Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu GusturiBio.ro

Site-ul gusturibio.ro vinde online dulceata bio si a aparut in 2018, „ca o necesitate”, ne-a povestit Simona Bisboaca (foto, Administrator Phenalex si GusturiBio.ro). Compania-mama are si un site de prezentare (phenalex.ro) si a fost fondata de Simona pe baza muncii de cercetare proprii in Stiinta alimentelor. Aceasta ne-a povestit ca a pornit la drum cu investitie initiala de 2.500 €, cum fac dulceturile in unitatea de productie proprie (de 1.700 m2) si cat la suta dintre comenzi le vin de pe dispozitive mobile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Simona Bisboaca: Gusturibio.ro are o poveste draguta. Dupa ce am inceput productia de dulceata bio (si nu am reusit sa ajungem cu produsele la raft in magazinele de retail), am decis sa ne facem magazin online, mai ales ca aveam deja un portofoliu de circa 30 de produse, toate productie proprie. Cautam un nume cu rezonanta si ideea a venit de la fiul nostru cel mic, care avea 4 ani la vremea respectiva! Degusta dulceturile, infuleca cu pofta si savura fiecare lingurita direct din borcan. Auzind in casa toata ziua „bio” in sus, „bio” in jos si „dulceata bio”, m-a intrebat, curios: „Mami, dulceata asta are gust de bio?”. Asa am ajuns la „Gusturi Bio de la Phenalex” („Gusturi Bio by Phenalex”).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Nu cred ca a fost un moment anume, ci o perioada in care s-a conturat idea de a porni acest business. Idea a inceput sa prinda contur inca din vremea studentiei, incurajata si de unii profesori sa fructific munca de cercetare. In 2001, am primit o bursa Erasmus, am studiat Stiinta alimentelor in Italia (la Universitatea din Bologna) si a fost o experienta minunata, mai ales pentru ca am avut un prim contact cu adevarata munca de cercetare. Experienta Eramus si-a pus amprenta intr-un mod pozitiv, ajungand dupa 16 ani sa fiu Ambasador Erasmus si premiata in plenul Parlamentului European, pentru munca de cercetare si antreprenoriat. Cum nu am un model in acest domeniu, pot spune ca e vorba de curiozitate, inovatie si pasiune.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Din 2002 (de cand l-am cunoscut pe sotul meu), nu am mai fost singura :). Inca de la inceput ne doream sa fim independenti financiar, sa luam noi fraiele in mana si sa facem ce ne dorim noi, asa ca am facut o echipa buna si ne-am sustinut reciproc. Pana am ajuns sa urmez calea antreprenoriatului m-am inscris si la doctorat, urmand o perioada cu multa munca de cercetare si experimente, penduland intre Cluj-Napoca si Oradea. In 2010, in perioada tulbure dupa criza financiara din 2008, ne-am luat inima in dinti si ne-am mutat la Oradea, unde am infiintat compania Phenalex. Am pornit cu ideea de a implementa in productie primul brevet de inventie, inregistrat in perioada doctoratului, pentru a putea dezvolta produse inovative in folosul sanatatii celor din jur, adica sa ajut oamenii sa fie sanatosi si fericiti.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Viata de antreprenor nu cred ca este pentru toata lumea, nu este suficient doar sa ai parte de educatie antreprenoriala, ci trebuie sa o ai in sange. Daca iti doresti independenta, iti plac provocarile, doresti sa-ti aduca satisfactie munca ta, atunci cu siguranta ti se potriveste.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala depinde foarte mult de tipul de business. In perioada tulbure, dupa criza din 2008, am reusit sa pornesc mica noastra afacere cu bani nu foarte multi. Am avut sprijinul familiei si, cu mult noroc si o investitie initiala de circa 2.500 €, am reusit sa pornim pe acest drum minunat.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din fericire, nu pot sa spun ca am avut un moment dificil memorabil. Ne confruntam aproape zilnic cu tot felul de situatii problematice, generatoare de stres si nervi, dar gasim rapid solutii, nu degeaba suntem inventivi/inovatori.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cred ca cel mai mare dezavantaj e ca simt tot mai acut lipsa timpului, mi se pare ca totul este pe fast forward, pe repede-inainte. Ca antreprenor, esti tot timpul in priza, te gandesti la strategii de vanzare, la dezvoltare de produse noi, la ce-si doresc clientii, la furnizori, la salariati, taxe, impozite, etc. Din pacate, nici cand ajung acasa la copii nu ma pot deconecta cu totul de la business, sa fiu 100% dedicata lor, familiei. Cu timpul mi-am asumat toate aceste responsabilitati, asta e viata de antreprenor: tumultoasa!

Care este publicul tinta al site-ului?
In general, clientii nostri sunt cei care cumpara informat, sunt atenti la informatiile de pe etichete si isi doresc un stil de viata sanatos.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Oferta noastra de produse inovative, unice ii atrage pe clienti, in general. Clientii nostri doresc sa cumpere informat, produse de calitate si cu reale beneficii pentru sanatatea lor si a celor dragi.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cum spuneam, produsele noastre inovative, unice ii atag pe clienti. Acest lucru ne facem sa fim concurenti cu noi insine. Modul in care transmitem informatia despre produse este o adevarata provocare.

De unde va cumparati produsele?
Cumparam doar materii prime si ambalaje. Procesarea se face exclusiv in unitatea noastra de productie. Am investit in ultimii ani atat in tehnologie moderna, utilaje performante, cat si in spatiul de productie, ce are o suprafata de circa 1.700 m2.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In acesta perioada ne axam pe vanzarea online, dar avem vanzari si prin magazine fizice, cu care colaboram direct sau prin firme de distributie.

Cati angajati aveti?
7.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna mai – n.r.)?
Pot sa spun ca merge bine. Avem trafic pe site si conversie a traficului.

Ati participat la Black Friday 2019?
Da.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
Sincer, mai rau decat acum.

Cum si unde va promovati site-ul?
Pentru serviciile de promovare am apelat la experti. Nu poti face singur totul. E important ca fiecare operatiune sa fie facute de cineva cu competente. Folosim Google ads, Facebook/Instagram ads. Avem pagina de Facebook, Instagram, canal de YouTube. Pe langa magazinul online, avem si o pagina de prezentare a firmei si a realizarilor mele/ale noastre!

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da (GusturiBio by Phenalex). Comunicam cu clientii si prin intermediul acesteia, dar si prin alte metode. Din ianuarie am inceput o colaborare, am gasit o echipa de specialisti care se ocupa de acest aspect. Ei fac campaniile si le targheteaza, se ocupa de tot, ne consultam, avem o comunicare rapida si eficienta, zic eu. Avand in vedere ca inainte am incercat eu sa fac asta si doar am investit bani cu rezultat 0, acum sunt foarte multumita de rezultate. Avem o crestere semnificativa pe site. In 3 luni s-a triplat numarul de vizitatori pe site, 46% dintre vizitatori ajung pe site din cautarile platite si doar 5,9% din cautare organica. Restul din recomandari, retele sociale sau direct (clientii fideli).

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In proportie de 70% sunt comenzi de pe dispozitive mobile, 25% de pe calculator si 5% – tablete.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Deocamdata, suntem pe plus cu circa 30% fata de anul trecut. Speram sa ramana cel putin la acest nivel cresterea.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu credem ca reducerea cheltuielilor este oportuna intr-un business, ci mai degraba cresterea investitiilor in tot ceea ce aduce performanta in calitate, siguranta, marketing, vanzari, etc. Noi am mers pe intuitia fiului nostru cel mare, care la varsta de 5 ani, auzindu-ne povestind de bani, de investitii, ne-a spus senin: „Daca vreti sa faceti bani trebuie sa cheltuiti toti banii. Puteti sa castigati sau puteti sa pierdeti!”.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Vizibilitatea in mediul online; cred ca acest aspect este o provocare permanenta pentru orice magazin online.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Este un subiect foarte sensibil. Avem contract cu 3 firme de curierat si la fiecare sunt plusuri si minusuri. Am avut si pierderi mari intr-o perioada, colete distruse din neglijenta, chiar si cu asigurare platita nu am recuperat decat o mica parte din pierderi. Noi avem marfa atipica pentru ei: flacoane de sticla, cu continut lichid. Cutie de lemn e imposibil sa fac pentru fiecare colet, asa ca am optat pentru cutii mai groase de carton, folosim multa folie cu bule. Trebuie sa ne gandim si la mediu, dar nu putem ignora siguranta livrarii produselor intacte. Recomandam clientilor sa recicleze materialele in care primesc produsele, inclusiv ambalajele produselor!

Ce planuri de viitor aveti in online?
Vizibilitate cat mai mare! Sa ajungem la 100.000 de conversii :).

Leave a reply