INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu CatenLunaSinStele.ro
Magazinul online catenlunasinstele.ro a fost lansat in august 2017 si vinde pe Internet jucarii interactive si educative pentru copii de pana la 7 ani (din materiale naturale), gradinite si locuri de joaca, textile pentru copii si produse pentru bebelusi. Ioana Rahau (foto, Administrator Catenlunasinstele.ro) ne-a povestit cum a pornit pe drumul antreprenoriatului online (dintr-o nevoie personala), cum ii merge afacerea de familie (care se asigura ca 90% dintre comenzile primite ajung a doua zi la clienti si care nu percepe taxa de transport pentru retur si schimb) si nu numa. Citeste interviul de mai jos pentru a descoperi mai multe!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Rahau: Am vrut un nume romanesc 100% („Cate-n Luna si-n Stele” fiind o expresie populara des intalnita in povestile cu care am copilarit) si am considerat ca jucariile din lemn cu care noi ne jucam in acea perioada pot fi atractive si in anul 2017. Desi am pornit la drum exclusiv cu jucarii din lemn, am stiut de la inceput ca ne dorim o gama mai variata, iar acest nume poate ingloba orice alte produse destinate copiilor. Drept dovada, dupa 2 ani am introdus jucariile si textilele destinate bebelusilor, din materiale naturale.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Poate suna a cliseu, dar cautand jucarii din lemn pentru fetita noastra am realizat ca, desi oferta era variata, nu am gasit un magazin online din care sa cumparam tot ce ne-am fi dorit. In plus, produsele semanau intre ele foarte mult. Atunci a aparut ideea de a avea un magazin online cu jucarii din lemn diferite de oferta din celelalte magazine. In magazinul nostru online veti gasi produse pe care noi insine le-am alege pentru copiii nostri.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Provin dintr-o familie de antreprenori, iar dupa absolvirea universitatii am luat calea multinationalelor in domeniul IT; insa mereu am fost atrasa de libertatea pe care ti-o ofera antreprenoriatul. Dupa mai bine de 10 ani de program de la 09:00 la 18:00, am facut pasul in directia dorita. Pentru ca sotul meu mi-a fost alaturi de la inceput si a preluat mare parte din sarcinile business-ului, inca nu am renuntat la jobul din IT.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Automatica si Calculatoare la UTCN, insa cu siguranta faptul ca provin dintr-o familie de antreprenori m-a ajutat sa inteleg destul de repede principii importante dintr-un business.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala a fost destul de mare, dar necesara. Pentru asta am folosit economiile personale.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu as putea sa spun ca m-am lovit de bariere notabile, consider ca am avut un drum ascendent de la bun inceput.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Libertatea ca si antreprenor e oarecum relativa, desi ai un program flexibil, esti conectat 24 de ore din zi la business. Ca si angajat, la ora 18:00 ai inchis laptopul si esti liber pana a doua zi.
Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta al site-ului www.catenlunasinstele.ro sunt parintii si rudele copiilor cu varste cuprinse intre 0 si 7 ani.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem o gama variata de jucarii din lemn si produse pentru nou-nascuti, peste 600 de produse diferite, stoc permanent, livram comenzile in maxim 48 de ore, 90% dintre ele ajung a doua zi la clienti. Nu percepem taxa de transport pentru retur si schimb. Suntem orientati spre client din dorinta de a oferi o experienta memorabila de shopping, astfel incat ei sa devina clienti recurenti. Avem clienti care sunt alaturi de noi din 2017 si ajungem prin produsele noastre in familiile lor la toate evenimentele importante.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Cred ca putem folosi acelasi raspuns de la intrebarea anterioara, cu accent deosebit pe relatia cu clientii. Din punctul nostru de vedere, o vanzare nu este completa atunci cand ai incasat banii, ci atunci cand clientul este multumit atat de produs, cat si de interactiunea cu magazinul nostru.
De unde va cumparati produsele?
Cea mai mare parte din produsele noastre sunt importate din Europa, China, SUA si Japonia, insa avem colaborari si cu cativa producatori romani de jucarii din lemn.
Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online www.catenlunasinstele.ro este singurul canal de vanzare, dar folosim intens contul de Instagram (@catenlunasinstele) si pagina de Facebook (Cate-n Luna si-n stele) pentru a interactiona cu clientii nostri.
Cati angajati aveti?
1 singur angajat.
Cum va merge in perioada asta?
Comparativ cu ianuarie 2019, mult mai bine, sunt vizitatori pe site, iar vanzarile sunt satisfacatoare tinand cont de perioada.
Ati participat la Black Friday 2019?
Am avut un weekend cu reduceri de tip Black Friday pe site, in noiembrie.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2019?
De Black Friday 2019 am avut vanzari cu 20% mai mari decat in 2018, insa cu totul altfel sta comparatia intre Craciun 2018 si Craciun 2019. In decembrie 2019 vanzarile au fost mai mari cu 300% decat in decembrie 2018.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim canalele de social media (Facebook si Instagram) pentru promovare.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook si cont Instagram de care ne ocupam personal, tot noi facem si campaniile platite.
Aveti versiune de mobile?
Site-ul nostru este optimizat si pentru mobil, mare parte din clientii nostri folosesc terminalele mobile pentru a accesa magazinul.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Inca de la inceput business-ul merge in directie ascendenta, speram sa metinem aceasta directie si in acest an.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Optimizarea buna a bugetului de marketing poate avea un impact major asupra chetuielilor si a vanzarilor.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
A fost o provocare sa obisnuim clientii noi ca livram direct din stoc si timpul de livrare mentionat pe site este intr-adevar respectat. Inca primim intrebarea „Daca fac o comanda azi, in cat timp imi ajunge?”, dar nu la fel de des ca in primul an.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Avem contracte cu mai multe firme de curierat, dar folosim una singura in prezent, de care suntem multumiti 100%. In 2017-2018 am colaborat intens cu alta companie, dar cand au crescut numarul scanarilor eronate efectuate de curier si numarul coletelor deteriorate in timpul transportului, am renuntat la acea companie.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Dorim sa crestem gama de produse fara a ne abate de la concept, incercam mereu sa aducem jucarii din lemn noi in magazinul nostru, de la brand-uri cunoscute sau mai putin cunoscute, calitatea fiind principalul factor in alegerea produselor.
Leave a reply