Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AsianSkinCare.ro

 

Magazinul e-commerce AsianSkinCare.ro a aparut in toamna lui 2020 si vinde online produse cosmetice asiatice, celebre pentru efectele lor asupra pielii. Nascut din pasiunea cofondatoarei Ingrid Zudor (foto) pentru aceste produse extraordinare (care i-au ajutat propriul ten, aceasta spunand ca alegerea produselor potrivite face 80% din treaba), site-ul a investit in publicitate abia anul trecut si isi propune sa incheie acest an cu o crestere de 100% YoY. Aflati mai multe din interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ingrid Zudor: La momentul respectiv locuiam in Asia, unde am descoperit o piata a cosmeticelor diferita fata de cea de acasa. Ne-am dorit sa aducem ce e mai bun din Asia pentru ingrijirea pielii, iar asa s-a nascut Asian Skin Care.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Am plecat in Hong Kong cu un ten extrem de uscat, pentru care nu reuseam sa gasesc o solutie. La finalul lui 2019, am petrecut un weekend in Seul (capitala Coreei de Sud), de unde m-am intors cu bagajul plin de cosmetice, de care m-am indragostit si care mi-au schimbat tenul. In plus, prietene din Taiwan imi aduceai masti si alte produse de acolo, am invatat in timp si despre accentul pe care asiaticii il pun pe tot ceea ce este natural si pe puterea plantelor. Impreuna cu prietena si asociata mea din Romania, ne-am propus nu doar sa aducem produse asiatice pe piata de aici, dar sa incercam sa facem o diferenta. Sa ajutam oamenii sa isi aleaga produsele potrivite, si sa ii transportam cu noi catre taramurile de departe. Nu pot spune ca am avut un model pe care l-am urmat, ne-am dorit sa fim diferiti si cat mai aproape de clientii nostri, la fiecare pas.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Dupa aproape 10 ani lucrati in diverse companii locale sau internationale, in toamna lui 2019 am renuntat la tot si mi-am insotit sotul in Asia. M-am gasit in punctul in care fie incepeam cautarile pentru un job acolo, fie puneam bazele unui business pe cont propriu. Venirea pandemiei si impactul avut asupra pietei muncii din Hong Kong m-au facut sa aleg a doua varianta. Doar un an si jumatate mai tarziu, soarta urma sa imi dea dreptate, deoarece a venit o noua mutare, in Coreea de Sud. In spatele AsianSkinCare.ro suntem doua persoane, Elaria (Vladau – n.r.) fiind jumatatea care a intregit ideea acestui business. Ea a venit cu peste 6 ani de experienta ca make-up artist, dar si cu aceeasi pasiune pentru tot ce inseamna cosmeticele si ingrijirea tenului. A contat foarte mult ca am fost impreuna, ne-am sustinut de-a lungul timpului si ne-am completat in activitati.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Intr-o oarecare masura, da. Am studiat la un liceu economic, urmand sa merg mai departe la Academia de Studii Economice, Facultatea de Relatii Economice Internationale. La momentul respectiv, nu am crezut ca voi ajunge vreodata sa pun in practica cele invatate la cursurile de comert international, transporturi internationale sau negociere. Dar si in e-commerce, ca in orice alta nisa, exista nenumarate specificitati, iar aproape tot ce am invatat din momentul in care am pornit business-ul a fost activitate autodidacta.

Cum ati reusit sa strangeti bani pentru finantare?
In cazul nostru nu a fost vorba de o investitie initiala fabuloasa. Am pornit de la o idee mica (in prima faza, am comercializat doar masti de fata de tip servetel) si ne-am dezvoltat treptat. Pe masura ce ne-am crescut vanzarile, am introdus noi produse in gama.

V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
Ca in orice domeniu, au existat bariere. Cu atat mai mult cu cat am ales o piata extrem de competitiva si foarte subiectiva. La toate acestea s-a adaugat faptul ca am pornit in plina pandemie, atunci cand existau bariere importante in transporturile internationale. Intotdeauna, in orice am facut, mi-am spus ca orice este posibil, daca cineva in lume face asta, atunci pot si eu. Este – intr-adevar – nevoie de multa perseverenta, dorinta de a invata constant, de a face schimbari si de a incerca mereu ceva nou. Un alt rol extrem de important l-a jucat faptul ca am fost doua asociate de la inceput. Suntem, in primul rand, prietene si ne completam destul de bine, iar intotdeauna ne-am motivat reciproc si ne-am incurajat sa mergem mai departe.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Principalul dezavantaj este imprevizibilitatea si lipsa (sau limitarea) stabilitatii, din toate punctele de vedere. In plus, o afacere depinde exclusiv de tine si de cantitatea de munca pe care esti dispus sa o aloci. Dar atunci cand alegi un domeniu care iti face placere, daca iti doresti sa faci lucruri noi, iti place sa te perfectionezi constant, o afacere nu are limite in ceea ce priveste dezvoltarea profesionala si personala. Flexibilitatea si posibilitatea de a fi propriul sef vin sa suplineasca celelalte avantaje.

Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam, in principiu, femeilor ca noi. Femeile trecute de 30 de ani, care au ajuns in punctul in care au suficient timp si resurse pentru a investi in sine. Cele care inteleg ca intretinerea tenului este o munca constanta, iar alegerea produselor potrivite face 80% din treaba.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Principalul atu este experienta pe care am avut-o in Asia. Alegem doar produse cu renume pe pietele asiatice (in special, Coreea de Sud), cele care au demonstrat de-a lungul zecilor de ani ca fac diferenta. In plus, suntem la curent si testam intotdeauna cele mai noi linii de produse, iar pe cele care ne plac, le aducem pe site. De asemenea, ne-am dorit sa oferim nu doar produse, ci si informatie despre cum pot fi folosite acestea, ce ingrediente pot alege clientele, in functie de obiectivele dorite. Pe langa articolele cu informatii de pe blog, avem o rubrica in care intervievam medici dermatologi din Romania, oferind si consultanta in alegerea produselor.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Importam produsele direct din Coreea de Sud.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
In momentul de fata, ne axam strict pe e-commerce, toate vanzarile venind prin intermediul site-ului.

Cati angajati aveti?
Momentan nu avem niciun angajat, noi ocupandu-ne de toate activitatile de gestionare a companiei.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?
Vizitatorii au crescut treptat de-a lungul timpului, dar am invatat sa facem diferenta intre cei cu intentie de cumparare si cei care ajung doar pentru informatii. Obiectivul nostru nu este neaparat aducerea cat mai multor persoane pe site, ci de a-i aduce pe cei cu o nevoie, hotarati sa faca o achizitie.

Cum si unde va promovati site-ul?
De-a lungul timpului, am incercat diverse variante, dar am ajuns sa avem un mix, in momentul de fata. Ne promovam atat prin Google Ads, cat si prin Facebook Ads, dar investim timp si in SEO. Avem, in plus, si un newsletter unde oferim informatii atat despre ingrijirea tenului, cat si despre oferte actuale si produse noi.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem si o pagina de Facebook, si una de Instagram, pe care le administram tot noi. Am avut o tentativa de a lucra cu cineva pe partea de ads, insa fie nu a fost momentul oportun, fie nu a fost persoana potrivita, deoarece – din punctul nostru de vedere – a fost un esec. Dupa ce am discutat si cu specialisti de la Facebook care ne-au ajutat si urmarit campaniile platite, am decis sa reorganizam modul in care alocam bugetele pentru astfel de activitati.

Aveti versiune de mobile?
Momentan nu, dar lucram la migrarea site-ului pe o noua platforma, care va oferi si o versiune de mobil.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Aproape 80% dintre vizitatorii de pe site vin de pe mobil.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Anul trecut a fost – practic – primul an in care am decis sa investim in publicitate si in multe alte domenii, iar anul acesta vedem o crestere. Targetul nostru este sa terminam anul cu o crestere de 100% fata de anul precedent.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Aceasta parte este cea mai dificila si depinde foarte mult de momentul in care te afli cu magazinul. Pe masura ce te dezvolti, este posibil sa optimizezi costurile prin cresterea volumelor achizitionate, optimizand astfel si costurile de transport. In plus, cresterea ratei de conversie trebuie sa fie un alt obiectiv.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din fericire, am ales sa lucram cu o firma de curierat destul de mica, iar pana in momentul de fata colaborarea noastra a fost una fericita, fara probleme majore.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ca orice business, dorim sa ne extindem, sa ajungem la cat mai multa lume si sa ii ajutam in rezolvarea problemelor cu care se confrunta. In plus, ne dorim sa ne extindem gama de produse si sa fim mereu la curent cu tot ce este nou si la moda pe pietele din Asia. Incercam sa ne ascultam intotdeauna clientii si sa le aducem produsele de care au nevoie.

Leave a reply