INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ChezOdette.ro
ChezOdette.ro a aparut in 2017, acelasi an in care Odette Costea (foto, Fondator si Administrator ChezOdette.ro) si-a infiintat si laboratorul de tarte dulci si sarate – care se vand la 4/8 portii, pe site. Atunci afacerea ei nu avea si un magazin fizic (acesta a aparut intre timp si vinde si felii individuale de tarte), asa ca a facut un site, pentru prezenta online. Magazinul e-commerce mai vinde si prajituri, biscuiti, pachete-cadou, cozonaci, pasca, torturi si meniuri (din ingrediente de calitate, fara conservanti). Aflati mai multe in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Odette Costea: La mine a fost foarte usor – este numele meu, iar eu voiam sa fac tarte dulci si sarate (quiche-uri). Cand spui tarte (si, mai ales, quiche-uri), te gandesti la Franta. Iar numele meu e frantuzesc.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Noi (eu si sotul meu) suntem antreprenori inca din 1992, la cativa ani dupa ce am terminat facultatea. Doar ca, de atunci si pana in 2017, am activat in domenii apropiate de pregatirea noastra profesionala: constructii si transporturi. Deci stiam ce inseamna bussines, ce e o echipa, cum se tine o contabilitate primara, ce drepturi (si mai ales) obligatii fiscale avem.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Asa cum spuneam, nu am pornit singura, intotdeauna l-am avut alaturi pe sotul meu. Dar ideea laboratorului si a magazinului a fost a fiicei mele, care m-a incurajat sa-mi urmez pasiunea si sa am curaj sa fac si altceva decat ceea ce am facut toata viata.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Pot sa spun ca am fost autodidacta. Pe vremea cand am fost noi in facultate (1983-1988), nu se prea stia de antreprenoriat. Era pe vremea comunistilor, cand majoritatea oamenilor erau angajati la stat.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
A fost foarte dificil si nu am fi reusit, daca nu aveam propriile noastre fonduri. E adevarat ca am obtinut si o finatare START Up dar aceasta a reprezentat poate 10% din cat ma investit.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Primul lucru care imi vine in minte este birocratia si mentalitatea autoritatilor care ne considera in permanenta „datori” la ei, cu ceva. Autoritatile ar trebui sa ne ajute, sa ne sprijine si sa ne indrume, sa ne considere cei mai importanti clienti ai lor si sa se poate cu antreprenorii asa cum ne purtam noi cu clientii – care sunt cele mai importante valori ale noastre! Din pacate, in Romania, inca nu exista aceasta constientizare a coloanei vertebrale a unei economii – micii intreprinzatori.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaje: poti sa iei propriile decizii (dar suporti si consecintele greselilor), esti mult mai flexibil in actiuni si poti sa te repliezi, in functie de conjunctura economica, poti sa decizi cu ce colegi/ angajati vrei sa lucrezi. Dezavantaje: esti permanent conectat la bussines-ul tau (si in weekend, si in vacante), nu ai practic niciodata timp liber, raspunzi nu doar cu salariul tau (pe care poate il ai sau nu), ci cu toate finantele tale, raspunzi nu doar pentru actiunile tale, ci si pentru cele ale angajatilor tai.
Care este publicul tinta al site-ului? Persoane care tin la sanatatea lor si a familiei, persoane care apreciaza preparatele artizanale, facute de la 0, din ingrediente poate mai scumpe (dar calitative), persoane care nu vor mancare procesata industrial sau plina de conservanti
sintetici, mame care vor sa-si creasca copii cu o mancare corect preparata.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
In principal, pentru ca promoveaza o mancare sanatoasa, realizata artizanal, fara E-uri, fara conservanti sintetici, cu ingrediente de foarte buna calitate.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Noi spunem ca avem… sarm. Avem retete din combinatii inedite, gandite special de noi, cu o prezentare apetisanta si gust apreciat de marea majoritate a clientilor nostri. De fapt, pana acum, nu am avut niciun client care sa spuna ca nu i-a placut ceva de la noi.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Ingredientele sunt cumparate la firme specializate, iar produsele se pregatesc in laboratorul nostru! Practic, facem totul de la 0, artizanal, natural, ca si cum am gati pentru noi, acasa, doar ca in conditiile de igiena ale unui laborator profesionist.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul fizic, site-ul, Facebook, Instagram, targuri de specialitate (cu profil artizanal).
Cati angajati aveti?
5.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna octombrie – n.r.)?
Din pacate, numarul vizitatorilor a scazut, la fel si vanzarile.
Ati participat la Black Friday 2021?
Am participat in anul 2021, dar produsele noastre nu se preteazala un astfel de eveniment. Nu am avut succes.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Craciunul si Pastele sunt pentru noi cele mai bune perioade de vanzari. Noi facem si cozonaci traditionali si pasca si, pentru ca nu folosim arome sintetice, sunt foarte apreciati si cautati.
Cum si unde va promovati site-ul?
Pe Facebook si Instagram.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Este un canal important, dar doar pentru a fi vazut. El nu aduce vanzari, decat daca facem campanii platite si uneori nici atunci.
Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul are si versiune pe mobil.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Nu stiu.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Din pacate, nu cred ca va fi un an de crestere, decat ca rulaj. Dar profitul va fi inghitit de cresterea preturilor la energie, gaze si materii prime.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu stiu. Probabil ca un expert in marketing ar avea solutia.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Promovarea.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Noi nu folosim firme de curierat, ne facem propriile livrari.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa gasim aceea firma de promovare care sa-si asume niste target-uri, pe care – daca nu le respecta – sa accepte penalizari din plata serviciilor prestate! Adica sa gasim firma care nu doar sa promita cresteri de comenzi online, in 6 luni. Daca aceste cresteri nu apar, firma sa restituie o parte din valoarea facturilor pe care le-a incasat timp de 6 luni si care nu au dus la rezultatele promise.
Leave a reply