[VIDEO] De ce cumpara clientii online vs. de ce nu cumpara online (studiu)
LATER UPDATE 21.06.2018: Interviu GPeC #GPeCLive cu Andrei Canda de la iSense Solutions realizat de Andrei RADU de la GPeC.ro
Anul 2018 aduce cu aproximativ 9% mai multi clienti in mediul online fata de anul precedent (44% in 2017, respectiv 53% in 2018), conform unei cercetari realizate de iSense Solutions si prezentata de Andrei Canda, Managing Partner al companiei, la GPeC – The Most Important E-Commerce Event in CEE.
Orientandu-ne spre cei 47% care nu intra in sfera cumparatorilor online, aflam care sunt motivele pentru care acestia evita shoppingul online:
Tot cei care evita shoppingul online declara si care sunt motivele pentru care aleg magazinele fizice:
Motivele care ar aduce mai multi clienti in online in favoarea magazinelor traditionale ar fi urmatoarele:
- preturi mai mici decat in magazinele traditionale (54% in 2017 – 65% in 2018);
- livrarea cat mai rapida a produselor (27% in 2017 – 38% in 2018);
- afisarea parerilor altor clienti (45% in 2017 – 33% in 2018);
Un alt lucru important subliniat de Andrei Canda a fost dorinta tot mai pronuntata a consumatorilor pentru „Chiar acum! Chiar aici!”, din acest motiv, serviciile rapide fac diferenta. Referitor la linia de suport, Andrei a spus faptul ca 23% dintre clienti vor sa primeasca un raspuns in timp real, 20% sunt dispusi sa astepte cateva minute, 14% cateva ore, 30% sa primeasca raspuns in aceiasi zi si 12% in cateva zile.
Despre canalele de comunicare, aflam ca utilizatorii doresc sa comunice prin: mail (76%), telefonic (49%), chat-ul de pe site (33%), SMS (29%), Facebook Messenger (28%), WhatsApp (25%), respectiv comentarii pe Facebook (24%).
Iata si de ce aleg clientii sa cumpere online si nu din magazinele traditionale:
Leave a reply