Germania: popularitatea Google Shopping si a comparatoarelor de pret a scazut (studiu)
Comportamentul consumatorilor din Germania s-a modificat, noteaza ecommercenews.eu, citand un studiu marca Statista. Comparativ cu anul 2019, popularitatea Google Shopping si a comparatoarelor de pret a scazut cu 10%, in 2022. Acum, inainte de a cumpara ceva, germanii se documenteaza mai des de pe retelele sociale si de pe website-uri video (ca YouTube).
Un studiu anterior indica faptul ca, in Germania, consumatorii se bazeaza masiv pe review-urile de produs, inainte de a face achizitii pe Internet. Statisticile arata ca 55% dintre consuamtorii germani isi bazeaza decizia de cumparare pe recenziile clientelare, acestia valorizand serios recomandarile personale atunci cand fac e-commerce.
Aproape 70% dintre germani au folosit motoare de cautare ca Google, inainte de a cumpara ceva, in 2019. In prezent, procentul acestora este de 60%, iar popularitatea Google Shopping este in scadere, desi acesta ramane cel mai important canal. Website-urile care compara preturile online sunt si ele folosite mai rar: de la 33% (in 2019), au scazut la 28% (in 2022). Pe de alta parte, apelul la social media pentru documentare apropo de produsele dorite a crescut cu 7%; in cazul YouTube, cresterea fata de 2019 este de 4%; iar blogurile si podcasturile sunt folosite in 7% din cazuri (+2% fata de 2019).
Leave a reply