Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Instagram introduce ad-uri in sectiunea Explore. Ce inseamna asta pentru reach-ul organic?

La sfarsitul lunii iunie, Instagram a anuntat ca sectiunea Explore a aplicatiei va incepe sa includa reclame. Reclamele vor fi afisate utilizatorilor doar cand apasa pe o postare din Explore si apoi deruleaza imaginile in jos, nu cand intra in feed-ul de sugestii si deruleaza fara a apasa nimic. Momentan, aici utilizatorii descopera continut nou, recomandat pe baza intereselor proprii.

Pana acum, ad-urile erau plasate – pe Instagram – doar in feed-ul traditional si in Stories. Pana acum, pagina Explore avea o categorie de shopping, populate de postari care iti permit sa cumperi produsele din imagine. „Oamenii care apasa pe Explore sunt deschisi la a descoperi lucruri noi. De asta a fost construita pagina si se potriveste perfect reclamelor legate de shopping”, spune Debra Aho Williamson (Analist Principal eMarketer). Ad-urile din Explore vor fi lansate la cateva luni dupa Instagram Checkout, care permite utilizatorilor sa cumpere produsele din imagine direct din app, apasand pe tag-urile aferente.

Vestea vine intr-o perioada in care Facebook a devenit mai dependent de Instagram pentru venituri din publicitate, scrie emarketer.com. Veniturile acestuia din urma cresc mai rapid decat cele cele ale companiei-mama: sursa estimeaza ca veniturile din reclame ale Instagram vor creste cu 46,8% in 2019, depasind suma de 9 miliarde $ (comparativ cu 11,2% pentru segmentul non-Instagram al Facebook-ului). In SUA, timpul petrecut de oameni pe Instagram e in crestere, comparativ cu Facebook-ul, care stagneaza sau e in scadere: 27 de minute/zi (cu 1 minut mai mult fata de 2018) vs. 38 minute/zi (la fel ca in 2018); in 2021, cifrele vor fi de 29 de minute/zi vs. 37 minute/zi.

Asta inseamna mai multe sanse de publicitate pentru angajatii din domeniul marketingului, dar si dificultati in a te impune organic in Explore: „Faptul ca reach-ul organic poate fi in scadere pe Instagram este o problema uriasa, dar una pentru care specialistii in marketing ar fi trebuit sa fie pregatiti. Cine a fost atent la declinul reach-ului organic pe Facebook aum cativa ani ar fi trebuit sa stie ca o scadere similara va avea loc si pe Instagram, pe masura ce lumea investeste mai multi bani acolo. In general, marketerii ar trebui sa se astepte ca plata pentru a ajunge la clienti, pe Instagram, sa devina din ce in ce mai necesara, in feed sau in Explore”, completeaza Williamson.

Leave a reply