Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Ghid social media, in 6 pasi, pentru afacerile online mici (infografic)

Ai un magazin e-commerce, dar nu stii cum sa-ti structurezi postarile si prezenta in social media? SEMrush.com te ajuta cu un infografic clar, care include 6 pasi meniti sa te ajute sa faci performanta, in social media marketing. Retelele sociale sunt canale ieftine, care iti pot aduce organic clienti, creste brand awareness-ul si loializa fanii, prin crearea unei comunitati interesate.

Ghid social media, in 6 pasi, pentru afacerile online mici:

  1. Descopera strategiile castigatoare ale competitiei tale. Cine mai vinde pe nisa ta, aceluiasi public-tinta? Ce posteaza ei online? Analizeaza platformele social media unde acestia au conturi/pagini si vei avea un punct de pornire: unde au cel mai mare engagement, ce # folosesc, ce continut posteaza si cat de des, fac postari boost-uite sau reclame platite?
  2. Creeaza-ti o strategie de continut. Noteaza-ti toti acest indici si orienteaza-te dupa ei, cand iti compui postarile (text, imagini, clipuri video, live streaming, continut extern, infografice, testimoniale, e-book-uri, etc.). Decide care este platforma principala pe care vrei sa te axezi, stabileste o serie de KPI-uri masurabile (cresterea engagement-ului social cu 10% in primul an sau 200 de followeri noi/trimestru), strange idei de continut si fa-ti un calendar de postari.
  3. Incepe sa creezi continut. Pe langa continutul despre afacerea ta si atuurile produselor tale, introdu in calendarul sus-amintit si user-generated content (UGC), continut creat de angajati, din culisele afacerii, raspunsuri la FAQ, continut refolosit, Stiati ca?-uri, review-uri clientelare, takeover-uri ale unor micro-influenceri/ambasadori de brand. Poti apela si la ajutorul unor instrumente AI.
  4. Distribuie continutul creat. Pentru a ajunge la publicul-tinta, continutul trebuie distribuit eficient: planifica-l din timp, posteaza constant, la orele cand urmaritorii tai sunt online, nu uita de # de brand si nu numai, transforma postarile cele mai interesante in reclame.
  5. Interactioneaza cu publicul tau. Raspunde la toate mesajele si comentariile primite, da Share tuturor postarilor care spun ceva pozitiv despre magazinul tau digital si nu iti ignora urmaritorii: managementul reputatiei este critic in social media marketing, pentru o afacere mica.
  6. Analizeaza-ti rezultatele social media. Observa permanent ce postari merg mai bine si optimizeaza-ti continutul. Vezi cate Like-uri, ce reach si ce engagement au postarile tale si gaseste solutii cand ceva nu merge.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply