De ce conteaza atat de mult analiza clientului?
Analiza datelor despre clienti (Customer Analytics/CA) este examinarea sistematica a informatiilor clientilor unei companii pentru a identifica, a atrage si a retine cei mai de valoare clienti. Echipa de marketing are acum la dispozitie atat de multe date despre consumatori incat poate analiza fiecare etapa a procesului de cumparare, iar un nou raport al Harvard Business Review explica de ce folosirea acestor date e vitala pentru a obtine un avantaj fata de concurenta in piata contemporana atat de aglomerata, scrie thinkwithgoogle.com.
Intr-o lume in care micro-momentele domina, iar clientul cumpara in baza unei decizii de moment, pentru a te asigura ca il transformi pe om in clientul companiei tale trebuie sa identifici aceste micro-momente si sa le folosesti cu cap. Pentru a crea strategii competitive si eficiente, angajatii din echipa de marketing trebuie sa inteleaga cum gandeste clientul si fac asta analizand datele lasate in urma online de clienti.
Raportul Harvard Business Review a descoperit ca:
- tot mai multe companii folosesc CA, numarul lor crescand cu peste 100% intre 2014 si 2015, conform unui raport IDG Enterprise de anul trecut
- orice companie poate folosi aceste informatii pentru a optimiza costurile sau a vinde mai multe produse, dar CA devine un avantaj real atunci cand iti orientezi afacerea in functie de aceste informatii, intelese corect
- in 2015, 60% dintre companiile luate in calcul de raport au spus ca cea mai mare bariera impotriva imbunatatirii experientei clientului sunt echipele organizationale complexe, prin urmare companiile se concentreaza pe echipe de marketing mici
- pe masura ce tot mai multe companii folosesc CA, numarul celor simt ca au avantaje in urma informatiilor primite e in scadere (vezi graficul de mai sus): tot mai multe nume din piata folosesc aceeasi tehnica, deci avatanjul folosirii ei s-a erodat; pentru a-l recastiga, companiile trebuie sa dezvolte constant aplicatii din ce in ce mai sofisticate de analiza a informatiilor legate de clientela
Leave a reply