37% dintre magazinele online europene induc clientii in eroare (studiu)
Aproape 40% dintre website-urile e-commerce din Europa induc in eroare clientii, citim pe ecommercenews.eu. Asta a descoperit Comisia Europeana, in urma unui studiu efectuat in 23 de tari din Uniunea Europeana, pe un esantion de 399 de magazine online.
Din totalul de 399 de afaceri e-commerce, 148 apeleaza la cel putin o tactica inselatoare, manipulandu-si clientii. Cu alte cuvinte, ii determina sa cumpere mintindu-i (de exemplu, includ pe site numaratori inverse fictive, pentru a le crea impresia ca stocul este pe terminate). 42 de magazine online folosesc astfel de cronometre false. Comisia Europeana a analizat si aplicatiile proprii ale afacerilor e-commerce europene: din 102 app-uri, 27 apeleaza la cel putin o tactica incorecta (adica aproape 27%).
70 dintre magazinele digitale analizate ascund informatii importante: costuri de livrare, materialele din care este facut un anumit produs sau faptul ca exista alternative mai ieftine in oferta proprie. 23 dintre retaileri online analizati au ascuns aceste informatii pentru a pacali clientii sa le devina abonati. Pe langa ascunderea numitor informatii, 54 de website-uri folosesc trucuri vizuale sau limbaj neclar, pentru a vorbi despre abonamentele, produsele sau optiunile de livrare mai scumpe.
Leave a reply