Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BooxBox.ro

 

BooxBox.ro a aparut pe piata e-commerce autohtona in noiembrie 2021 si vinde 4 tipuri de abonamente online la carti. In functie de varianta aleasa, abonatii primesc 1-2 volume nou-aparute, un semn de carte unicat, ceai, vin sau lumanari, bile de baie, sacose personalizate, bijuterii lucrate manual – toate fiind produse locale. Daca te-ai abonat pana pe 20 ale lunii, primesti prima cutie pana pe 7 luna urmatoare. Daca te-ai abonat mai tarziu, vei primi primul pachet pana pe 7, luna urmatoare. Alexandra Demian (foto, CEO si Fondator BooxBox.ro) ne-a povestit mai multe, in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Alexandra Demian: BooxBox are in spate conceptul de „mistery box”, care este foarte bine cunoscut in afara Romaniei, in special in SUA si Marea Britanie. Mi-am dorit un nume care sa sugereze ce facem, sa fie usor de retinut si de scris, plecand de la ideea de surpriza la cutie. Pe partea de branding, am lucrat initial cu niste profesionisti creativi, iar cand mi-au propus aceasta denumire, mi-am dat seama ca se potriveste manusa cu business-ul si cu ceea ce voiam sa facem. Apoi am avut o colaborare deosebita pe partea de identitate vizuala si asa s-a nascut logo-ul BooxBox, o carte care sare – pur si simplu – dintr-o cutie.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am locuit 3 ani in Marea Britanie (unde am prins si pandemia), perioada in care m-am reapucat de citit intens. Acolo am descoperit aceste servicii inedite, iar – la un moment dat – cred ca eram abonata la toate. Cand am decis sa revenim in tara, m-am apucat de research si planificat, pentru ca deja luasem decizia a porni un business similar in Romania.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Mi-am dorit dintotdeauna sa fac ceva care sa aduca plus-valoare in vietile altora si, cum mereu mi-a placut sa citesc, am zis ca poate BooxBox va fi acel ceva. Pe mine cartile m-au ajutat in foarte multe aspecte si domenii si stiu ca pot invata foarte mult prin citit. Am deschis afacerea singura, iar antreprenoriatul este o continua provocare pentru mine. In fiecare zi ma face sa ies din zona de confort si ma provoaca sa creez, sa vin cu idei sau sa le testez, iar asta imi place enorm.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Am terminat Facultatea de Economie la ASE, dar nu pot spune ca-mi mai amintesc ceva din ce am invatat acolo. In schimb, am inceput sa lucrez in domeniul contabil inca din facultate, iar – de-a lungul timpului – am avut de-a face cu antreprenori din toate domeniile si de toate dimensiunile. Cum sunt si curioasa din fire, mereu am vrut sa inteleg cum functioneaza un business in practica, mai presus de cum arata cifrele, la final de an. Cititul m-a ajutat foarte mult si, de-a lungul timpului, am avut noroc sa cunosc oameni cu o experienta de viata grozava. Am fructificat acest lucru cat de mult am putut, am fost foarte receptiva si mereu pregatita sa-mi extind cunostintele, astfel ca bagajul mele informational a devenit din ce in ce mai valoros.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala nu a fost foarte mare, deoarece noi nu tinem stocuri. La noi, pachetele se comanda luna aceasta si se livreaza luna viitoare; pe masura ce produsele se vand, stocul se epuizeaza, fara sa se reimprospateze constant. Acum, dorinta mea este sa incep sa fac stocuri pentru diverse produse si sa deschid o locatie draguta, un showroom, unde sa ne putem primi clientii dornici sa descopere ofertele noastre, sa cumpere direct si sa plece acasa cu ceea ce isi doresc.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Da, au fost cateva. Prima echipa cu care trebuia sa fac site-ul mi-a incasat avansul, mi-a gasit numele si apoi a fost tacere… Am reziliat –  intr-un final – contractul cu ei, nu am recuperat nici pana acum avansul (sau macar o parte din el) si a trebuit sa ma reorientez si sa platesc din nou alta firma. Pana sa dau drumul la site cred ca au existat cel putin 10 persoane care mi-au spus ca n-o sa mearga deloc afacerea, pentru ca „Cine are timp de citit, in ziua de azi?”… Nu cred ca exista vreun inceput fara hopuri, dar important este sa invatam din ele si sa ramanem fideli ideilor, viziunilor si idealurilor noastre. Eu am crezut (si cred in continuare) foarte mult in acest concept, de aceea nu m-a clintit nimic din drum.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
De-a lungul timpului, am cunoscut oameni foarte buni in postura de angajati, care au esuat ca antreprenori (si invers). Antreprenoriatul te face sa ai un focus mai mare pe clienti si produsele/serviciile pe care le oferi. De multe ori esti nevoit sa te motivezi singur, sa iti tii singur agenda, sa te ocupi singur de multe lucruri si de toate in acelasi timp. Unii oameni spun ca, atunci cand ai afacerea ta, muncesti mai putin si nu ai program, insa, antreprenor fiind, stii ca – de fapt – muncesti mai intens si e mult mai greu sa te tii de program singur. Cred ca tine si de etica profesionala pe care o avem fiecare, si de domeniul in care activam. Personal, lucrez cu drag, si pentru altii, si pentru mine, atat timp cat cred in ceea ce fac la momentul respectiv. Cand simti ca munca ta contribuie la succesul afacerii, nu mai conteaza daca este a ta sau lucrezi pentru altcineva. Uneori avantajele de a avea propria afacere, devin dezavantaje. Conteaza, de fapt, ce te motiveaza si cum iti mentii focusul, indiferent in ce postura te afli.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii BooxBox sunt persoane ocupate, curioase, care citesc, au varste cuprinse intre 20 si 45 de ani, sunt atat din mediul urban, cat si din cel rural. La acestea se adauga si companiile care doresc sa isi fidelizeze angajatii sau sa le ofere altfel de cadouri (dar companiile nu vin neaparat din site, ci mai degraba din abordare directa, cel putin acum, la inceput).

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Feedback-ul general pe care il primim de la clienti este ca pachetele noastre sunt foarte faine. Ideea BooxBox este sa nu primesti de doua ori aceleasi lucruri si asta a prins pana acum. Pe partea corporate suntem foarte flexibili, am avut colaborari cu diverse firme si am facut inclusiv obiecte personalizate pentru ele. De asemenea, avem si colaborari cu artisti romani, care picteaza ilustratii tematice pentru noi, pe care noi apoi le printam si le includem in pachetele lunare – clientii le pot inrama sau le pot folosi ca vederi sau felicitari.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselorbsimilare de la noi si cum arata aceasta piata?
BooxBox a venit cu un concept nou pe piata, acela de „mistery box” – te abonezi fara sa stii ce vei primi. In momentul actual, singurul business similar existent la noi in tara este destinat copiilor. Conceptul a prins foarte bine in randul cititorilor tineri, care erau familiari cu ideea, insa desigur ca am primit si reactii negative de la cititori mai in varsta, care nu inteleg cum poti cumpara ceva ce nu vezi. Suntem diferiti in multe privinte, dar poate cel mai important aspect esre acela ca valorificam din plin colaborarile cu brandurile locale, astfel ajutand si alte afaceri sa ajunga la o gama mai larga de clienti.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Pentru noi fiecare luna este o cautare… Incercam sa includem doar produse locale in toate pachetele noastre, ceea ce uneori inseamna costuri mai mari, dar asa putem sa ne delimitam de alte branduri. Lucram cu edituri, producatori locali si, in general, afaceri mici.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Principalul canal de vanzare este site-ul si magazinul nostru online. Momentan nu avem un showroom, dar acest lucru este in plan, pentru anul viitor. Suntem foarte activi pe Instagram, de unde vin o mare parte dintre clienti, iar in curand vom face si cateva afisari stradale.

Cati angajati aveti?
In prezent, firma are un angajat si zeci de colaborari lunare cu artisti, creatori de continut, influenceri din zona de carti si multi altii.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna august – n.r.)?
Lunile de vara au mers binisor si am inceput sa vedem din ce in ce mai multi clienti noi pe site. Pana acum, am observat ca, daca un client a cumparat o data de la noi, sigur revine si alta data. Cum suntem abia in primul an de activitate, este greu sa definim un tipar, dar e clar ca vanzarile se dubleaza in lunile cu sarbatori, cum este Craciunul sau Pastele.

Ati participat la BlackFriday2021?
Ne-am inceput activitatea dupa Black Friday 2021, asa ca nu am participat la eveniment. Insa anul acesta suntem pregatiti deja pentru Black Friday si suntem siguri ca o sa fie o prima experienta deosebita.

Cum si unde va promovati site-ul?
Principalul canal de promovare este social media – Instagram si Facebook. Ocazional rulam campanii platite pe Instagram si Facebook, iar curand vom directiona o parte din bugetul de promovare si pentru Google Ads. Am pornit cu un buget mic de promovare, pe care il vom creste gradual si moderat, in functie de vanzari, sezon, oportunitati, campanii, etc.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem o pagina de Facebook, pe care o administram noi, dar suntem deja in cautarea unui specialist social media, care sa se ocupe de pagina si sa-i creasca vizibilitatea.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este optimizat pentru orice dispozitiv, inclusiv pentru mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Tinand cont ca anul trecut am avut o singura luna de comenzi, anul acesta se va incheia cu o crestere considerabila fata de cel precedent. Nu stim sa spunem cu cat anume, dar avem in plan niste pachete noi pentru Craciun si o campanie speciala de promovare. Estimez ca vom incheia anul cu vanzari de peste 30.000 €.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Depinde foarte mult de magazinul online. In cazul nostru, inca nu se pune aceasta problema. Din contra, noi trebuie sa crestem cheltuielile cu promovarea, pentru a creste vanzarile, cel putin in primii ani de activitate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In colaborarea cu firmele de curierat, cele mai mari probleme le avem cu neatentia livratorilor, pentru ca pachetele noastre sunt destul de fragile. Am avut cazuri cand s-au spart coletele in tranzit si am aflat asta de la clienti, nu de la firma de curierat… S-a rezolvat, in sensul ca au suportat ei costurile de transport la prima si la a doua incercare de livrare, iar norocul nostru a fost ca acel client era unul recurent, care stia ca nu asa trebuie sa arate pachetele primite de la noi. Vorbind si cu alti colaboratori, am aflat ca aceasta este o problema generala cu agentii curieri. Cu toate ca livrarile se fac rapid (in aceeasi zi sau de pe o zi pe alta), uneori coletele ajung avariate sau foarte sifonate la destinatari. Sigur, din punct de vedere al imaginii si profesionalismului, este tare neplacut ca destinatarii sa primeasca pachetele sau produsele noastre deteriorate si departe de imaginea impecabila pe care o pot accesa in pagina de produs, atunci cand plaseaza o comanda. De aceea, pentru a evita si limita aceste cazuri, am imbunatatit foarte mult modul de ambalare, iar efectele au fost vizibile, in sensul ca acum, produsele noastre ajung – de obicei – in stare perfecta la destinatie, daca agentii livratori sunt cat de cat atenti cu manevrarea coletelor.

Ce planuri de viitor aveti in online?
BooxBox vinde doar online momentan si planificam sa ne crestem prezenta pe social media, sa sporim vizibilitatea site-ului si – astfel – sa crestem numarul de abonamente active (deci, comenzile). Avem cateva pachete noi in plan, am inceput sa colaboram cu o editura de nisa si cateva branduri locale, ceea ce speram sa atraga si alte categorii de clienti. Ramanem receptivi la feedback-ul primit din partea clientilor nostri, ne dorim ca tot mai multe persoane sa afle despre ceea ce facem noi si sa ne devina clienti. Desi abia am aparut pe piata, deja simtim cum am creat curiozitate si interes in jurul BooxBox. Mai departe, dorinta mea este ca tot mai multe persoane sa se bucure de experienta cititului, sa faca loc cartilor bune in viata lor, sa experimenteze misterul si sa daruiasca tot mai multe cadouri frumoase celor dragi.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply