Idei si inspiratie pentru campanii de email marketing de Paste
Pastele este una dintre marile sarbatori religioase la romani si o ocazie sa comunici cu publicul tau tinta. Dincolo de semnificatia crestina, Pastele este asociat si cu venirea primaverii, cadourile de Iepuras, ouale rosii, masa traditionala in familie etc. Campaniile de email marketing sezoniere, precum cea de Paste, sunt primite bine de abonatii care sunt in cautarea de cadouri, informatii utile si oferte la produsele relevante.
O serie de statistici centralizate de best1dot arata ca vanzarile prin email marketing de Paste au crescut cu circa 70% in fiecare an, in ultima perioada. Desi oamenii cumpara constant in saptamana dinaintea Pastelui, cele mai multe comenzi sunt in general inregistrare in Vinerea Mare, un lucru de care sa tii cont cand planuiesti newsletterul de Paste.
Desi statisticile vorbesc de vanzari, sfatul NewsMAN este, ca de obicei, sa te concentrezi in primul rand pe a oferi informatie folositoare abonatilor, si abia apoi de emailurile comerciale, cu oferte si reduceri. Mai jos gasesti idei si inspiratie pentru a crea o secventa de emailuri de Paste care sa-ti aduca clienti noi si sa-i fidelizeze pe cei vechi.
Newsletter educational de Paste
Saptamana dinaintea Pastelui este o ocazie buna sa trimiti informatie utila abonatilor tai. Iata cateva idei de newsletter:
- Email educational despre produsele populare cu ocazia Pastelui care pot fi gasite la tine in magazin: produse de decor, produse alimentare, carti cu tematica de Paste, jucarii specifice sezonului etc.
- Idei cadouri de Paste. Aici poti vorbi si despre produsele care vor fi la reducere, daca intentionezi sa ai o astfel de campanie.
- Retete de Paste cu produsele din magazinul tau. Poti pregati chiar cosuri speciale cu toate cele necesare pentru pregatirea retetelor.
- Traditii de Paste de la noi, dar si internationale.
- Idei de activitati creative pentru cei care nu vor sa petreaca un Paste traditional.
- Destinatii de vacanta pentru cei care prefera sa calatoreasca.
Iata doua exemple de newsletter de Paste cu design simplu si atragator, care pot pune in evidenta idei de decoratiuni sau retete.
Email marketing cu oferta de Paste
Campania de email marketing de Paste poate fi una generala, cu un cod de reducere trimis tuturor abonatilor sau cu o lista de produse la oferta, sau poti face ceva mai personalizat si targetat. Segmentarea abonatilor si trimiterea unui newsletter personalizat de Paste functioneaza mai bine decat o oferta generala. Iata cateva idei de segmentare:
- Segment de abonati care nu au cumparat niciodata din magazinul tau. Acestor persoane le poti oferi o reducere la articolele de Paste, cu accent pe cele care sunt populare printre clientii tai. Pentru extra-motivatie, poti include livrare gratuita sau un voucher cadou.
- Unul sau mai multe segmente formate din clientii existenti, carora le oferi produse complementare sau potrivite targetului. De exemplu, daca ai un segment de abonati care au cumparat in ultimul an jucarii sau carti pentru copii, le poti trimite o oferta cu jucarii sau carti cu tematica de Paste.
- Un newsletter cos abandonat cu o reducere de Paste, pentru toti cei care au adaugat produse in cos in ultimele 7-10 zile, dar nu au finalizat comanda.
- Similar cu cel de mai sus, poti crea si un newsletter de browsing abandonat, bazat pe comportamentele inregistrate in ultima perioada.
- Email de reactivare pentru clientii care au cumparat in perioada Pastelui in anii trecuti. In functie de specificul afacerii, le poti oferi reduceri la produsele care le-au placut (daca e vorba de alimente, de exemplu) sau noi idei de cumparaturi (daca e vorba de fashion, cadouri, decoratiuni, vacante etc.).
- Indiferent de newsletterul trimis, poti salva variabile la click pe linkuri din newsletterul de Paste, pentru ca ulterior sa trimiti un reminder pentru campanie, cu un cod de reducere exact pentru produsele care le-au atras atentia.
Pentru a putea crea astfel de campanii de email marketing personalizate de Paste, dar si cu alte ocazii de-a lungul anului, trebuie sa ai la dispozitie date despre comportamentul cumparatorului. Cum le colectezi? Daca folosesti serviciul de email marketing NewsMAN, integrarea magazinului online cu platforma e facila si ai acces la tot felul de date care te ajuta sa creezi campanii e-commerce personalizate. Si, pentru ca tot vorbim de campanii e-commerce de Paste, e important sa discutam si despre design.
Design newsletter de Paste
Ca in cazul oricarui alt newsletter sezonier, trebuie sa folosesti elemente de design si fotografii specifice de Paste. Daca vinzi produse care se leaga automat de sarbatoare, asigura-te ca ai fotografii de calitate, care le pun in valoare. Organizeaza o sesiune foto speciala in care plasezi acele produse intr-un context de Paste: pe masa traditionala, langa un cos cu oua rosii, in iarba alaturi de un iepuras etc.
Daca produsele tale nu au neaparat un specific de Paste, insa vrei sa le oferi ca idei de cadouri sau pur si simplu sa faci o campanie cu un cod de reducere, te ajuta un model de newsletter cu simboluri de Paste integrate, asa cum gasesti in galeria NewsMAN.
Dupa cum vezi, aceste template-uri pot fi folosite pentru industrii diverse. Trebuie doar sa schimbi produsele, ceea ce poti face usor cu editorul drag & drop din platforma NewsMAN. De ce sa tii cont in designul emailului cu oferte de Paste:
- Foloseste culori pastel, in ton cu sezonul.
- Fii creativ cand vine vorba de texte, dar scurt si la obiect. Nu uita ca subiectul emailui este deosebit de important pentru a atrage atentia, asa ca testeaza mai multe variante.
- Scoate in evidenta oferta. Asigura-te ca discount-ul sau codul de reducere e usor de vazut.
- Include un call to action care sa duca spre pagina de vanzare.
- Creste eficienta campaniei de email marketing cu un contor in newsletter.
Iata inca patru exemple din galeria NewsMAN, pentru inspiratie.
Daca nu vrei sa oferi reduceri de Paste pentru ca nu face parte din strategia ta sau pentru ca produsele sau serviciile nu se preteaza la asta, poti totusi trimite un newsletter simplu cu ocazia sarbatorilor, cu o urare si o imagine reprezentativa.
Asa cum spuneam la inceputul articolului, email marketingul este in principal despre a oferi informatie utila si a construi o relatie cu abonatii, si abia apoi despre a vinde. De aceea, trebuie sa variezi tipurile de email trimise si sa te asiguri ca si cele e-commerce au o componenta placuta si utila. Segmentarea si personalizarea te ajuta sa creezi emailuri de vanzari relevante, si nu doar oferte generale, care nu sunt interesante pentru toti cei din lista ta. Iar design-ul reusit iti pune in valoare mesajul si transmite imaginea unui brand profesionist si de incredere.
Daca vrei un partener care te ajuta sa trimiti campanii de email marketing reusite de Paste, dar si in restul anului, incearca gratuit NewsMAN pentru acces la o galerie de sute de template-uri, un editor de newsletter intuitiv si multe alte functii utile pentru toate tipurile de afaceri.
Leave a reply