Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Piata online din Romania = 9,8 miliarde €, a doua cea mai mare din CEE, in 2021 (raport)

In 2021, piata e-commerce romaneasca a totalizat 9,8 miliarde € (+17% YoY), devenind a doua cea mai mare piata online din Europa Centrala si de Est (CEE), conform unui raport marca McKinsey.com („Digital challengers on the next frontier in Central and Eastern Europe”). Inaintea noastra s-a plasat Polonia (cu 26,7 miliarde €). Pe masura ce economiile din CEE ajung din urma avansul vest-european, dezvoltarea digitala accelerata ar putea ajuta economia online a tarii noastre sa valoreze 52 miliarde €, pana in 2030. Asta ar insemna o crestere echivalenta cu 14,7% din PIB-ul tarii din 2021 (si cu 10% din PIB-ul tarii din 2030).

Ce a mai descoperit raportul, apropo de Romania, CEE si comertul online, in 2021:

  • economia digitala totala a intregii regiuni = aproximativ 124 de miliarde €; din aceasta suma, e-commerce-ul a reprezentat circa 68 de miliarde €
  • comertul digital romanesc a reprezentat in jur de 66% din intreaga econmie digitala, care e estimata la 14,8 miliarde € (restul sumei reprezinta cheltuieli cu tehnologia informatiei si a comunicatiilor si cheltuieli offline cu produse digitale – computere, smartphone-uri, infrastructura IT, tehnologie cloud)
  • e-commerce-ul reprezinta doar 14% din totalul segmentului de retail din Romania (una dintre cele mai scazute rate, in raport cu retailul total, din CEE), restul fiind reprezentat de vanzarile offline
  • in intervalul 2017-2021, numarul de IMM-uri care vand online s-a dublat (de la 7%, la 17%)

  • cele mai mari categorii de produse vandute online in Romania sunt cele pentru casa si electronicele (39% din piata), serviciile de transport (3%) si imbracamintea & incaltamintea (14%); in timpul pandemiei, cel mai rapid s-a dezvoltat nisa alimentelor cumparate online – de la 123 milioane € (adica 2% din e-commerce), in 2019, la 389 milioane € (4%), in 2021
  • 44% din romanii de 16-74 de ani au facut cumparaturi pe Internet, anul trecut (putin, fata de media europeana, de 74%)
  • si cheltuielile medii pentru comertul digital/cap de locuitor sunt unele dintre cele mai scazute din regiune – aproximativ 506 €, mai mic decat cel din Cehia (849 €), Slovenia (866 €) sau Lituania (1.064 €)

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply