Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Gmail are un nou inbox: cum va afecteaza campaniile de e-mail marketing

De la lansarea noului look al Gmailului si adoptarea unui sistem de separare a mesajelor pe baza de tab-uri, mailurile promotionale nu mai ajung in inbox-ul principal ci sunt trimise direct intr-un inbox secundar. Daca va bazati pe e-mail marketing in strategiile voastre, ar trebui sa va ingrijorati.

Daca nu folositi Gmail in mod regulat (sau inca nu ati trecut la modul cu tab-uri), probabil nu sunteti la curent cu noutatile: la sfarsitul lunii mai, Gmail a anuntat introducerea treptata a unui nou layout care inmulteste inboxurile utilizatorilor, acestia avand de acum nu unul ci trei tab-uri cu mesaje, setate sa filtreze si sa adune un anumit fel de corespondenta.

Tab-ul numit “Promotions” aduna e-mailurile care contin material promotional, anunturi de vanzari si marketing, in timp ce tab-ul “social” prinde mesajele de la Twitter, Facebook, LinkedIn, si alte retele de acest gen. Se acorda prioritate tab-ului numit “Primary” unde ajung toate celelalte mesaje. Si din moment ce notificarile pentru tab-urile secundare sunt mult mai subtile, s-ar putea ca recipientii sa nu observe imediat e-mailurile promotionale sau actualizarile de la retelele de socializare.

In timp ce unii utilizatori se confrunta cu o problema de adaptare, exista si multi fani ai noului format: Will Oremus de la Slate i-a dedicat o scrisoare de dragoste noului inbox, descriindu-l ca fiind “fantastic…cel mai bun lucru ce i se putea intampla e-mailului de cand s-a lansat Gmail-ul original.” Si cum partea preferata despre care Oremus vorbeste necontenit este exact abilitatea sistemului de a segrega e-mailurile promotiale, acesta noteaza ca “Singurul grup care are dreptate sa se simta cu totul amenintat de noul Gmail sunt marketerii prin e-mail”.

Ar trebui sa va speriati daca va promovati business-ul prin e-mail?

Impactul asupra ratei de deschidere

Matt Grove de la MailChimp, un furnizor de servicii de e-mail marketing, a postat recent pe blogul companiei o analiza statistica pe care au realizat-o pe parcursul a 6 saptamani. Concluzia? “O scadere mica dar clara” pana acum, cu rata de deschidere a mailurilor in zilele saptamanii coborand de la peste 13% pana la aproximativ 12%.

Si alte companii au observat acest tipar. Tom Sather, Sr. Director de Email Research la Return Path spune ca rata de deschidere a scazut cu 5% dar doar in cazul utilizatorilor de pe desktop. Din moment ce pe mobil schimbarea nu este atat de vizibila, efectul ar putea fi putin diminuat avand in vedere ca tot mai multi utilizatori trec pe mobil.

Gail Goodman, CEO al companiei de web marketing Constant Contact, confirma ca acest declin nu este atat de alarmant precum ar putea parea. Aceasta spune ca este inca prea devreme pentru a se putea pronunta asupra efectului pe termen lung. “Sfatul nostru ar fi sa nu va panicati.”

In plus, Goodman a sugerat ca aceasta miscare ar putea rezulta in conturarea unui comportament favorabil al consumatorilor fata de promotii. “Decat sa se piarda printre e-mailuri personale, sistemul pe tab-uri permite utilizatorilor sa se uite dupa promotii cand le este mai convenabil.”

Ce este de facut daca va bazati pe e-mail marketing?

Sather a oferit cateva recomandari pentru cei care doresc sa iasa in evidenta in campaniile de e-mail marketing, inclusiv “lansarea de campanii cu o durata mai lunga de valabiliate pentru ca recipientii sa aiba timp sa isi verifice tab-ul cu promotii”, si folosirea de continut dinamic care sa permita ofertelor sa se actualizeze in momentul in care se deschide e-mailul. Companile mai pot deasemenea sa ceara abonatilor sa marcheze individual mailurile lor ca sa se asigure ca ajung in inboxul principal.

Pentru moment, Goodman recomanda business-urilor mici, in special acelora care au abonati fideli, sa nu se grabeasca in a-si schimba strategiile de marketing, cum ar fi sa incerce sa ajunga in inboxul principal. In plus, Matt Grove de la MailChimp a mai adaugat ca “Chiar daca reusim sa ne strecuram in inboxul principal, acolo sunt mai selectivi, si vor lua in seama doar ceea ce li se pare rezonabil”.

Oricum va fi interesant de urmarit cum evolueaza situatia Gmail-ului din punct de vedere al e-mail marketing-ului.

Sursa: http://www.inc.com/stephanie-meyers/gmails-new-inbox-screwing-up-marketing-emails.hmtl.html

Leave a reply