INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu GermanElectronics.ro
Magazinul online GermanElectronics.ro a fost lansat in martie 2009 si vinde 35.000 de produse electronice diverse (echipamente auto, cabluri, produse IT, de modelism, unelte, sisteme de automatizare pentru casa, jucarii, biciclete, etc.). Vasile Boitos (foto, administrator germanelectronics.ro) ne-a povestit cum a aparut compania cu sediul fizic la Oradea, de ce bariere s-a lovit initial, de ce mizeaza pe specializarea in-house si de unde isi importa toate produsele.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Vasile Boitos: Fiind unic distribuitor in Romania al companiei germane Conrad, am incercat sa gasim un nume relevant care sa confere si incredere in traditia germana a calitatii.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
In urma cu 9 ani piata de electro-retail nu era atat de densa ca si acum, se putea „respira” si inca nu exista monopol. Am incercat sa aducem in Romania electronice de nisa, produse eficiente si de calitate, cu care se pot afla de pilda informatii precise despre factorii de mediu in care traim. De asemenea, o serie de aparate de masura specializate pentru diferite domenii, unelte profesionale sau de uz comun.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
De formatie sunt filolog si am lucrat mai multi ani in presa, dar mi-a placut intotdeauna sa invat lucruri noi. Sunt un autodidact destul de constiincios si in ceea ce priveste tehnologia, si arta de a face business.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
A fost o investitie comuna a doi actionari. Nu a fost o suma foarte mare, s-a mai apelat si la credite bancare.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Ca in orice inceput, au aparut si inerentele probleme: personal putin, nespecializat. Initial am incercat sa externalizam anumite servicii la care consideram ca ne pot ajuta cei care se pricepeau, dar am constatat in timp ca sunt multi bani aruncati pe fereastra, pentru tu iti cunosti cel mai bine business-ul si e de preferat sa-ti „cresti” in-house specialistii. Nu aveam toate datele necesare la inceput pentru o viziune de ansamblu asupra business-ului. Nu stiam sa fac un plan de afaceri pe o perioada mai indelungata, ne mai poticneam in diferite puncte, apoi, in timp am invatat toti pasii. Si invatam in continuare, pentru ca online-ul e un domeniu cu o dezvoltare foarte dinamica, mereu trebuie sa fii acolo, sa studiezi miscarile concurentei, sa te adaptezi, sau inovezi.
Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam atat persoanelor fizice, cat si juridice. Clientii nostri persoane fizice cauta de obicei produse din urmatoarele categorii: ceasuri, sisteme de afisare si prognoza meteo, sisteme de protectie pentru familie, sisteme de securitate, diverse produse care functioneaza cu energie solara, sisteme de iluminat, lanterne, calculatoare si tehnica de birou, gadgeturi electronice, sisteme de sunet si lumina, echipamente pentru sanatate, electronica auto, sisteme de masurare, kituri de bricolaj, hobby si timp liber. Firmele cauta produse de genul: organizare si tehnica de birou, tehnologia comunicatiilor, componente electromecanice, produse semifinisate, cablaje, conectica si retelistica, kituri si module, sisteme pneumatice si hidraulice, generatoare de curent si convertoare de putere, sisteme de masurare, sisteme de securitate si alarma, diverse unelte si scule electrice, sisteme de energie alternativa, baterii si acumulatori, etc.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Pentru ca nu gaseste altundeva un anume tip de produs. Sau pentru ca prefera calitatea germana. Pentru ca a mai fost clientul nostru si experienta de cumparare a fost una pozitiva si de repetat.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Ce ne diferentiazaeste gama larga de produse, unele exclusive pe piata romaneasca. De asemenea, oferim consultanta referitor la toate electronicele puse in vanzare si la domeniul lor de aplicabilitate, atat telefonic, cat si online. Plata se face doar la preluarea marfii, iar produsele pot returnate in decurs de 14 zile.
De unde va cumparati produsele?
Toate produsele vin din depozitul Conrad din Germania (din Hirschau) si ajung in Oradea in circa 6 zile.
Cati angajati aveti?
In clipa de fata, 11 persoane.
Ati participat la Black Friday 2017?
Da, in fiecare an avem campanii de Black Friday, pentru ca este o zi sinonima cu shopping-ul. Oamenii sunt pregatiti sa cumpere orice ar fi. Daca tu nu ai campanii promitatoare, vor cumpara de la concurenta.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun de anul acesta?
Fata de anul trecut, vanzarile au crescut atat de Black Friday, cat si de Craciun. Sunt perioade in care clientii au deja obisnuinta de a face cumparaturi.
Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem prezenti pe toate canalele de promovare online, social media, Google AdWords, comparatoare de preturi, etc. In offline, tiparim periodic cataloage de produse, care prezinta noutatile din magazin si promotiile aferente perioadelor respective.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Bineinteles. Este un instrument de promovare in care investim un buget lunar. Administrarea campaniilor o facem in-house, prin departamentul de marketing.
Aveti versiune de mobile?
Platforma e-commerce pe care se afla site-ul nostru este layout responsive si functioneaza bine pe toate dispozitivele mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Obligatoriu trebuie sa incheiem anul pe plus, nici nu ne imaginam altfel. Obiectivele noastre sunt ambitioase, dar speram sa le si atingem.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Cand facem un update la platforma e-commerce, ne gandim si la automatizarea unor procese, astfel incat sa lucram cat mai eficient si sa fim cat mai productivi. Prin faptul ca ne-am specializat in-house in mai multe domenii, am redus din cheltuielile cu serviciile externalizate.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cele mai mari provocari sunt ca intr-un mediu atat de puternic concurential sa te poti evidentia, sa castigi clienti si sa-i pastrezi.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Spre norocul nostru, nu am avut probleme de nerezolvat cu firmele de curierat. Cu firma cu care colaboram acum avem o relatie destul de indelungata si eficienta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dorim sa marim numarul de produse de pe site, sa diversificam plaja de categorii de produse. Cand am lansat magazinul, aveam 500 de produse, azi avem 35.000 si speram sa le putem dubla intr-un an de zile. Dorim sa oferim in continuare servicii de calitate si sa avem clienti multumiti care sa revina cu placere la noi.
Leave a reply