Ghid social media, in 6 pasi, pentru afacerile online mici (infografic)
Ai un magazin e-commerce, dar nu stii cum sa-ti structurezi postarile si prezenta in social media? SEMrush.com te ajuta cu un infografic clar, care include 6 pasi meniti sa te ajute sa faci performanta, in social media marketing. Retelele sociale sunt canale ieftine, care iti pot aduce organic clienti, creste brand awareness-ul si loializa fanii, prin crearea unei comunitati interesate.
Ghid social media, in 6 pasi, pentru afacerile online mici:
- Descopera strategiile castigatoare ale competitiei tale. Cine mai vinde pe nisa ta, aceluiasi public-tinta? Ce posteaza ei online? Analizeaza platformele social media unde acestia au conturi/pagini si vei avea un punct de pornire: unde au cel mai mare engagement, ce # folosesc, ce continut posteaza si cat de des, fac postari boost-uite sau reclame platite?
- Creeaza-ti o strategie de continut. Noteaza-ti toti acest indici si orienteaza-te dupa ei, cand iti compui postarile (text, imagini, clipuri video, live streaming, continut extern, infografice, testimoniale, e-book-uri, etc.). Decide care este platforma principala pe care vrei sa te axezi, stabileste o serie de KPI-uri masurabile (cresterea engagement-ului social cu 10% in primul an sau 200 de followeri noi/trimestru), strange idei de continut si fa-ti un calendar de postari.
- Incepe sa creezi continut. Pe langa continutul despre afacerea ta si atuurile produselor tale, introdu in calendarul sus-amintit si user-generated content (UGC), continut creat de angajati, din culisele afacerii, raspunsuri la FAQ, continut refolosit, Stiati ca?-uri, review-uri clientelare, takeover-uri ale unor micro-influenceri/ambasadori de brand. Poti apela si la ajutorul unor instrumente AI.
- Distribuie continutul creat. Pentru a ajunge la publicul-tinta, continutul trebuie distribuit eficient: planifica-l din timp, posteaza constant, la orele cand urmaritorii tai sunt online, nu uita de # de brand si nu numai, transforma postarile cele mai interesante in reclame.
- Interactioneaza cu publicul tau. Raspunde la toate mesajele si comentariile primite, da Share tuturor postarilor care spun ceva pozitiv despre magazinul tau digital si nu iti ignora urmaritorii: managementul reputatiei este critic in social media marketing, pentru o afacere mica.
- Analizeaza-ti rezultatele social media. Observa permanent ce postari merg mai bine si optimizeaza-ti continutul. Vezi cate Like-uri, ce reach si ce engagement au postarile tale si gaseste solutii cand ceva nu merge.
Leave a reply