Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

Europa: Generatia Y e liderul boom-ului e-grocery (studiu)

gen-y

Nativii digitali din Generatia Y (persoanele nascute in perioada 1980 – 2000) sunt motivul pentru care, in Europa, cumparaturile alimentare online sunt in crestere, a concluzionat compania de market research Mintel, in urma unui studiu (efectuat in Germania, Italia, Franta, Spania si Polonia), citim pe foodnavigator.com.

Compania Mintel explica urmatoarele: cu exceptia Marii Britanii, piata de e-grocery europeana este la inceput in restul tarilor continentului, dar este intr-o dezvoltare rapida, din ce in ce mai multi retaileri incercand sa ramana conectati la tanara generatie pe piata alimentara online. Informatiile Euromonitor indica o crestere de 24% a comertului alimentar online in Marea Britanie, intre 2010 – 2015 (adica un total de 5,1% din distributia totala de alimente impachetate); in Franta, in aceeasi perioada, procentul s-a dublat (atingand 3,8% din market share); in Germania, e-grocery-ul a crescut cu 67% (dar reprezinta doar 0,5% din totalul pietei).

Tinerii europeni de 16 – 24 de ani sunt mai predispusi sa aleaga e-commerce-ul in detrimentul supermarket-urilor, cand vine vorba despre alimente, pentru a evita stresul cumparaturilor si a economisi timp (spun o treime – ¼ dintre tinerii germani, italieni, francezi, spanioli si polonezi). Aproape jumatate (45%) dintre tinerii germani spun ca au cumparat produse online in ultimele 6 luni, in comparatie cu 31% din intreaga populatie a tarii.

Una dintre principalele bariere in calea Generatiei Y, cand vine vorba despre e-grocery, este calitatea si prospetimea produselor: peste jumatate dintre tinerii polonezi spun ca nu fac cumparaturi alimentare online din acest motiv, iar in restul tarilor analizate procentele sunt de 50% (Germania), 41% (Spania), 39% (Italia) si 30% (Franta). Spaniolii spun in procent si mai mare (62%) ca nu le place ca nu pot selecta produsul in persoana, la fata locului.

Raspunde la aceasta intrebare