Cand functioneaza cel mai bine preturile terminate in 99? (studiu)
Un studiu realizat de Universitatile Tilburg, Monash si Cornell arata ca preturile care se termina in 99 sunt eficiente doar in anumite conditii si pentru anumite produse, aflam de pe tips.ariyh.com. Mai exact, atunci cand consumatorii cauta oferte si vor sa cumpere produse de uz casnic. Cercetarea este intitulata „The Left-Digit Bias: When and Why Are Consumers Penny Wise and Pound Foolish?”.
Toti retailerii e-commerce care vor sa atraga mai multi clienti reducand un pret de la 400 de lei la 299 de lei, de exemplu, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte, mai noteaza studiul:
- aceasta varianta de pret nu este recomandata daca vinzi produse de lux (parfumuri, ceasuri sau flori, de exemplu)
- pentru a mari cu pana la 10% eficienta unei strategii promotionale axate pe preturi terminate in 99, trebuie sa afisezi si pretul original, ca punct de referinta (de exemplu, 89,99 lei vs 90 lei sau 49 lei vs 52 lei vor fi variante mai eficiente daca langa ele arati ca, initial, produsul costa 120 lei si acum e doar 89,99 lei sau costa 55 lei si acum e doar 49 lei); astfel, discount-ul va parea mai mare si consumatorii vor fi mai predispusi sa cumpere, mai ales daca nu sunt clienti fideli
- cand evalueaza un pret, consumatorii sunt influentati de preconceptiile despre cifrele din stanga, iar diferenta dintre 40,00 lei si 29,99 lei li se pare mai mare decat cea dintre 40,01 lei si 30,00 lei, desi diferentele numerice sunt identice
Leave a reply