Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Impactul publicitatii pe TikTok: aplicatie cu un continut pueril sau mai multa vizibilitate pentru branduri?

Anul 2016 a venit cu un refresh in ceea ce priveste tendintele din social media. Aceasta noutate a venit odata cu lansarea platformei TikTok. Dupa doar 2 ani de la lansare, aplicatia a inregistrat peste 1 miliard de descarcari. In prezent, are peste 2,6 miliarde de descarcari.

Ce este TikTok? TikTok este o aplicatie mobila prin intermediul careia utilizatorii interactioneaza cu un continut video (care poate ajunge si la o durata de 10 minute). In iulie 2021, durata maxima a clipurilor video a crescut de la 1 minut, la 3 minute, urmand ca la inceputul anului 2022, aceasta sa creasca la 10 minute.

 TikTok in Romania:

  • in prezent, are 4,1 milioane de utilizatori activi in Romania, dintre care 2,4 milioane petrec zilnic (in medie) 60 de minute, in aplicatie
  • 85% dintre utilizatorii activi au postat cel putin un video pe TikTok, in timp ce 60% dintre acestia posteaza continut constant
  • 76% dintre utilizatori au varsta peste 18 ani
  • un utilizator deschide aplicatia, in medie, de 12 ori pe zi
  • continutul popular in Romania – printre cele mai vizualizate subiecte de catre publicul din Romania se afla Travel, Humor, Advice, DYI, Culture & Trends si Hobbies

1. TikTok for Business

Sunt brandurile oare suficient de indraznete incat sa includa TikTok-ul in strategiile digitale? Cifrele vorbesc de la sine. 87% dintre utilizatori consuma continut de pe mai multe dispozitive, simultan. Insa TikTok a devenit un motor de divertisment, mai indragit decat alte platforme care ofera un content similar.

Exista 3 piloni de care brandurile ar trebui sa tina cont, in momentul in care isi contruiesc o strategie digitala pe TikTok: continut organic, reclame platite si parteneriate cu influenceri. Prin crearea unei strategii integrate pe acesti 3 piloni, brandurile vor reusi sa aiba o comunicare lineara si sa interactioneze cu utilizatorii prin mai multe metode.

2. Tipuri de reclame

Exista 2 metode de licitatie pe TikTok: Reservation si Auction. Reclamele de tip Reservation se integreaza cu precadere in strategiile cu obiectiv de awareness, iar aici putem mentiona: Standard Ads, Top View, Brand Takeover, One Day Max si Brand Premium. In ceea ce priveste Auction-ul, avantajul este reprezentat de controlul asupra bugetului si de optimizarile in timp real. Aici putem enumera Content Ads si In Feed Ads.

Pe langa tipurile de reclame enumerate anterior, mai exista si Hashtag Challenge. Acest tip de campanie are potential de viralitate, ajutand la cresterea nivelului de notorietate a unui brand. Cei de la Mirinda au realizat o campanie de tip Hashtag Challenge. Acestia au creat un filtru AR, incurajand utilizatorii sa il foloseasca si sa descopere 2 arome noi de Mirinda. Targetand Generatia Z si milenialii, brand-ul a avut prima campanie de tip Hashtag Challenge din Romania, care s-a dovedit a fi un real succes. In urma campaniei, acestia au obtinut in total 200 de milioane de vizualizari, 73K UGC Videos, in timp ce numarul follower-ilor de pe contul de TikTok Mirinda a crescut cu 123%.

3. Concluzii

O strategie de marketing indrazneata, in cadrul careia brandurile au curaj sa abordeze canale de promovare cat mai diversificate, nu poate duce decat la cresterea nivelului de notorietate a brandului, dar si la scalarea acestuia din perspectiva profitabilitatii. Publicitatea pe TikTok ar trebui sa fie un „go-to” pentru toate brandurile din Romania, indiferent de popularitatea acestora. Combinatia perfercta dintre creativitate si strategie va ajuta business-urile sa ajunga la noi publicuri tinta.

Leave a reply