru inseamna uneori ca poate dura mai mult ca toate rotitele sa fie puse in functiune. Dar cat timp le putem gestiona in mod rezonabil pe amandoua, vom acorda un avantaj usor mentinerii locului de munca, in timp ce incepi o afacere. Este dificil, dar realizabil.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul nostru tinta este compus din pet owners ca si noi, care isi rasfata blanosii ca pe propriii copii, iar core target-ul ar fi feminin, 24-50 ani, cu venituri medii si mari, din mediul urban.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Credem ca un om care intra pe site are libertatea de a cumpara de oriunde isi doreste. Dar daca va alege sa o faca de la noi este pentru ca noi il intelegem si speram sa simta ca va primi ceea ce ar fi ales chiar el pentru animalutul sau. Noi vom trata totul cu aceeasi atentie cu care alegem tot ce e mai bun pentru propriii blanosi. Dupa prima comanda (si in special pentru abonamente), lucrurile merg mult mai usor, pentru ca va sti deja la ce sa se astepte. Ne face placere sa facem follow up post-comanda, sa aflam ce avem de imbunatatit si sa primim poze cu cat mai multe codite fericite.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor si serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pentru noi a fost destul de dificil sa identificam care ne sunt competitorii directi si indirecti, pentru ca ne aflam la intersectia dintre diferite domenii: suntem in zona de pets, dar nu suntem un pet shop; suntem un e-commerce, dar vindem un serviciu; nu orice serviciu, ci unul de subscription box, in care includem produse de care ai nevoie pentru blanosul tau: treat-uri gustoase si naturale, accesorii si jucarii premium. Conceptul de subscription box este destul de nou cam pentru orice industrie din Romania (exceptand poate zona de Food si Beauty). Piata noastra e una foarte fresh, in plina dezvoltare la nivel european. Credem ca ne diferentiem prin calitatea produselor, ingredientele recompenselor, design-ul jucariilor si faptul ca 90% dintre acestea nu se gasesc pe piata din Romania. Personalizam cutiile dupa informatiile pe care le primim de la owner despre animalutul sau, pentru a ne asigura ca le satisfacem preferintele. Totodata, acest proiect a luat nastere din dragostea noastra fata de animale, asa ne-am dorit sa putem da inapoi comunitatii din care facem parte. Ne-am pus pe treaba si am implementat un feature de donatie, cu o suma la alegere la fiecare comanda, asa ca lunar directionam acesti bani (impreuna cu alte produse) catre cateva adaposturi de animale partenere.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Pana acum, produsele pe care le includem in cutiile Happy Tails au fost importate din Marea Britanie, Spania si Italia.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem doar online, prin intermediul site-ului www.happytails.ro, dar am fost surprinsi sa vedem ca am avut si cateva comenzi plasate telefonic.
Cati angajati aveti?
In prezent nu avem angajati, dar avem (in schimb) cativa colaboratori.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna septembrie – n.r.)?
Credem ca ne merge destul de bine, tinand cont de cat de recent ne-am lansat si cat de putin am investit pana acum in promovare. Am avut in jur de 1,5k vizite/luna, in crestere. Ne asteptam ca sezonul activ sa fie perioada rece a anului. Retelele sociale sunt clar locul din care vin cei mai multi potentiali clienti. Este important de mentionat ca o parte dintre comenzi sunt abonamente, ceea ce inseamna ca ne asiguram o conversie recurenta, in functie de durata abonamentului Happy Tails.
Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam pe social media (Facebook si Instagram). Am incercat si Google Ads, si un pic de SEO. Momentan, marketingul e internalizat si credem cu tarie in word of mouth, recomandarile ne sunt cel mai bun prieten.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si va invitam sa ne dati un Like. Pagina o administram intern si am inceput sa facem campanii platite. Momentan, acest canal de comunicare este foarte important pentru noi, nu doar in ceea ce priveste partea de promovare, dar si pentru aducerea laolalta a unei comunitati care impartaseste aceleasi pasiuni si interese.
Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este mobile friendly.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Cam 85% dintre comenzi vin de pe dispozitivele mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Clar, o crestere semnificativa fata de 2019, cand nu existam :). Suntem sigure ca vom incheia 2020 pe un trend ascendent, acum ramane de vazut cum se va mentine pentru anul 2021.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Aici ar fi multe raspunsuri posibile, dar acestea trebuie adaptate dupa specificul shop-ului. Pentru noi e important sa avem clienti satisfacuti si ne mandrim cu faptul ca nu avem niciun retur pana cum. Chiar daca nu e usor, incercam sa ne asiguram ca toti cei care ajung pe site inteleg ce cumpara, iar pentru asta marketingul si modul in care arata site-ul si descrierile sunt foarte importante. Negociem cu furnizorii si incercam sa intelegem mereu unde ne aflam, sa urmarim constant un buget alocat fiecarui tip de cheltuieli.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Ne dorim sa crestem increderea oamenilor in cutiile noastre surpriza, cu fiecare comanda. Iar pentru asta avem urechile ridicate si vrem sa aflam ce crede lumea despre noi, asa ca daca aveti orice gand bun sau rau de transmis, noi il asteptam cu entuziasm. O alta provocare este sa diversificam constant lista de furnizori, la standardele pe care ni le dorim, pentru a aduce mereu ceva nou in cutiile Happy Tails.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Relatia noastra cu firmele de curierat cu care colaboram a fost buna pana acum. Asteptam cu interes perioada Craciunului, pentru a ne confrunta cu adevaratele probleme. Provocarea urmatoare va fi sa gasim o firma de curierat international la un pret competitiv si inca nu am gasit solutia.
Ce planuri de viitor aveti in online?
In general (nu doar in online), vrem ca iubitorii de animale sa capete incredere in noi si sa ne cunoasca mai indeaproape. Intentionam sa investim in continuare in prezenta noastra online, iar daca lucrurile merg bine pe termen lung, sa ne extindem si pe alte meleaguri.
Leave a reply