Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Despre Relatia Cu Platfoma Ta de e-Commerce

Majoritatea vizitatorilor acestui site au interactionat cu una sau mai multe platforme de e-commerce. Fie ca este vorba de o platforma open source, o platforma de tip saas cu plata lunara sau una personalizata, asteptarile tale ca si client a platformei sunt in mare parte aceleasi – sa te multumeasca, sa aiba functiile de care ai tu nevoie, sa fie cat mai simpla si sa genereze cat mai multe vanzari.

Orice tip de platforma ai alege pentru noul tau magazin online, trebuie sa stii un lucru de la inceput: relatia ta cu platforma de e-commerce este de fapt relatia cu cei din spatele acesteia, cei care au dezvoltat-o, care iti fac update-urile sau noile module.

Pentru ca experienta mea vine mult din relatia cu clientii platformelor personalizate, in acest articol am sa tratez mai mult acest subiect insa cele spuse de mine cu siguranta sunt valabile si in alte cazuri.

Primii Pasi Conteaza

Trebuie sa stii exact ce-ti doresti cand incepi un nou business intr-un mediu pe care nu-l cunosti destul de bine, unde in majoritatea niselor exista jucatori bine pozitionati, unde experienta si vechimea conteaza enorm, unde lucrurile se pot schimba radical de la o luna la alta.

Pentru intocmirea unui brief ok, prin care sa stii exact care sunt funtionalitatile de care ai nevoie in platforma noului tau magazin online, ar fi indicat sa te documentezi personal inainte, dupa care sa ceri sfatul unui consultant.

E necesar sa ai cateva notiuni de baza despre piata, despre fenomenul e-commerce, despre ce asteptari poti sa ai, ce se poate intampla si cum, de la cei cu o experienta in spate. Brainstorming-ul te poate ajuta mult, dar nu suficient in acest caz, daca cunostintele lor in vanzari online sunt limitate.

Cand decizi ca ai nevoie de o platforma personalizata, inseamna ca stii ce vrei atat din punct de vedere al design-ului cat si al functionalitatii. Nu cere niciodata o clona a liderului din piata sau a celui mai bun magazin din nisa ta, pentru ca acestia si-au adaptat in timp platformele in functie de tipologia lor de clienti.

Daca esti un start-up e important sa ai o platforma ok, sa poti iesi in piata cat mai rapid, dupa care tot ce urmeaza se poate dezvolta in functie de rezultatele testelor in zonele pe care vrei sa le imbunatatesti, de la prezentarea noilor oferte, imbunatatirea paginii de detaliu produs sau optimizarea procesului de comanda.

Ai grija ce-ti doresti! Magazinul tau trebuie sa vanda produse celor care ajung sa-l viziteze, asadar dezvolta-l pentru ei, nu dupa bunul tau plac sau a celor din echipa ta.

Cum Alegi Cu Cine Lucrezi ?

Azi ai mai multe posibilitati de a ajunge la platforma care crezi ca te poate multumi.

  • cauta pe Google unde gasesti rapid mai multe solutii, trimite brief-ul tuturor si asteapta cel mai bun pret;
  • incearca sa vezi pe ce platforme ruleaza magazinele care iti plac si contacteaza firmele respective
  • cere recomandari celor pe care ii cunosti

Grija La Experienta

Tot ce ai tu nevoie in platforma trebuie sa iasa 100% perfect din punct de vedere tehnic, lucru pe care o echipa buna de programare il poate face. Functionalitatile unei platforme trebuie sa mearga mana in mana cu design-ul acesteia, proces care tine de UX (usability) si ii face viata mai usoara clientului. Deci aici mai e nevoie de inca cineva alaturi de echipa de programare pentru ca totul sa iasa ok.

Platforma magazinului tau este o inglobare de tehnologie, marketing, design, psihologie si logistica, prin care clientul tau trebuie sa-si doreasca sa cumpere produsele, iar tu sa-l tii aproape pentru o durata de timp cat mai mare (adica sa-ti poti face mai multe vanzari pe parcurs).

Acum intelegi de ce ai nevoie de cineva cu experienta in e-commerce, cineva care stie sa faca mai mult, de a pune bine cap la cap liniile de cod sau cineva care are o creativitate iesita din comun in design.

Suportul Conteaza

Inainte de a incepe orice colaborare cu echipa din spatele unei platforme, intereseaza-te de relatia lor cu clientii, pe urma discuta acest subiect cu ei pentru a te familiariza cu respectiva echipa si modul lor de lucru.

Tot aici poti stabili si modurile de comunicare, metodele de a cere noi update-uri, costurile, timpi de executie, garantiile, platile etc.

Comunicarea inseamna totul intr-o relatie de orice fel. Exemplul din cazul de fata: atunci cand ai nevoie de un nou modul, incearca sa nu-l ceri pur si simplu pentru ca asa vrei tu. Vorbeste cu echipa sau consultantul tau despre ideea ta, intreaba daca a avut o experienta cu asa ceva, daca li se pare ok. In acest sens chiar poti primi sfaturi care sa te ajute.

O firma care se implica activ in buna dezvoltare a magazinului tau iti poate da explicatii si exemple pentru deciziile luate sau sfaturile date.

Firmele serioase care ofera solutii de ecommerce personalizate au mare grija de portofoliul lor, incercand sa ofere avantaje maxime clientilor, totul pentru a se diferentia de alte platforme din piata. Deci posibil sa ma repet, dar mai tineti cont de sfaturile dezvoltatorilor, pentru ca de multe ori au un interes dublu pentru proiectul respectiv.

Pornind de la aceasta discutie, spun ca cea mai buna platforma de ecommerce nu exista, exista doar platforma care se poate adapta perfect la nevoile tale si la cerintele clientilor tai, la nivelul de business la care te afli.

Pentru oricine din Romania care doreste sa-si schimbe actuala platforma sau sa intre pe piata de e-commerce, recomand solutiile de aici, pentru ca sunt gandite pentru acesta piata – majoritatea au integrarile de baza cu furnizorii de plati online, firmele de curierat, comparatoarele de preturi etc.

Reclama de final

silkmartLa SilkWEB dezvoltam platforma SilkMART din anul 2005 – momentan pe aceasta ruleaza peste 100 de magazine online, iar in urmatoarea perioada urmeaza lansarea celei mai recente versiuni care vine cu noi solutii de marketare a produselor din site si a clientilor acestora.

Cei interesati de actuala versiune a platformei SilkMART pot accesa gratuit sectiunea demo – tot la acest link va fi disponibila si noua platforma.

Tine minte, orice magazin pe care l-ai vazut si te-a incantat atat din punct de vedere al design-ului cat si al functionalitatii are in spate sute de ore de munca in dezvoltare, sute de mailuri schimbate intre proprietar-consultant-platforma, zeci de ore de discutii telefonice si posibil cateva discutii fata in fata. Minuni se intampla doar in basme, pentru lucruri serioase trebuie multa munca.

Despre Cosmin Daraban

Online din 2000, Cosmin Daraban este specializat in marketing online si eCommerce, CRO (optimizarea ratei de conversie) si tehnici de crestere a traficului si vanzarilor. Printre proiectele lui Cosmin se numara platforma Gomag, una dintre cele mai populare solutii eCommerce din Romania, board game-ul GoFunnel, podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag, hub-ul de educare Academia de eCommerce si cartea eCommerce no Bull$#!t. Tot ce ai nevoie pentru a vinde online, lansata in 2019. Probabil il cunosti si in calitate de jurat sau speaker la cele mai importante evenimente din eCommerce-ul romanesc. De-a lungul anilor, alaturi de echipa sa, Cosmin a contribuit la cresterea a numeroase firme, iar in prezent, pe platforma se dezvolta peste 2700 de magazine online, din toate industriile.

Follow Me

Leave a reply