INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu ArtPic.ro
Interviul de saptamana aceasta a fost realizat cu Goran Dimitrievici (foto, Market Director ArtPic.ro, site-ul companiei ARTMIE), care ne-a povestit mai multe despre site-ul care vinde produse pentru desen, pictura, grafica, caligrafie si accesorii hobby. Compania ARTMIE a fost fondata in Slovacia (sub numele MY HOME), in 2008. Din toamna lui 2014, este prezenta pe piata din Romania sub numele de ArtPic.ro, ne-a explicat Goran Dimitrievici, notand ca 72% dintre comenzi le vin de pe dispozitive moble si ca punctul lor forte este gama mare de produse.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ati ales acest nume pentru magazinul online?
Goran Dimitrievici: Deoarece compania s-a extins rapid pe noi piete (din 2013), la inceput nu s-a gandit la un brand comun. Dar, avand in vedere puterea magazinelor noastre de pe toate pietele, stim de cativa ani ca a venit momentul sa cream un brand comun ARTMIE, care sa acopere toate pietele. Numele marcii este derivat din cuvintele ART (arta) si AMIE (prieten), deci ARTMIE = prietenul artei.
De unde v-a venit ideea de business? Ati vreun model in domeniu?
Fondatorul (domnul Valerian Grass) este el insusi un artist: in 2005, 2006 si 2007, si-a vandut picturile pe Amazon si eBay (in Marea Britanie) si, dupa ce s-a mutat in Slovacia, din pasiune pentru arta, a inceput sa-si dezvolte ideea de a deschide o firma. La inceput, firma s-a angajat in vanzarea de tablouri pictate manual (precursorul site-ului tablomania.ro), astfel ca datorita numarului mare de panze folosite s-a deschis un e-shop de panze, la care s-au adaugat si alte accesorii de pictura. Asa a fost creat artpic.ro, la inceput.
V-ati lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ati depasit?
La inceput, cum e normal, au fost probleme. Au existat goluri mari in cunostinte, finante, abilitati organizare, viteza de luare a deciziilor – dar asta este normal, atunci cand incepi o afacere. Ca toata lumea, am facut multe greseli (neintentionat), dar am invatat ceva nou din fiecare greseala. Au fost momente in care firma a ramas complet fara bani si fondatorul s-a gandit sa renunte, dar spiritul de lupta si mentalitatea de invingator nu i-au permis.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Ca cineva care se afla de mult timp la conducerea companiei (m-am alaturat echipei ARTMIE ca al 19-lea angajat), pot spune ca mi-au fost partial transferate unele avantaje si dezavantaje. As putea spune ca avantajele si dezavantajele afacerilor personale sunt aceleasi – este doar o chestiune de a privi lucrurile. In primul rand, o firma mica ofera o mare libertate in luarea deciziilor, in organizarea timpului, dar (pe de alta parte) aceasta libertate aduce o mare responsabilitate si lipsa de timp pentru a face tot ce iti imaginezi. De multe ori, angajatii au mai multe vacante decat managerii si weekend-urile angajatilor sunt mult mai linistite, in timp ce patronul se gandeste la companie si in timpul weekend-ului. Pur si simplu, te dedici mai mult, dar rezultatele personale sunt mai vizibile.
Care este publicul tinta al site-ului?
Desi ne-am gandit ca principalii nostri clienti vor fi artistii si pictorii, s-a dovedit, de-a lungul timpului, ca nu a fost cazul. Pictorilor academicieni (si pictorilor, in general) nu le place sa foloseasca Internetul si respecta magazinele la care merg inca de pe vremea facultatii, indiferent de preturi si de produsele oferite. Pe de alta parte, amatorii si pasionatii doresc sa se distreze si sunt mult mai practici, isi pretuiesc timpul mai mult, prefera sa comande online si vor sa-si foloseasca cea mai mare parte a timpului pentru a-si alege produsul potrivit si nu pentru a merge la cumparaturi.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Cu siguranta punctul nostru forte este gama noastra mare de produse. Varietatea gamei care poate fi gasita la noi este incomparabila cu cea a oricarei companii concurente.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Folosim, in principal, canale de vanzari digitale, Facebook, Instagram, TikTok, Google si altele.
Cati angajati aveti?
Peste 70.
Cum va merge in perioada asta (intervul a fost realizat in luna decembrie – n.r.)?
Merge bine.
Ati participat la Black Friday 2021?
Da.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Perfect.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Desigur, este important, dar in ultimii 2-3 ani pagina de Instagram a devenit mult mai importanta, pentru ca activitatea oamenilor este mai intensa aici, cumva toata lumea fuge de Facebook. TikTok este ceva nou, nu suntem de mult timp activi, asa ca vom vedea ce se va intampla acolo, pentru ca este ceva nou, de la care se asteapta multe, in viitor.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
72%.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Conform rezultatelor de pana acum, probabil ca va fi putin mai bine decat anul precedent, dar acesta este un rezultat bun pentru ca anul trecut a fost cu adevarat extraordinar.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Totul este o chestiune de organizare, se poate economisi mult timp, iar ulterior acel timp poate fi investit in munca mai creativa. De asemenea, un serviciu bun poate reduce semnificativ costurile de transport, retrimitere si alte costuri care apar odata cu acesta.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planificam un nou site, pe o platforma complet noua, care ne va oferi mult mai multe oportunitati decat cel existent si va fi mult mai adaptat la telefoanele mobile si la nevoile noastre.
Leave a reply