Germania: vanzarile online au scazut cu -16,8% YoY, inainte de Craciun (studiu)
De obicei, lunile octombrie si noiembrie sunt unele intense in e-commerce, fiind perioada in care consumatorii incep sa se pregateasca de Sarbatori. Dar anul acesta, in perioada 1 octombrie – 30 noiembrie (care a inclus si reducerile anuale de Black Friday), vanzarile retailerilor online germani a fost mai mici cu 16,8%, comparativ cu aceeasi perioada din 2021.
Conform ecommercenews.eu (care citeaza un studiu marca Bevh), 2022 este primul an in care are loc o scadere YoY, de la inceputul masuratorilor (2014) incoace. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani si a mai descoperit urmatoarele:
- comparativ cu 2019, vanzarile digitale au fost mai mari cu 13,1%
- comparativ cu 2021, cifra de afaceri din industria de Fashion a scazut cu -28,1% YoY, in perioada mentionata; in aceste 60 de zile, vanzarile au fost aproape la acelasi nivel cu cele din 2019, inainte de pandemia COVID-19, dovedind ca retailerii nu reusesc sa se impuna pe o piata dominata de inflatie
- nisele care au dus-o mai bine YoY, in e-commerce-ul german, au fost alimentele, medicamentele si produsele pentru animale de companie
- si vanzarile retailerilor multichannel au scazut masiv (cu -29,5%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut si cu -11,9% fata de 2019), acestia nereusind sa pastreze ritmul de crestere pademic, din 2020 si 2021
- sellerii D2C au vandut cu -23,4% mai putin YoY si cu +84,6% fata de 2019
Comentariu ( 1 )
[…] Scaderea e-commerce-ului german a fost resimtita cel mai mult de nisa Fashion: vanzarile online de imbrcaminte si incaltaminte au fost mai mici cu 20,8% YoY in Q1 2023. In acceasta categorie de produse, pe Internet s-au vandut cu aproape 30% mai putine ceasuri si bijuterii, urmate de accesoriile entru masina si motocicleta (cu -25,8% fata de Q1 2022). Singura categorie care a crescut a fost cea a alimentelor – cu 3,7%. Asociatia federala germana dedicata comertului online (Bevh) a facut recent publice aceste cifre, care rezulta dintr-un sondaj efectuat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani. Anul trecut, retailul online german a inregistrat o scadere de 5% YoY, iar vanzarile de Craciun au scazut pentru prima data din 2014 incoace (cu -16,8% YoY)! […]