Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Deschiderea unui magazin online de la A la Z, in 11 pasi practici

Atunci cand ai un magazin fizic, consideri ca deja cunosti pasii pe care trebuie sa-i urmezi pentru a-ti deschide un magazin online. Cu toate acestea, deschiderea unui magazin in mediul online implica o serie de pasi ce trebuie urmati intr-o anumita ordine si care nu se suprapun in totalitate cu cei pe care trebuie sa-i parcurgi atunci cand iti deschizi un magazin fizic.

Ca sa fii sigur ca treci prin toate etapele necesare deschiderii unui magazin online, am alcatuit o lista, pe pasi, pe care trebuie sa o urmezi pentru a avea un inceput mai usor in comertul online.

  1. Stabileste forma de organizare juridica sub care va functiona magazinul online. Orice magazin online trebuie sa se desfasoare printr-una dintre urmatoarele forme de organizare: persoana fizica autorizata (PFA), firma (SRL sau SRL-D), intreprindere individuala sau intreprindere familiala.
  1. Alege codul CAEN 4791 care se refera la comertul cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet. Acest cod trebuie prevazut in actul constitutiv al societatii la obiectivul principal de activitatea. În functie de nevoi se pot adauga si alte coduri CAEN.
  1. Verifica ce alte obligatii legislative sunt aplicabile magazinului tau online. Printre cele obligatorii se numara Legea nr. 365/2002, conform careia trebuie afisate datele de identificare si anume: numele societatii, sediu societate, adresa, numar de telefon. Un alt aspect important este OUG nr. 34/2014 prin care sunt reglementate contractele la distanta. În plus, tarifele aferente serviciilor oferite trebuie publicate cu precizarea includerii sau nu a TVA-ului. Costurile privind cheltuielile de livrare trebuie si ele precizate, iar o procedura gratuita prin care pot fi transmise sesizari, comentarii si plangeri este obligatorie.
  1. Alege un nume si un domeniu pentru magazinul online. Fa o rezervare a denumirii companiei la Registrul Comertului sau online aici – https://portal.onrc.ro/. Daca vrei sa alegi un nume comun sau cel putin similar pentru societate si magazinul online, verifica disponibilitatea pe ROTLD – http://rotld.ro/home/.
  1. Pregateste si depune dosarul de infiintare a entitatii juridice. Documentele necesare variaza in functie de forma de organizare pentru care ai optat.
  1. Alege furnizorii si producatorii cu care vei lucra. Foloseste tool-urile gratuite precum Google Trends sau Google Ads Keyword Planner pentru a afla care sunt produsele cu un grad mai ridicat de atractivitate, iar in functie de asta poti lua o decizie cu provire la furnizorii de produse – vor fi producatori, vor fi distribuitori, vei face dropshipping.
  1. Alege platforma e-commerce pentru magazinul online. Poti alege platforme custom-made sau Open Source. Insa cea mai buna optiune pentru debut sunt platformele de tip SaaS (software as a service) pe care le poti inchiria in baza unui abonament lunar.
  1. Alege firma sau firmele de curierat cu care vei colabora pentru livrarea produselor. Pregateste cateva previziuni cu privire la numarul de comenzi din prima luna si ia in calcul date referitoare la procesul logistic de primire a comenzilor de catre firma de curierat si modul de predare catre acestia.
  1. Stabileste metodele de plata si alege procesatorul pentru platile online. Chiar daca procentul de clienti care achita online este destul de mic in Romania, trebuie sa iei in calcul si aceasta varianta inainte de deschiderea magazinului online si sa negociezi din timp comisioanele aferente in functie de diferite praguri de volume procesate lunar.
  1. Pregateste magazinul online pentru vanzarea efectiva. Verifica descrierea produselor, fotografiile si alte detalii legate de acestea, testeaza magazinul online, plaseaza comenzi si verifica modul de import al produselor.
  1. Ia decizii operationale. Stabileste cine se va ocupa de partea de fulfillment pentru comenzi, cine va prelua partea de marketing si promovare a magazinului online si cine vor fi responsibili pentru partea de Customer Support si servicii de telefonie.

Deschiderea unui magazin online prezinta multe avantaje, din cele mai diverse, astfel ca cei 11 pasi te vor ajuta sa parcurgi la sigur toate etapele, fara a exista posibilitatea sa ratezi ceva important. Gasesti Ghidul integral pe blogul ContentSpeed: https://www.contentspeed.ro/pasii_deschiderii_unui_magazin_online.

Comentarii ( 5 )

  1. […] Sursa: ecompedia.ro/deschiderea-unui-magazin-online-de-la-a-la-z-in-11-pasi-practici/ […]

  2. […] Sursa: ecompedia.ro/deschiderea-unui-magazin-online-de-la-a-la-z-in-11-pasi-practici/ […]

  3. […] Sursa: ecompedia.ro/deschiderea-unui-magazin-online-de-la-a-la-z-in-11-pasi-practici/ […]

  4. […] Sursa: ecompedia.ro/deschiderea-unui-magazin-online-de-la-a-la-z-in-11-pasi-practici/ […]

  5. […] Sursa: ecompedia.ro/deschiderea-unui-magazin-online-de-la-a-la-z-in-11-pasi-practici/ […]

Leave a reply