Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Germania: vanzarile online au scazut cu -16,8% YoY, inainte de Craciun (studiu)

De obicei, lunile octombrie si noiembrie sunt unele intense in e-commerce, fiind perioada in care consumatorii incep sa se pregateasca de Sarbatori. Dar anul acesta, in perioada 1 octombrie – 30 noiembrie (care a inclus si reducerile anuale de Black Friday), vanzarile retailerilor online germani a fost mai mici cu 16,8%, comparativ cu aceeasi perioada din 2021.

Conform ecommercenews.eu (care citeaza un studiu marca Bevh), 2022 este primul an in care are loc o scadere YoY, de la inceputul masuratorilor (2014) incoace. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani si a mai descoperit urmatoarele:

  • comparativ cu 2019, vanzarile digitale au fost mai mari cu 13,1%
  • comparativ cu 2021, cifra de afaceri din industria de Fashion a scazut cu -28,1% YoY, in perioada mentionata; in aceste 60 de zile, vanzarile au fost aproape la acelasi nivel cu cele din 2019, inainte de pandemia COVID-19, dovedind ca retailerii nu reusesc sa se impuna pe o piata dominata de inflatie
  • nisele care au dus-o mai bine YoY, in e-commerce-ul german, au fost alimentele, medicamentele si produsele pentru animale de companie
  • si vanzarile retailerilor multichannel au scazut masiv (cu -29,5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si cu -11,9% fata de 2019), acestia nereusind sa pastreze ritmul de crestere pademic, din 2020 si 2021
  • sellerii D2C au vandut cu -23,4% mai putin YoY si cu +84,6% fata de 2019

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] Scaderea e-commerce-ului german a fost resimtita cel mai mult de nisa Fashion: vanzarile online de imbrcaminte si incaltaminte au fost mai mici cu 20,8% YoY in Q1 2023. In acceasta categorie de produse, pe Internet s-au vandut cu aproape 30% mai putine ceasuri si bijuterii, urmate de accesoriile entru masina si motocicleta (cu -25,8% fata de Q1 2022). Singura categorie care a crescut a fost cea a alimentelor – cu 3,7%. Asociatia federala germana dedicata comertului online (Bevh) a facut recent publice aceste cifre, care rezulta dintr-un sondaj efectuat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani. Anul trecut, retailul online german a inregistrat o scadere de 5% YoY, iar vanzarile de Craciun au scazut pentru prima data din 2014 incoace (cu -16,8% YoY)! […]

Leave a reply