Starea e-commerce-ului european in 2015 (raport)
Ecommerce Europe a facut publice cele mai noi date privind comertul online B2C din Europa, in al sau raport „European B2C E-Commerce Report 2016”, din care aflam ca cifra de afaceri in domeniu a atins 455,3 miliarde €, in anul care s-a incheiat, rata de crestere fiind de 13,3% fata de 2014. In plus, previziunile anunta un 2016 infloritor in e-commerce: cifra de afaceri in domeniu va atinge 500 de miliarde € in 2016!
Am extras din raport cele mai relevante si interesante cifre privind e-commerce-ul de pe vechiul continent:
- in Europa exista 296 de milioane de cumparatori online (doar 43% din populatie), iar anul trecut fiecare a cheltuit, in medie, 1.540 €
- se estimeaza ca, in Europa, exista peste 750.000 de afaceri online si ca peste 2.500.000 de locuri de munca sunt create direct/indirect datorita e-commerce-ului
- din PIB-ul global european (care atinge 17.591 miliarde €), „felia” reprezentată de e-commerce este de 2,95%
- cele mai mari cifre de afaceri din e-commerce provin din Europa de Vest (252,9 miliarde €)
- 16% din intreprinderile mici si mijlocii vand online si doar 7,5% dintre ele vand transfrontalier
- in Europa, cea mai mare penetrare a Internetului se inregistreaza in Islanda, Luxemburg si Olanda (98%), cea mai mica – in Turcia (54%), Ucraina (58%), Bulgaria (60%) si Romania (62%): 10,5 milioane de romani au acces online
- cele mai mari vanzari online s-au inregistrat, in 2015, in urmatoarele tari europene: Marea Britanie (157,1 miliarde €), Franta (64,9 miliarde €), Germania (59,7 miliarde €) si Rusia (20,5 miliarde €); britanicii detin peste o treime din intreaga piata europeana de comert online (35,4%) si de doua ori mai mult decat toate celelalte tari din Top 10, la un loc
- pietele e-commerce cu cea mai mare rata de dezvoltare, in Europa, sunt Ucraina (care a crescut cu 35% fata de 2014), Turcia (34,9%), Belgia (34,2%) si Romania (24,2%)
- in Romania, cifra de afaceri din e-commerce a fost de 1,490 de milioane €, in 2015 (cu 24,2% mai mult fata de 2014)
- 11% dintre romani fac cumparaturi online (adica 1,9 milioane de persoane) si cumpara mai ales imbracaminte, bilete de avion/cazari la hotel
Leave a reply