Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

8 tendinte de marketing din 2018

marketing-automation-1

Widerfunnel.com a analizat cele mai importante tendinte din domeniul marketing-ului si a discutat despre ele cu experti din domeniu, pentru a analiza ce si cum ne asteapta in 2018:

  1. Clipurile video vor face legea. Consumatorii isi doresc autenticitate (Kissmetrics scrie ca privitorii sunt cu 64% – 85% mai dispusi sa cumpere ceva dupa urmarirea unui clip video cu produsul respectiv; thinkwithgoogle.com noteaza ca aproape 50% dintre noi cautam filmulete cu produsul dorit, inainte de a-l cauta intr-un magazin offline) si angajatii din marketing se vor orienta spre video pentru a crea conexiuni reale cu acestia. Cele doua tipuri de video care se vor impune vor fi cele efemere (ca cele de pe SnapChat si Instagram Stories, care a devenit una dintre cele mai folosite functii ale retelei pe care reach-ul organic a scazut din cauza algoritmului – brand-urile vor folosi acest sistem pentru a creste traficul) si cele live (Facebook Live are cu 135% mai multe view-uri organice decat imaginile, in newsfeed, iar cum algoritmul Facebook scade acest tip de vizualizari, streaming-ul live devine o tactica importanta in strategia social media a brand-urilor; cand esti live, pe FB, fanii tai sunt anuntati imediat si interactionezi pe loc cu ei; si YouTube Live e o unealta utila, prin care poti anunta produse noi, adresandu-te comunitatii tale de fani si primind intrebari de la ei in timp real).
  1. CRO (optimizarea ratei de conversie) e inlocuita cu experimentarea. Marketingul nu va mai fi dominat de CRO, ci pe conceptul de „True North Metric” (identificarea celui mai important indicator metric de crestere al companiei lor, care in multe cazuri e legat de loialitatea clientilor). In functie de acesta, brand-urile vor dezvolta strategii experimentale interdepartamentale. In plus, se va reveni la testarea server-side (care ofera posibilitatea includerii testarii diferitilor algoritmi), in locul testarii client-side (care e rapida).
  1. Revolutia Inteligentei Artificiale. AI-ul e la moda in marketing, iar chatbotii vor fi una dintre cele mai implementate forme de inteligenta artificiala, in 2018. Acestia sunt creati in asa fel incat sa aica umor, personalitate, sa ofere informatii utile si memorabile, recomandari personalizate (vezi chatbot-ul Whole Foods din Facebook Messenger, care te ajuta sa cauti ingrediente, itit ofera retete inspirate de emoji-ul culinar pe care il scrii in mesaj si foloseste machine learning-ul pentru a invata din interactiunile umane avute).
  1. Informatie, informatie, informatie. In 2018 se va discuta mult despre securitatea datelor personale (mai ales dupa luna mai, cand intra in vigoare noul G.D.P.R. in UE), care raman o moneda de schimb pretioasa in marketing. E vital pentru orice organizatie sa se intrebe, inainte de acest deadline, din mai, ce informatii sensibile aduna, cum/daca le va folosi/depozita/securiza si cat de puternica e in fata atacurilor informatice. Companiile vor fi mai transparente in comunicare, pentru a proteja reputatia brand-ului si a da incredere clientilor.
  1. Viziune de ansamblu asupra clientilor. Brand-urile aduna informatii despre clientii lor din surse multiple, iar accentul va cadea pe strangerea tuturor in acelasi loc – asa cum face compania de echipament sportiv Under Armour. Din 2013 incoace, a cumparat aplicatiile de fitness MyFitnessApp, Endomondo si MapMyFitness (care monitorizeaza sanatatea, nutritia si somnul a milioane de utilizatori), in 2016 a batut palma cu IBM Watson, iar acum poata analiza datele despre lifestyle si despre achizitiile facute de clientii lor, pentru o viziune de ansamblu despre clienti, oferindu-le acestora sfaturi pertinente.
  1. Micro momente de marketing. Calatoria clientilor tai e compusa din mici interactiuni (cautarea pe telefon a ceva de cumparat, facut, descoperit, urmarit, cumparat, cautarea unui magazin afalt in apropriere pe Google maps). Dispozitivele mobile si cautarile efectuate pe ele leaga lumile online si offline si dezvaluie aceste micro momente. Pentru a le folosi in marketing, trebuie sa constientizam ca atunci clientul are intentia sa actioneze si se i ne adresam la fix atunci, convingandu-l ca cumpere de la noi. Dar va face asta doar daca a auzit deja de noi (va da click pe brand-urile cunoscute), deci trebuie sa ne asiguram ca am ajuns deja la el (cifrele spun ca ratele de conversie cresc cu 200 – 300% in cazul in care clientul are deja afinitate pentru un brand).
  2. Marketing conversational. Clientii nu vor sa mai primeasca mesaje difuzate la TV/radio, vor conexiuni reale, bidirectionale, cu brand-urile, pe retele sociale, Facebook sau WhatsApp. Acest nou tip de marketing este autentic si atrage loialitatea consumatorilor si presupune ca brand-ul sa stie sa isi asculte clientii si sa isi promoveze mesajul propriu la momentul potrivit.
  3. Marketing emotional. Suntem motivati de emotii sa facem anumite actiuni, iar asta inseamna ca marketingul se orienteaza spre ele – din ce in ce mai multe reclame includ factori non-logice. Asa cum scriam recent, un vizitator decide sa cumpere online de la tine bazandu-se pe intuitie si sentimente, deci il poti convinge folosind unelte ca incadrarea in pagina, dovezi sociale, culori, fonturi si descrieri emotionale.

Leave a reply