Engagementul social media e in scadere, dar nu si pe TikTok (raport)
Orice afacere online care se promoveaza pe retelele sociale trebuie sa fie la curent cu engagementul organic din social media – care e din ce in ce mai redus, in fiecare an, explica searchengineland.com. Conform unui raport recent marca Rival IQ („2023 Social Media Benchmark Report”), in afara deTikTok, celelalte retele de socializare stau prost la capitolele engagement si frecventa a postarilor.
Raportul a luat in considerare 150 de companii diverse, din 14 nise diferite (retail, calatorii, alimente & bauturi, media, asociatii nonprofit), cu prezente active pe Facebook, Instagram, TikTok si Twitter. Ce a descoperit raportul amintit, care a luat in considerare anul 2022:
- dintre toate industriile analizate, rata de engagement medie pe Facebook, Instagram si Twitter nu a fost mai mare de 0,47% (Instagram, care a scazut pentru al treilea an consecutiv, cu 30% fata de 2021); pe Facebook si Twitter, aceasta s-a mentinut la fel
- pe de alta parte, TikTok are o rata medie de engagement de 5,69%, dar brandurile posteaza mai rar pe acest canal decat pe oricare altul
- frecventa postarilor saptamanale pe Instagram a ramas aceeasi, dar pe Facebook si Twitter a scazut cu aproximativ 20%, fata de 2021 (deoarece brandurile si-au redus investitiile)
- aproape toate industriile au avut rate de engagement bune datorita postarilor cu hashtag-uri legate de Sarbatori, dar concursurile n-au mai fost la fel de populare ca in alti ani
- pe Instagram, Reel-urile au detronat caruselele pe mai multe nise, devenind tipul de postare cu cel mai mare engagement
Leave a reply