Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AutoHut.ro

Site-ul autohut.ro vinde piese auto si produse moto din ianuarie 2013, lansarea online venind dupa 8 luni de pregatiri, ne-a povestit Razvan Chis (foto, Managing Partner autohut.ro). Dupa doi ani, in 2015, afacerea s-a extins si a aparut si service-ul care acum face parte din franciza elvetiana CarXpert. Cu o investitie initiala de 10.000 €, Razvan a pornit la drum alaturi de 2 prieteni si a ajuns – in 5 ani – sa se afle in top 5 clienti pentru majoritatea distribuitorilor. Cititi mai multe, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Razvan
Chis: Numele a fost ales in urma unei sesiuni de brainstorming. De la inceput ne-am dorit sa oferim servicii complete in domeniul auto (coliba auto).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea ne-a venit intamplator, la o discutie intre prieteni, si atunci am zis sa incercam, sperand sa aducem un aer nou in domeniu si sa schimbam putin perceptia oamenilor despre acest domeniu –piese auto/service auto.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am pornit la drum impreuna cu 2 asociati, Alex si Mihai.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am invatat pe parcurs, lovindu-ne de tot felul de situatii si cautand solutii.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
In cele 8 luni de pregatire pana la lansare, am cotizat lunar fiecare cu o suma de bani, astfel incat sa avem un mic capital de lucru la lansare. Investitia initiala a fost de 10.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Principalul obstacol a fost reticenta distribuitorilor de piese auto pentru online, toti ne spuneau „Nu o sa mearga, o sa dati faliment”. Acum suntem in top 5 clienti pentru majoritatea distribuitorilor.

Care este publicul tinta al site-ului?
Barbati cu varste intre 25 si 44 de ani, din mediul urban.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem o gama foarte variata de produse, pe care le putem livra in 24 de ore catre client. Preturi foarte bune si modalitati de plata in rate (pana la 36 de rate fara dobanda). Pe langa toate acestea avem si campanii cu extra discount in cosul de cumparaturi sau transport gratuit.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
De la bun inceput ne-am diferentiat prin design-ul site-ului si prin usability, ceea ce ne-a adus premiul „Cel mai bun magazin online din categoria Auto, Moto” in cadrul GPeC 2016. De asemenea am acordat foarte mare incredere platii cu cardul si am implementat aceasta modalitate de plata inca de la inceput, in timp ce principalii competitori inca nu au aceasta optiune.

De unde va cumparati produsele?
De la distribuitori locali.

Cati angajati aveti?
Echipa este formata din 23 de angajati.

Cum va merge in perioada asta?
De obicei, in domeniul auto, perioada de dinaintea concediilor este o perioada buna. Numarul de vizite este in crestere chiar si in aceasta perioada datorita campaniilor pe care le avem in derulare.

Ati participat la Black Friday 2017?
Da, am participat.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun 2017?
Cifre BF:

  • 103% crestere vs. 2016 numar de comenzi
  • 225% crestere vs. 2016 valoare comenzi
  • cosul mediu – 432 lei
  • 48% din trafic a fost din mobile, in crestere cu 34% vs. 2016
  • 54% din totalul comenzilor achitate online cu cardul au fost in rate

Perioada Craciunului nu este o perioada buna din punct de vedere al vanzarilor, nu prea se pun sub brad piese auto :).

Cum si unde va promovati site-ul?
AdWords, Facebook, Instagram, marketing afiliat, forumuri, evenimente auto.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, avem. Este administrata in-house si se posteaza constant, in special promotii sau lucrari din service.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este mobile friendly.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Da, estimam o crestere de cel putin 50% fata de anul anterior.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Un business online nu are neaparat costuri mai mici, daca se doresc rezultate este necesara investitie in marketing, HR, logistica etc. Cel mai usor cheltuielile se pot reduce prin automatizari de procese.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Indexarea unui numar cat mai mare de pagini in Google este o provocare foarte mare pentru noi, avem foarte multe pagini si este destul de greu sa faci un inter-link astfel incat sa nu ingreunezi partea de usability. Si viteza de incarcarea a site-ului este o provocare mai ales in perioadele de varf ale anului.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Cel mai des ne lovim de intarzierea livrarilor si de ratacirea coletelor. Urmarim indeaproape livrarea coletelor si tinem legatura cu curierii pentru a le oferi suport in cazul in care apar astfel de situatii.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Adaugarea de categorii noi si consolidarea brand-ului.

Raspunde la aceasta intrebare