Germania: vanzarile online au scazut cu 15% YoY, in Q1 2023 (sondaj)
Retailul online german ramane volatil, la inceputul anului. Comparativ cu acelasi trimestru din 2022 (ultimul trimestru cu o crestere pozitiva), comertul online a scazut cu 15% in primele trei luni din 2023. Si a ajuns la valoarea de 19,4 miliarde € (inclusiv TVA). In schimb, vanzarile digitale de servicii au crescut cu 28,2%, in perioada ianuarie-martie 2023 (pana la valoarea de 2,4 miliarde €), informeaza ecommercenews.eu.
Scaderea e-commerce-ului german a fost resimtita cel mai mult de nisa Fashion: vanzarile online de imbrcaminte si incaltaminte au fost mai mici cu 20,8% YoY in Q1 2023. In acceasta categorie de produse, pe Internet s-au vandut cu aproape 30% mai putine ceasuri si bijuterii, urmate de accesoriile entru masina si motocicleta (cu -25,8% fata de Q1 2022). Singura categorie care a crescut a fost cea a alimentelor – cu 3,7%.
Asociatia federala germana dedicata comertului online (Bevh) a facut recent publice aceste cifre, care rezulta dintr-un sondaj efectuat pe un esantion de 40.000 de germani de peste 14 ani. Anul trecut, retailul online german a inregistrat o scadere de 5% YoY, iar vanzarile de Craciun au scazut pentru prima data din 2014 incoace (cu -16,8% YoY)!
Leave a reply