Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Franta cere boicotarea Wish.com, din cauza produselor contrafacute

Mai multe ministere din Franta au facut o declaratie de presa comuna, in care cer boicotarea site-ului e-commerce Wish.com, informeaza ecommercenews.eu. Mai exact, spun ca motoarele de cautare si comparatoarele de preturi din Franta ar trebui sa indeparteze Wish din rezultatele afisate, din cauza faptului ca marketplace-ul este plin de produse contrafacute.

Guvernul francez a investigat recent o serie de operatori online si a concluzionat ca numeroase dintre produsele de pe Wish.com sunt periculoase, iar ContextLogic Inc. (care detine site-ul) nu le-a retras de la vanzare cum trebuie si nici nu a informat clar consumatorii care sunt riscurile folosirii lor. Wish.com are sediul in San Francisco (SUA) si vinde 150 de milioane de produse de la 500.000 de parteneri, majoritatea avand drept sursa producatori sau comercianti din China.

Conform unui raport realizat anul trecut de French General Directorate for Competition Policy, Consumer Affairs and Fraud Control (DGCCRF), Wish.com vinde luminite de craciun si adaptoare de priza care pot electrocuta consumatorii, jucarii care pot fi inghitite de copii si bijuterii care contin metale periculoase (ca plumb si cadmiu). Dintr-un total de 140 de produse analizate de DGCCRF, 45% dintre jucarii, 90% dintre produsele electrice si 62% dintre bijuterii erau periculoase. Raportul mai nota ca Wish a indepartat produsele periculoase de pe site in 24 de ore, dar alele similare se vand in continuare, cu alte nume, pe marketplace.

Compania americana spune ca a luat masuri pentru a promova o calitate mai ridicata a produselor comercializate, dar ca nu este obligata legat sa controleze tot ce vand comerciantii parteneri. Acest boicot vine in contextul in care Uniunea Europeana finalizeaza un prim draft al European Digital Services Act, menit sa traga la raspundere companiile online care au astfel de practici.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Comentariu ( 1 )

  1. […] din Franta, informeaza website-ul ecommercenews.eu. Acum un an si jumatate (in noiembrie 2021), statul francez a boicotat si apoi a suspendat platforma, din cauza faptului ca era plina de produse contrafacute si […]

Leave a reply