Instagram introduce ad-uri in sectiunea Explore. Ce inseamna asta pentru reach-ul organic?
La sfarsitul lunii iunie, Instagram a anuntat ca sectiunea Explore a aplicatiei va incepe sa includa reclame. Reclamele vor fi afisate utilizatorilor doar cand apasa pe o postare din Explore si apoi deruleaza imaginile in jos, nu cand intra in feed-ul de sugestii si deruleaza fara a apasa nimic. Momentan, aici utilizatorii descopera continut nou, recomandat pe baza intereselor proprii.
Pana acum, ad-urile erau plasate – pe Instagram – doar in feed-ul traditional si in Stories. Pana acum, pagina Explore avea o categorie de shopping, populate de postari care iti permit sa cumperi produsele din imagine. „Oamenii care apasa pe Explore sunt deschisi la a descoperi lucruri noi. De asta a fost construita pagina si se potriveste perfect reclamelor legate de shopping”, spune Debra Aho Williamson (Analist Principal eMarketer). Ad-urile din Explore vor fi lansate la cateva luni dupa Instagram Checkout, care permite utilizatorilor sa cumpere produsele din imagine direct din app, apasand pe tag-urile aferente.
Vestea vine intr-o perioada in care Facebook a devenit mai dependent de Instagram pentru venituri din publicitate, scrie emarketer.com. Veniturile acestuia din urma cresc mai rapid decat cele cele ale companiei-mama: sursa estimeaza ca veniturile din reclame ale Instagram vor creste cu 46,8% in 2019, depasind suma de 9 miliarde $ (comparativ cu 11,2% pentru segmentul non-Instagram al Facebook-ului). In SUA, timpul petrecut de oameni pe Instagram e in crestere, comparativ cu Facebook-ul, care stagneaza sau e in scadere: 27 de minute/zi (cu 1 minut mai mult fata de 2018) vs. 38 minute/zi (la fel ca in 2018); in 2021, cifrele vor fi de 29 de minute/zi vs. 37 minute/zi.
Asta inseamna mai multe sanse de publicitate pentru angajatii din domeniul marketingului, dar si dificultati in a te impune organic in Explore: „Faptul ca reach-ul organic poate fi in scadere pe Instagram este o problema uriasa, dar una pentru care specialistii in marketing ar fi trebuit sa fie pregatiti. Cine a fost atent la declinul reach-ului organic pe Facebook aum cativa ani ar fi trebuit sa stie ca o scadere similara va avea loc si pe Instagram, pe masura ce lumea investeste mai multi bani acolo. In general, marketerii ar trebui sa se astepte ca plata pentru a ajunge la clienti, pe Instagram, sa devina din ce in ce mai necesara, in feed sau in Explore”, completeaza Williamson.
Comentariu ( 1 )
[…] Miscarea este clar motivata de monetizarea constanta a aplicatiei, prin apelul la ideile creatorilor si bugetele de marketing ale brand-urilor. Acestia vor putea adauga tag-uri de shopping la postarile proprii, pe care utilizatorii vor putea apoi apasa si cumpara respectivul produs direct pe Instagram sau din magazinul online al retailer-ului. Facebook a tot introdus caracteristici noi pe Instagram in ultimii ani, care i-au augmentat componenta de comert social: in vara a testat un tab de „Shop” pe ecranul principal, utilizatorii pot deja cumpara produse apasand pe postarile obinuite, dar si din sectiunile Live, Stories si Explore (care include mai nou si ad-uri). […]