Starea e-commerce-ului in Germania, in 2017 (raport)
Germania este a treia tara europeana in clasamentul celei mai mari cifre de afaceri e-commerce B2C din Europa, atingand 85 miliarde € in 2017 (cu 9,5% mai mult YoY), conform „Germany: 2018 Ecommerce Report” (un studiu marca Ecommerce Foundation), citat de ecommercewiki.org. Pentru 2018, CA a tarii este estimata a atinge 93 miliarde €. Alte cifre relevante din raport:
- „felia” din PIB reprezentata de comertul online este de 2,93% si in 2018 se estimeaza ca va creste la 3,11%
- 91% din populatia de 81,1 milioane de persoane foloseste Internetul
- 68% dintre nemtii din Generatia Y folosesc laptop-urile/PC-urile
- Germania este tara nr. 1 din lume la capitolul performanta logistica (eficienta procesului vamal, calitatea transportului, infrastructura)
- 77% dintre internauti au facut cumparaturi online in 2017 (peste 57,5 milioane de persoane), consumatorii cumparand mai des si cheltuind mai mult
- 94% dintre germani au cumparat online din tara lor
- cumparaturile transfrontaliere din alte tari europene au fost de 24%, iar cele din afara Europei sunt in crestere, atingand 18% in 2017
- 7 milioane de germani au facut achizitii online din China
- online se cumpara in principal carti/bilete la film/muzica/jocuri (47% din populatie le-a cumparat in ultimul an, iar 62% dintre consumatori a achizitionat carti pe mobile), imbracaminte (47%), electronice (41%)
- 69% dintre consumatori se documenteaza intotdeauna online inainte de a face cumparaturi majore
- 75% din populatie foloseste activ social media, iar Facebook este platforma preferata (71%)
- cei mai de success retaileri online/marketplace-uri din tara sunt Amazon.de, Otto.de si Zalando.de
- metoda de plata cea mai comuna oferita online e portofelul electronic (91%)
- 43% dintre consumatori spun ca nu folosesc niciodata cardul de credit
- majoritatea retailerilor livreaza prin DHL (76%)
Leave a reply