Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

DHL Express: e-commerce-ul B2B va creste cu 70%, pana in 2027 (studiu)

Compania internationala de curierat DHL Express a anuntat, intr-un comunicat de presa, rezultatele financiare ale anului fiscal 2020 si ale unui studiu propriu, legat de viitorul comertului online B2B („The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in”). DHL Express a avut cele mai bune rezultate din istorie, in 2020: volumul de comert B2C din reteaua proprie au crescut cu 40% comparativ cu 2019, veniturile anuale totale au fost de 19,1 miliarde € (+11,9% YoY), iar EBIT a atins 2,7 miliarde € (+34,9% YoY). DHL Express opereaza in peste 220 de state si teritorii, la nivel mondial. In 2020, compania a livrat 484 de milioane de transporturi pentru clientii B2C si  B2B, in intreaga lume, cu 9% mai mult/zi decat in 2019. DHL Express opereaza in peste 220 de state si teritorii, la nivel mondial.

Cele mai importante informatii din studiul amintit, care au fost prezentate si in cadrul unei conferinte online (la care a participat si ECOMpedia.ro):

  • comertul B2B trece printr-o transformare intensa, pe fondul pandemiei COVID-19 – metodele de operare traditionale se modifica rapid, tranzactiile devin axate pe date si mai putin dependente de vanzarile clasice, iar membrii Generatiei Y sunt acum factorii decizionali care impun digitalizarea sectorului, din dorinta de a primi experiente clientelare aliniate celor B2C (la baza, comertul B2C si cel B2B se rezuma la acelasi lucru – a vinde produse cuiva – iar asteptarile celor doua grupuri de clienti sunt din ce in ce mai similare; 80% dintre cumparatorii B2B se asteapta la aceeasi experienta de cumparare la cei B2C)
  • in 2019, la nivel global, vanzarile e-commerce B2B pe site-uri si marketplace-uri au crescut cu 18,2% (atingand valoarea de 12,2 trilioane $ si depasind marimea pietei B2C); in lumina recentelor evenimente si a digitalizarii accelerate, volumul global al comertului online B2B va atinge, conform estimarilor, 20,9 trilioane $, pana in 2027
  • factori ce promoveaza dezvoltarea sectorului e-commerce B2B – globalizarea, digitalizarea si preferintele nativilor digitali din Generatia Y, care reprezinta 73% din toti angajatii B2B care iau decizii de cumparare (44% prefera sa nu aiba nicio interactiune cu un angajat din vanzari, atunci cand se afla intr-o situatie de achizitie B2B; se estimeaza ca, pana in 2025, 80% dintre toate interactiunile de vanzare B2B intre furnizori si companiile cumparatoare vor avea loc pe canale digitale; cand aleg un furnizor nou, criteriile de top dupa care se orienteaza sunt faptul ca nu trebuie sa astepte sa fie contactati de un reprezentant de vanzari, existenta optiunii de tracking online al comenzii si posibilitatea de a plasa comenzi intr-un portal online de vanzari)

  • caracteristicile pe care o afacere online B2B trebuie sa mizeze, pentru a creste profitabilitatea si eficienta operationala – investitiile serioase in infrastructura digitala (AI, machine learning, analytics, digitalizarea intregului catalog de produse, motor de cautare eficient, site mobile responsive, plati online sigure, chat), experienta clientelara de nota 10 (motor de cautare on-site, mega meniuri, demonstratii video de produs, tutoriale, comparatii cu ofertele competitorilor, live online support), personalizarea (istoricul achitiziilor anterioare, algoritmi de optimizare a pretului, software care ofera online cotatii de pret personalizate, plati in orice moneda), implementarea comertului omnichannel (online, in magazine fizice, pe dispozitive mobile; consumatorii sunt obisnuiti sa se documenteze online si sa cumpere offline/ROBO = Research Online, Buy Offline, iar acest comportament e din ce in ce mai popular in mediul B2B; optiunile legate de livrare sunt si ele foarte importante, iar acest ultim punct de contact cu clientul trebuie sa fie unul pozitiv) si sincronizarea logistica (optiuni de transport si livrare multiple, sincronizara operatiunilor in context transfrontalier, retururi rapide)

Leave a reply