Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu VonMag.ro

Aparut la sfarsitul anului 2013, vonmag.ro vinde sisteme de alarma si supraveghere video, usi de garaj si bariere, detectoare de gaz, electrice si alte accesorii pentru case inteligente. Voinea Ion Daniel (foto, Director General VONREP SRL firma din spatele site-ului) ne-a povestit cum si-a extins afacerea offline din Targu Jiu la nivel national, cine l-a ajutat pe partea financiara, ca spera sa mentina si in 2018 cel putin aceeasi crestere ca in anul precent (50% YoY) si cum rezolva rapid problemele aparute in relatia cu firmele de curierat.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

vonmag.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Voinea Ion Daniel:
Firma se numeste VONREP SRL, am dorit ca numele magazinului online sa fie usor de retinut si astfel a luat nastere denumirea „VonMag”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Activand in domeniul sistemelor de securitate de 20 de ani si observand influenta online-ului in toate domeniile, am hotarat sa depasim granitele regiunii si sa ne adresam clientilor la nivel national.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Fiind absolvent de Automatica si Calculatoare am fost destul de apropiat de domeniul securitatii. Dupa absolvire, am capatat experienta ca angajat la o firma din acelasi domeniu. Ulterior, am colaborat timp de cativa ani cu o firma din Germania, pentru dezvoltarea software a terminalelor Siemens de control acces. Am avut un ajutor puternic in sotie, care gestioneaza partea financiara.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Mai degraba autodidact. In primul rand, am avut exemplu pe linie paterna, lucru care s-a adaugat oricum dorintei de a reusi pe cont propriu.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Atunci cand am deschis magazinul online am investit din profitul firmei, acumulat de-a lungul      anilor.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
In primul rand, trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare. La inceput muncesti mult iar rezultatele      nu sunt imediate.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In cazul propriei afaceri dispui de libertate in luarea deciziilor si de a-ti face propriul program, pe de alta parte problemele raman cu tine si atunci cand ai ajuns acasa.

Care este publicul tinta al site-ului?
Statistic, segmentul cel mai important pentru noi este compus din barbati, cu varsta intre 25 – 54 de ani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Oferim un raport optim intre pret si calitate, clientii beneficiaza de consultanta in a alege produsele de care au nevoie, folosind experienta acumulata in peste 20 de ani de comercializare, instalare si intretinere a sistemelor de securitate si automatizarilor rezidentiale. Pentru ca dorim sa crestem increderea clientilor, le dam posibilitatea sa deschida coletul la livrare, iar daca nu sunt multumiti, pot sa returneze produsele in 30 de zile. Dupa ce clientii achizitioneaza produsele de la noi, departamentul tehnic le ofera suport gratuit, pentru a-si duce la indeplinire proiectele.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Intrucat dorim sa oferim produse si servicii de calitate, comercializam produse de la cei mai cunoscuti producatori in domeniu. Am investit multa munca in a-i oferi clientului instrumente care sa-l ajute in luarea deciziei (de exemplu, configurator online pentru sisteme de supraveghere video).  Am dezvoltat un sistem custom pentru gestionarea cererilor de retur/reparatie in garantie, prin care clientul poate verifica online, in orice moment, care e statusul cererii sale. De asemenea, oferim si servicii gratuite, de exemplu preinstalarea hard disk-ului in DVR.

De unde va cumparati produsele?
Pe fiecare gama de produse cautam furnizori cu standarde inalte de calitate si care ne pot ajuta sa livram in cel mai scurt timp.

Cati angajati aveti?
In prezent, echipa noastra este formata din 11 persoane.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Nu ne putem plange, avem o crestere consistenta fata de perioada similara a anului trecut, din toate punctele de vedere (numar vizitatori, comenzi).

Ati participat la Black Friday 2017?
Da, am participat. Desi nu e un domeniu in care clientii cumpara din impuls, am depus eforturi pentru a avea oferte cat mai atractive (pret, mod de prezentare, pachete speciale), iar rezultatele au fost peste asteptari.

Cum si unde va promovati site-ul?
Incercam sa fim prezenti pe cat mai multe canale de promovare, cele mai importante fiind AdWords, Facebook, 2Performant, Profitshare.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Sigur ca da, incercam sa valorificam si acest canal de comunicare cu clientii, administrarea paginii si a campaniilor este administrata in-house.

Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiune dedicata pentru mobile. Desi dezvoltarea celor doua variante ale magazinului online (desktop + mobile) presupune eforturi mai mari din partea noastra, consideram ca avantajele primeaza: performante superioare la incarcarea paginilor si o experienta mai buna de navigare.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Speram sa mentinem cel putin aceeasi crestere ca in anul precent, de 50%.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Consideram ca automatizarea proceselor este o componenta importanta in reducerea cheltuielilor.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Uneori se inregistreaza intarzieri in livrarea coletelor, insa incercam sa rezolvam aceasta problema printr-o stransa legatura atat cu clientii, cat si cu firmele de curierat.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne propunem sa mentinem ritmul actual de crestere un numar cat mai mare de ani, sa oferim noi servicii, iar clientii sa se reintoarca pe site de fiecare data cand isi planifica un proiect in domeniu. Ne dorim sa marim si portofoliul de produse. In final, vrem sa fim perceputi ca prima optiune a unei persoane atunci cand isi alege un sistem de securitate sau o automatizare rezidentiala.

Raspunde la aceasta intrebare