Dependenta pe care va trebui s-o dezvoltati ca proprietar de afacere
Daca ati intreba o camera plina de antreprenori care sunt dependentele lor cele mai mari, pronosticul meu e ca social media si cafeaua ar fi in topul listei. Totul se rezuma la combustibil si conexiuni, nu ?
Ati auzit probabil mai multe recomandari in ceea ce priveste aspectele asupra carora trebuie sa va concentrati ca proprietar de afacere: imbunatatirea abilitatilor, gasirea unei nise, clarificarea produsului. Toate sunt importante, dar as dori sa sugerez (n.r. Jayson DeMers, autorul articolului) o abordare diferita pentru a oferi un stimulent afacerii dumneavoastra si pentru construirea conexiunilor importante in industria in care activati.
Toti proprietarii de afaceri ar trebui sa fie dependenti de guest blogging.
De ce guest blogging-ul conteaza
Probabil ca nu va asteptati la asta. Dar recomandarea mea este sa luati in considerare guest posting-ul ca pe unul din cele mai importante lucruri pe care le puteti face ca sa va construiti reputatia si afacerea. Din experienta mea personala, acest proces ajuta la stabilirea statutului dumneavoastra de expert, aduce posibilitati de a contribui la publicatii mai mari, imbunatateste vizibilitatea afacerii dumneavoastra, construieste relatii care va pot propulsa inainte toata cariera si va ajuta la contractele de afaceri.
De cand Google a lansat update-urile Panda care au subliniat importanta contintului de inalta calitate, comunitatile SEO si online marketing au devenit mai sofisticate in ceea ce priveste dezvoltarea continutului. Strategia de continut, dezvoltarea continutului si guest blogging-ul au devenit componente esentiale. E usor de vazut de ce. Dezvoltarea si distribuirea unui continut de exceptie este unul din cele mai inteligente si usoare moduri de imbunatatire a brand-ului si a performantelor acestuia in motoarele de cautare. Guest posting-ul este o unealta care poate ajuta orice antreprenor sa obtina o imbunatatire semnificativa in ceea ce priveste marketingul.
Diverse tipuri de guest blogging de luat in calcul
Este important sa aveti o strategie de guest posting. O sa vorbesc putin mai incolo despre cum sa scrieti guest post-uri grozave si catre care publicatii sa va orientati. Sugerez sa incepeti sa va dezvoltati planul de guest posting gandindu-va in ce fel de publicatii vreti sa apara acestea. Fiecare categorie de publicatie va ajuta sa realizati un anumit scop.
Iata o privire mai detaliata asupra categoriilor cheie de site-uri, si modul specific prin care fiecare va poate ajuta in cariera si afaceri.
Site-uri cu autoritate din nisa dumneavoastra: In industria de online marketing, prezenta in publicatii precum Search Engine Journal sau Moz va ajuta sa va construiti statutul de expert credibil. Aratand ca puteti gandi strategic in ceea ce priveste aspectele importante care afecteaza industria, veti crea un impact pozitiv asupra afacerii dumneavoastra in mai multe feluri. In timp ce recunoasterea numelui dumneavoastra creste, la fel se intampla si cu oportunitatile de a vorbi, ofertele de fi mentor sau speaker si sansele de a crea un parteneriat cu mai marii industriei.
Contributia la aceste publicatii (n.r. in Romania ai multe evenimente si conferinte dedicate industriei online) cu articole detaliate, valoroase si utile a fost cel mai mare catalizator al cresterii afacerii mele, si in acelasi timp a creat noi posibilitati uimitoare de a construi relatii.
Aceeasi teorie poate fi aplicata in orice domeniu sau nisa, prin identificarea site-urilor cu cea mai mare autoritate in acel domeniu. Incepeti prin a contribui cu un mic articol care se concentreaza pe un aspect actual sau cheie pentru membrii din domeniul dumneavoastra. Faceti-va timp ca sa dezvoltati un fragment util sau care da de gandit, si incercati sa conduceti acea relatie creata catre o rubrica sau o alta forma de contributie permanenta. Asociatiile – daca sunteti intr-un domeniu mai traditional – sunt un exemplu de loc eficient in care puteti cauta oportunitati de publicare.
Site-urile de marca cu credibilitate in publishing online: Daca reusiti sa va prezentati ideile intr-o publicatie de marca, cu o audienta mare, asta va ajuta pe diferite fronturi. Publicatii precum Huffington Post, Forbes sau New York Times ofera un castig instant pentru credibilitatea dumneavoastra. In acest caz, focalizarea este diferita: aceste relatii ajuta la recunoasterea numelui vostru in modul general. Va pozitioneaza ca expert pentru o audienta mai larga, inclusiv potentiali clienti. Recunoasteri de genul acesta pot ajuta la aparitia unor oportunitati media pe viitor.
Unele oportunitati care ar putea urma sunt aparitiile TV, rugamintea de a scrie pentru publicatii mai mari sau puteti fi sursa de informatie pentru jurnalisti. Simplul fapt ca ati fost publicat in Huffington Post atrage atentia oamenilor. Asta face mai usor de obtinut alte oportunitati de guest posting si experienta poate fi folosita drept o dovada a abilitatilor dumneavoastra in caz ca sunteti interesati sa obtineti un contract pentru a scrie o carte.
Site-uri de publishing frecventate de clientii vostri: Am vorbit despre importanta guest post-urilor pe site-uri din domeniul dumneavoastra pentru a castiga credibilitate. De exemplu, daca activati in domeniul combaterii daunatorilor (pest control), ati putea dori sa scrieti pentru Pest Control Today. Dar este cel putin la fel de important, daca nu chiar mai mult, sa scrieti pentru locurile in care potentialii clienti v-ar putea descoperi. Aceste articole vor fi diferite. Sunt ceea ce jurnalistii numesc articole de serviciu. In exemplul cu combaterea daunatorilor, ati putea scrie un articol despre “Cea mai buna metoda de protejare a gradinii impotriva insectelor”. In cazul meu de exemplu, scriind pentru Entrepreneur.com a fost o modalitate foarte buna de a intra in contact cu proprietari de afaceri interesati sa invete mai multe despre search si social media.
Site-uri generale din nisa dumneavoastra: Alta abordare a guest posting-ului este sa gasiti site-uri care se afla in nista dumneavoastra. Acestea s-ar putea sa nu fie clasate foarte sus in topuri sau sa nu fie site-uri de marca, dar fiecare detine o comunitate de oameni interesati in general de subiectele dumneavoastra. Gasirea acestor site-uri si colaborarea cu ele va ajuta sa construiti link-uri, va aduce continutul in fata unor audiente noi si construieste relatii cu alte publicatii si lideri de opinie din domeniul dumneavoastra.
Gasirea unor oportunitati excelente pentru guest posting
Acum ca am analizat diferitele tipuri de publicatii disponibile pentru guest blogging, haideti sa aruncam o privire mai atenta la cum puteti sa obtineti oportunitati de guest posting. Multe site-uri si publicatii au nevoie de continut, chiar si acelea care au o multime de colaboratori sunt mereu in cautare de lucruri noi. Dedicati-va calitatii inainte sa incepeti. In timp ce nu toate post-urile trebuie sa fie studii elaborate de 2.000 de cuvinte (desi mai lung este de obicei mai bun daca vreti sa impresionati un editor), asigurati-va ca livrati mereu doar materiale de cea mai inalta calitate. Haideti sa ne uitam mai indeaproape la mijloacele de a gasi oportunitati.
Incepeti cu ce stiti: Cititi deja bloguri sau publicatii din nisa dumneavoastra ? Daca da, verificati acele site-uri ca sa vedeti daca accepta guest post-uri sau lucreaza cu freelanceri. Daca nu gasiti nimic pe site, uitati-va la sectiunea de contact sau apelati la editorul care a semnat un articol. Mai jos am inclus un scenariu pentru a va usura acest proces. Avantajul de a incepe cu o publicatie pe care o cunoasteti bine este ca o sa scrieti pentru publicul sau de baza si o sa va puteti alege mai usor subiectele.
Folositi Google pentru a cauta: Una din metodele cele mai simple de a descoperi oportunitati pentru guest post-uri este sa folositi un motor de cautare. Trebuie doar sa introduceti cuvantul cheie plus oricare dintre urmatorii termeni:
-
cuvant cheie + guest post
-
cuvant cheie + scrie pentru noi
-
cuvant cheie + faceti o prezentare
-
cuvant cheie + colaborare
-
cuvant cheie + deveniti colaborator
-
cuvant cheie + trimite articole
-
cuvant cheie + prezentare articole
-
cuvant cheie + ghid autor
-
cuvant cheie + reguli publicare
Exista o mare varietate de termeni folositi de diverse site-uri, dar intelegeti ideea. Folosind cautarile de mai sus, este posibil sa obtineti mai multe oportunitati de guest posting decat ati puteta sa faceti fata in cateva luni.
Organizati-va: Concepeti un spreadsheet sau o baza de date cu oportunitatile de guest posting pe care le vizati. Creati o coloana pentru numele publicatiei si un link catre instructiunile pe care le-ar putea avea. De asemenea, adaugati o coloana pentru numele si datele de contact ale detinatorului site-ului sau editorului cu care aveti de a face. Dupa aceea, puteti sa folositi asta ca sa stocati si restul informatiilor despre care vom vorbi.
Verificati calitatea site-ului: Odata ce ati creat o lista, este timpul sa determinam care oportunitati au cea mai mare valoare. O sa facem asta prin doua moduri cheie. In primul rand, haideti sa vedem ce inseamna un site foarte bun in ceea ce priveste link-urile. In urma recentelor update-uri Google, ca rezultat al noilor algoritmi Penguin 2.0, este mai important ca niciodata ca link-urile pe care le construiti sa aiba o calitate ridicata. Ce inseamna un link de inalta calitate:
-
Site-urile sunt bine proiectate si au o reputatie buna
-
Au comunitati active de comentatori, post-eri si conturi social media
-
Subiectul site-ului este relevant pentru subiectul dumneavoastra
Poate ati auzit de Google PageRank. PageRank, sau PR, este un indicator care arata ce credibilitate sau autoritate are un site, potrivit Google. Scara merge de la 0 la 10, numerele mai mari insemnand o calitate mai buna. Orice site cu o nota de 4 sau mai mare inseamna calitate foarte buna. Alta strategie este sa va uitati la Domain Authority (autoritatea domeniului), ceea ce puteti face folosind Moz Bar.
Verificati Human Rank (factorul uman): Human Rank nu este de fapt un termen, dar e ceva asemanator cu ce am discutat mai sus. In plus fata de cat de bun crede un motor de cautare ca e un site, vreti de asemenea sa stiti ce parere au cititorii. Care este calitatea altor colaboratori ? Articolele sunt utile si scrise bine ? Recunoasteti numele sau companiile autorilor ? Uitati-va mai indeaproape la activitatea social media. Site-ul are conturi active pe Facebook sau Twitter ? Cum arata numarul lor de followeri ? Se implica activ ? Cate comentarii obtine un post obisnuit ?
Abordarea: Inainte de a va apuca sa scrieti un articol, verificati regulamentul site-ului si asigurati-va ca poate fi publicat. Daca este neclar sau neprecizat, intotdeauna e mai bine sa trimiteti un e-mail pentru a intreba, inainte sa irositi ore intregi pentru a scrie un post care nu poate fi publicat. Cand nu sunteti sigur, iata un un scurt scenariu pe care-l puteti folosi:
“ Draga [editor]
Sunt un mare fan al [nume site] – recent am savurat relatarea dumneavoastra de aici [titlul sau numele articolului]. Acceptati guest post-uri sau colaboratori ?
Mi-ar face placere sa contribui cu un post despre [subiect]. [Introduceti 1-2 propozitii cheie ale post-ului, perspectiva unica, si tot ce mai puteti adauga, precum fotografii sau un clip video]. [Introduceti o propozitie prin care explicati de ce articolul este actual si potrivit pentru audienta blogului].
Iata cateva informatii despre mine: [introduceti 1-2 linii cu detalii profesionale relevante, compania dumneavoastra, alte locuri pe unde ati mai scris, etc. Includeti si un link sau doua, daca sunt adecvate].
Multumesc anticipat pentru consideratia dumneavoastra. Nu ezitati sa ma anuntati daca aveti intrebari si astept cu nerabdarea posibilitatea de a contribui la [site].
Cu respect, [Prenume] ”
Cele mai bune site-uri sunt cele din domeniul vostru de expertiza, care indeplinesc criteriile de calitate atat in materie de ranking pe motoarele de cautare cat si in ceea ce tine de activitatea social media. Odata ce v-ati decis pe care sa le vizati, este timpul sa scrieti post-ul (articolul).
1. Fiti foarte specific cu tema aleasa
Cele mai bune post-uri sunt indeajuns de specifice pentru a atrage un anumit public, fara a fi prea inguste. Asumati-va faptul ca e nevoie sa oferiti o perspectiva sau o directie unica unui subiect legat de tema blogului. De exemplu, daca scrieti despre animale de companie, pe un site despre caini, un post de genul “cum sa va ingrijiti cainele” e foarte probabil sa fie prea general. Ceva precum “Cum sa alegi un nume grozav pentru cainele tau” ar fi mult mai potrivit pentru a capta interesul oamenilor.
2. Oferiti un punct de vedere unic
Un punct de vedere unic inseamna ca luati un subiect si-l faceti al vostru. De exemplu, daca lucrati la “Cum sa alegi un nume grozav pentru cainele tau”, exista cateva variante prin care puteti aborda articolul intr-un mod interesant si diferentiat. Ati putea folosi studii stiintifice si sa va concentrati pe “Ce spune stiinta despre numele grozave de caini” sau ati putea sa va uitati la istoricul numelor de caini castigatori de concursuri pentru a depista trend-uri. Cheia este sa gasiti ceva care sa distinga articolul dumneavoastra de tot ce mai exista pe tema asta. Alta abordare este sa legati post-ul de un eveniment actual sau un subiect fierbinte.
3. Personalizati-l pentru audienta
Personalizarea articolului in functie de blog si cititorii sai este esentiala. Daca scrieti ceva pentru familii, legat de numele cainilor, limbajul si abordarea este diferita fata de un site dedicat entuziastilor pit-bull. Asigurati-va ca tonul folosit se potriveste cu audienta si astfel va veti mari sansele de acceptare, sharing (distribuire) pe social media, si noi abonati.
4. Sustineti ce scrieti prin detalii
O cale usoare de a va diferentia post-ul este sa investiti in detalii de sustinere. Ati inclus studii originale ? Ati oferit link-uri catre alte articole utile ? Ati inclus imagini, clipuri video sau infografice care fac post-ul mai interesant ? Acordand timp acestor detalii, veti face articolul dumneavoastra mult mai interesant.
5. Lustruiti-va stilul (proza)
O nota de final: un articol bine editat face o mare diferenta cand vine vorba de modul in care este primit de catre public. Corectati tot ceea ce faceti; verificati gramatica si ortografia. Cititi-l cu voce tare, rar, pentru descoperi greseli si exprimari care nu se potrivesc. Rugati si pe altcineva sa faca asta. Inainte de a-l trimite, revizuiti o ultima data articolul. Se poate scurta vreo propozitie ? Paragrafele trebuie despartite ? Daca e posibil, angajati un corector profesionist ca sa arunce o privire peste tot ceea ce scrieti inainte de a trimite materialul.
Daca sunteti in cautarea unui obicei bun pe care sa-l cultivati pentru afacerea dumneavoastra in restul anului 2013, luati in calcul guest blogging-ul. Este una din dependentele cele mai productive pe care le puteti cultiva. Fie ca puteti face asta odata pe luna sau de cateva ori pe saptamana, beneficiile pentru afacerea dumneavoastra sunt imenese.
Autor Jayson DeMers
Leave a reply