Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BoemUrban.ro

Boemurban.ro vinde online, din 2015 incoace, piese vestimentare originale, nonconformiste (boho, hippie, etno, urbane, colorate si vesele), care constituie alternative la produsele mass-market. Recent transformat in marketplace, site-ul vinde imbracaminte pentru femei, barbati si copii in serie limitata, dar si produse de decor, are sectiune de blog, si conecteaza designerii romani si internationali, micii producatori si importatori, cu toti clientii pasionati de moda. Magda Cojanu (foto, Owner BoemUrban.ro) ne-a raspuns la cateva dintre intrebarile interviului nostru, povestindu-ne cum a trecut de la un magazin fizic la mediul online, cum isi alege furnizorii si cum au aratat cifrele de Black Friday 2018.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: Cand a aparut site-ul?
Magda Cojanu: Ideea de business BoemUrban a inceput in anul 2007, cu un mic magazin (Maya Shop, Magazinul colorat) cu produse din Nepal – imbracaminte si accesorii colorate, handmade, din materiale naturale, cu accente etnice sau diverse alte detalii boho-chic. Apoi am continuat sa deschidem mai multe magazine (inclusiv unul in Vama Veche) si am inceput sa importam produse din India, Thailanda si Italia. Povestea noastra in online, a inceput mult mai tarziu, in toamna anului 2015. Atunci am lansat mini-magazinul de fashion BoemUrban.ro, fara a avea cunostinte in domeniu. Am mers pe principiul invatarii pe parcurs, in timp ce facem efectiv lucrurile sa se miste.

De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Boem Urban a fost cea mai succinta definitie a clientelor/clientilor nostri tinta, si pe care cumva i-am simit nedreptatite/i de oferta de fashion curenta: oameni boemi, creativi, carora le place culoarea in viata de zi cu zi, si carora le place sa se imbrace chiar si pentru joburile de 9 to 5 creativ si vesel. Desi pare ca reprezinta o contradictie in termeni, este o contradictie aparenta pentru ca pana la urma si printesele boeme nu raman peste vara la Vama Veche sau Goa, ci se intorc, de obicei, in marile centre urbane. De la boem/urban a fost numai un pas catre motto-ul nostru („Unleash you inner bohemian”), motto oarecum ironic: sa dezlantui ceva care este prin definitie ceva fara griji, mai in slow motion, este mai greu, dar nu imposibil si cumva puterea creativa a oamenilor boemi este de multe ori „an edge in our urban jungle”. Fiecare dintre noi are inauntrul sau a little bohemian princess/prince care asteapta sa iasa la iveala. Poate ca nu tuturor ni se potriveste un stil flamboaiant si super colorat, insa stilul BoemUrban inseamna si un detaliu, o broderie discreta, o aplicatie haioasa, o pictura manuala sau o textura diferita (de exemplu, catifea).

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Un lucru foarte important legat de finantare pe care l-am avut in vedere a fost centrarea fortei financiare pe zona de optimizare si imbunatatire constanta a experientei pe site. Din moment ce am avut marketplace-ul ca viziune pentru proiect, am investit mult in ceea ce voiam sa oferim seller-ilor. Platforma BoemUrban.ro a avut parte de o investitie semnificativa in partea tehnica, de aproximativ 340.000 lei, printr-o schema de Minimis, in cadrul Programului de Dezvoltare a Comertului implementat de Ministerul pentru Afaceri, Comert si Antreprenoriat in 2017. Am vrut sa ne asiguram ca experienta in marketplace este una impecabila atat pentru clienti cat si pentru seller, sa poata folosi usor site-ul nostru, ca instrument de crestere.

Care este publicul tinta al site-ului?
Publicul tinta sunt in cea mai mare proportie femeile, dar nici barbatii nu sunt de neglijat J. Produsele noastre se potrivesc acelora pentru care viata merita traita astazi, acum, in prezent, in culoare si armonie, in iubire si frumusete. Se potrivesc persoanelor care adopta un stil nonconformist, dar echilibrat pentru ca tinutele promovare de Boem Urban sunt vesele, jucause, usor de remarcat, avand rolul de a diferentia si a scoate din multime. In plus, produsele noastre pot fi purtate oriunde. La birou, la o intalnire cu prietenii, la restaurant, la cinema, la mare sau la munte, intr-o locatie exotica, la festivalurile tale preferate, oriunde si oricand.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Nu as putea sa spun concurenta, pentru ca Boem Urban este un concept unic pe piata romaneasca. Noi cautam sa oferim clientilor nostri piese de imbracaminte originale, nonconformiste, realizate din materiale naturale, cu broderii, insertii si aplicatii traditionale din materiale deosebite, care reinterpreteaza traditiile populare romanesti/sau altele. Nu comercializam branduri mari si super-consacrate – sunt suficiente site-uri care ofera produse de brand, foarte asemanatoare intre ele. Noi suntem cei care va aducem rochii de catifea, bluze office cu broderii spectaculoase, aplicatii in forma de elefanti, rochii cu gluga de elf si cate si mai cate. Cu alte cuvinte, ne diferentiem prin originalitatea produselor!

De unde va cumparati produsele?
Lucram cu ateliere de creatie autohtone si cu importatori de produse non-brand, handmade, din material naturale, cu croieli lejere, produse in serii limitate. Incercam sa aducem culoare si originalitate intr-o lume cenusie care se imbraca la fel, cu aceleasi branduri si aceleasi culori neutre si conservatoare. Ne selectam cu grija furnizorii astfel incat sa corespunda stilului si valorilor pe care le promovam: indiferent daca sunt sau nu produse in Romania, produsele comercializate pe platforma noastra sunt originale, colorate, handmade, brodate, pictate si asa mai departe.

Ati participat la Black Friday 2018?
Da, am participat la campania de Black Friday in 2018 si am avut peste 300 de comenzi plasate, ceea ce inseamna o crestere de peste 40% comparativ cu un interval similar. Cel mai multe tranzactii au venit din Google organic si Facebook Ads si aici ne raportam atat la clientii fideli, cat si la publicul nou. Asta ne confirma ca produsele boho-chic au un loc bun pe piata de fashion in Romania, iar discount-urile noastre au fost la fel de asteptate, proportional, cu cele din magazinele care comercializeaza brand+uri. E o forma de love-brand pe zona boho-chic.

Cum si unde va promovati site-ul?
Incercam sa ne promovam pe toate canalele unde am putea gasi publicul nostru tinta. Facebook organic sau Facebook Ads, Google Ads, blog, e-mail marketing. De curand am intrat si pe zona de cross-promotion, prin parteneriate cu cateva brand-uri si produse care pot completa tinutele noastre – adica sunt potrivite stilului boho-chic, cu aceleasi valori si acelasi mood.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem pagina de Facebook. Noi ne ocupam de administrarea ei, pentru ca noi suntem cei care stim cel mai bine ce produse noi avem in stoc si care sunt cele mai indragite de catre publicul nostru. Tinem foarte mult la comunicarea cu clientii nostri, de aceea am ales sa ne ocupam in-house de tot ceea ce inseamna comunicare directa cu clientii.

Aveti versiune de mobile?
Site-ul este responsive si se comporta prietenos cu vizitatorii – trebuie sa tinem cont de faptul ca 70% dintre vizite in 2018 au fost facute de pe un dispozitiv mobil. Imbunatatim partea de mobile constant pentru ca stim ca deciziile de cumparare pe zona de fashion sunt unele bazate pe impuls si pot fi facute, de pe smartphone, oriunde si oricand. De asemenea, continutul creat pentru blog ne aduce trafic din mobile pentru ca este centrat pe viata femeilor boho-urban-chic, femeile moderne si ocupate dar care isi pastreaza stilul indiferent de cat de aglomerate le-ar fi planurile. Si contentul pe care il cream raspunde curiozitatilor si nevoilor de moment ale publicului nostru – asa ca varianta de mobile e foarte importanta si din punctul acesta de vedere.

Raspunde la aceasta intrebare