De ce triumfa Amazon? Investeste in tendintele corecte
Amazon.com, gigantul online infiintat de Jeff Bezos in Seattle, in 1994, aniverseaza 21 de ani pe piata pe 5 iulie si continua sa ramana cel mai innovator lider al pietei mondiale de e-commerce, scrie Daniel Burrus (foto, CEO al Burrus Research si expert in inovatie) pe burrusresearch.createsend1.com. Recent, compania a raportat o crestere a vanzarilor de 28% in H1 din 2016 (si un profit de 513 milioane $), atingand o suma de 29,1 miliarde $. In timp ce, in SUA, Walmart, Macy’s si Sears isi concediaza angajatii si inchid magazine, iar Apple si Microsoft nu se prea lauda cu cifre enorme de profit, Amazon triumfa cu tableta Fire, e-reader-ul Kindle, Amazon Echo si noi magazine fizice.
Care e secretul succesului, se intreaba Burrus? Compania este experta in identificarea trend-urilor viitorului si investirea in acele tendinte care, ulterior, trec testul timpului. Astfel, in timp ce majoritatea retailerilor ii bombardeaza pe cumparatori cu email-uri cu oferte si mesaje de marketing generice, Amazon apeleaza la data analytics pentru a identifica ce vrea clientul si a-i oferi exact asta!
Serviciul Amazon Prime este un exemplu definitoriu: acum, in jur de 50 de milioane de cumparatori online platesc 99 $/an pentru a beneficia de serviciul Amazon Prime, care include livrare gratuita si rapida si acces la filme si seriale TV. Abonatii beneficiaza de oferte personalizate, iar 60% dintre oamenii care intra pe Amazon.com sunt membri ai acestui serviciu de elita, dorindu-si sa faca parte din clubul „celor alesi”. „Vrem ca Prime să îţi ofere atât de multe încât ar fi iresponsabil să nu fii membru”, spunea CEO-ul Jeff Bezos.
Prin urmare, dolarii se aduna rappid si sigur: 74% din abonatii Amazon Prime cumpara regulat de pe site, cifrele dezvaluie ca 41% din toate cumparaturile online din SUA au loc pe Amazon, iar de Sarbatori 51 de centi din fiecare dolar cheltuit online a mers spre gigantul online din Seattle.
Leave a reply