NETOPIA Payments: valoarea tranzactiilor online cu cardul a crescut cu 55% YoY, in 2021
NETOPIA Payments anunta, intr-un comunicat de presa, ca valoarea totala a tranzactiilor online cu cardul (procesate de companie, in 2021) a crescut cu 55%, fata de anul precedent, iar numarul de tranzactii a inregistrat o crestere de 40% YoY. Anul trecut, cel mai utilizat procesator de plati electronice din Romania a inregistrat o medie de 2 milioane de tranzactii digitale online/luna, prin toate metodele de plata.
Din datele companiei, in 2021, valoarea medie a unei tranzactii online prin intermediul cardurilor a crescut cu aproximativ 12% (pana la 240 lei, fata de 215 lei, in 2020). In topul categoriilor de produse si servicii pentru care romanii au facut cel mai des plati electronice anul trecut s-au numarat: utilitatile, retailul alimentar, IT&C, asigurarile si produsele de mobilier.
In ceea ce priveste dispozitivele preferate de romani pentru a face achizitiile online, aproape 57% dintre acestia au optat pentru cele mobile, in timp ce 43% au ales desktop-ul, in 2021. Cea mai aglomerata luna din punct de vedere al volumului de tranzactii procesate de NETOPIA Payments a fost luna noiembrie, perioada in care mare parte a comerciantilor parteneri au organizat Black Friday. Cei mai multi comercianti noi care s-au inrolat in platforma anul trecut au provenit din industria HoReCa, urmata de cei din zona de produse bio si farmaceutice, tendinta care s-a mentinut din anul 2020, in contextul pandemiei.
Pandemia a accentuat nevoia business-urilor de a comunica cu clientii lor, de aceea serviciul de SMS marketing dezvoltat de echipa NETOPIA (web2SMS) a inregistrat o crestere semnificativa: in 2021, volumul total de SMS-uri trimise a crescut cu 30%, marcand al doilea an consecutiv in care web2SMS a depasit pragul de 300 de milioane de SMS-uri/an. In topul industriilor care au generat cele mai multe SMS-uri continua sa se remarce industria bancara (ce implica si SMS-urile tranzactionale), cea e-commerce (inclusiv companiile de curierat) si industria de marketing.
Datele web2SMS releva o rata medie de conversie de aproximativ 3%, in ultimii doi ani, in crestere comparativ cu 2019. Potrivit companiei, mesajele de tip SMS sunt deschise in proportie de 97% in primele 15 minute de la trimitere, ajungand ulterior pana la 99%, iar in cazul in care exista un link inclus in mesaj, rata acestuia de deschidere este de 23%.
Pentru 2022, NETOPIA Payments estimeaza o crestere de cel putin 35% a operatiunilor online cu cardul si de 15% pentru platile prin SMS, bazata pe avansul previzionat la nivelul intregii industrii e-commerce si pe eforturile de inrolare de noi comercianti parteneri. Obiectivele de business ale companiei pentru anul acesta includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comerciantii parteneri, unde acestia vor gasi mai usor informatiile si datele necesare. In aceasta platforma dedicata, NETOPIA Payments va dezvolta un marketplace, unde vor fi introduse constant diverse servicii de tip B2B, cu scopul de a-i ajuta pe comerciantii parteneri sa-si eficientizeze afacerile online.
„O tendinta importanta pe care am observat-o inca din 2020 este migrarea a tot mai multor business-uri din zona de HoReCa sau farma in online, trend potentat si de contextul pandemiei. Pentru 2022, ne dorim sa fim in continuare alaturi de comerciantii nostri parteneri, prin dezvoltarea unei platforme de administrare care sa poata gasi mult mai rapid atat informatiile de care au nevoie, dar si diferite tipuri de servicii care sa ii ajute in eficientizarea activitatii lor”, transmite Horia Grozea (foto, Director Vanzari si Marketing, NETOPIA Payments).
Leave a reply