In 2026, eMAG va lansa un agent AI de shopping

Cel mai mare retailer e-commerce din Romania pregateste lansarea primul agent de shopping AI de pe piata locala, dezvoltat cu tehnologie romaneasca. Astfel, eMAG promite sa revolutioneze modul in care clientii romani vor face cumparaturi pe platforma online, citim pe economica.net. Si se alatura unor retaileri online mari care mizeaza pe cumparaturile online facute de agenti AI, ca Walmart sau Amazon.
Noul sistem promite sa transforme cumpraturile pe eMAG.ro intr-un dialog conversational asemanator cu cel avut cu ChatGPT. Tudor Manea (foto, CEO Grup eMAG) a transmis – intr-o conferinta de presa – ca la noul agent AI au lucrat peste 50 de oameni si „s-au investit foarte multi bani”. „Clientul va putea purta un dialog. Este conversational, un agent personalizat pentru e-commerce si pentru produsele noastre. Valoarea adaugata vine din faptul ca el va folosi istoricul comenzilor si preferintele anterioare ale utilizatorului”, a notat CEO-ul.
Prezenta la acelasi eveniment, Irina Pencea (General Manager eMAG Romania) a adaugat ca dezvoltarea produselor bazate pe AI este un proces continuu, care nu se opreste la o singura lansare. „Nu e un moment in care sa tragem linie cand vine vorba de investitie. Pentru ca o parte din produse sunt lansate in fazele lor initiale. Si asta nu este un drum pe care sa-l faci si cu o lansare si atat. Si asta vedem in intreaga lume. De aceea, pentru noi e mai important sa avem un buget alocat in aceasta directie”, a explicat aceasta.
Agentul AI eMAG va permite clientilor sa descopere si sa cumpere produse fara a naviga prin meniuri complexe. „Sunt diverse scenarii de utilizare pe care el le va face mai bine. Si unele vor fi noi fata de ceea ce puteai sa faci in aplicatie sau pe desktop. De exemplu, daca ii spui «Adu mancare de pisica», produsul ajunge direct la easybox, fara alte detalii. Cu ajutorul agentului AI, astfel de procese devin foarte usor de implementat”, a explicat Tudor Manea.
„Pe de o parte, va inlocui vanzatorul din magazin, pentru ca multi oameni se duc in magazin pentru ca vor sa puna in intrebari. Va permite scenarii de utilizare complet noi, cum ar fi achizitia de panouri fotovoltaice sau pompe de caldura, produse complexe care, in mod obisnuit, necesita consiliere. Dar cu ajutorul unui agent, vei putea sa ti le cumperi si vei primi si instructiuni de folosire, cum sa le implementezi, cum sa le instalezi”, mai spune acesta.
Retailerul eMAG foloseste deja inteligenta artificiala pentru a optimiza rutele logistice, in sistemul de cautare pe site/in app si in recomandarile de produse facute consumatorilor. In aceasta toamna, eMAG a anuntat un nou instrument AI (Project Mira, un asistent virtual integrat, disponibil non-stop pentru selleri, care ofera raspunsuri direct in fluxul de lucru si transfer rapid catre un operator uman, la nevoie). Ulterior, platforma a semnat un parteneriat cu Tencent Cloud, pentru a integra serviciile de cloud si AI dezvoltate de compania asiatica in platforma sa e-commerce.
Leave a reply