Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cyber Monday: tips-uri legate de pret, pentru vanzari mari in 2019

Aproape fiecare retailer e-commerce se gandeste la Cyber ​​Monday tot anul, iar acum se apropie, in sfarsit! Prin umplerea magazinelor online cu cele mai bune oferte si reduceri uriase, retailerii online isi propun sa obtina o felie din acest tort. Anul trecut, au cheltuit 3,45 miliarde $ online de Cyber ​​Monday si aceasta a devenit ziua nr. 1 din istoria comertului electronic american. De asemenea, vanzarile de Black Friday au atins 3,34 miliarde $ (foarte aproape de suma stransa de Cyber ​​Monday), o crestere de 17,7% fata de vanzarile din 2015.

Un alt rezultat semnificativ este cresterea numarului de cumparaturi mobile, care au adus peste 1 miliard $ in venituri mobile. Desi aceasta frenezie a shopping-ului pare o oportunitate uriasa, clientii nu vor intra doar in magazinul tau, cumparand produse fara probleme, deci trebuie sa fii pregatit pentru Cyber ​​Monday, pentru a nu rata aceasta oportunitate uriasa de vanzari. Exista multe metode de marketing pentru a profita la maximum de aceasta importanta zi in calendarul anual de cumparaturi, dar – ca experti in preturi – vrem sa ne axam pe un subiectul nediscutat din e-commerce: stabilirea preturilor.

Incepem acest articol prin a-ti pune urmatoarea intrebare: „Cum vei folosi preturile online ca arma de marketing, convertind vizitatorii nehotarati in clienti reali, de Cyber ​​Monday?”. Iata cateva sfaturi legate de politica de preturi a magazinului tau virtual, apropo de Cyber ​​Monday!

Analizeaza-ti costurile si stabileste preturi inteligente

Exista o neintelegere potrivit careia retaiilerii online ar trebui sa se bata mereu pentru a oferi cel mai mic pret. Desi asta poate atrage clienti de pe piata online, nu este intotdeauna o idee buna sa incerci sa reduci preturile mai mult decat concurenta. De ce? Cum iti poti creste afacerea daca ai mereu cel mai mic pret? Si cum speri sa concurezi cu celelalte magazine online, daca aestea pot percepe un pret mai mic decat tu iti poti permite, pentru aceleasi produse? Daca vrei sa obtii un avantaj competitiv, trebuie sa iti mentii preturile ridicate.

Totusi, Cyber ​​Monday se refera la oferte, deci ce faci in aceasta situatie? Chiar daca Cyber Monday se refera mai ales la oferte, nu poti strange sume uriase daca castigi mai putin decat cheltui (costuri) si daca pierzi bani la fiecare vanzare. In loc sa stabilesti cele mai mici preturi la toate produsele, trebuie sa gasesti preturile optime pentru a obtine profit, ramanand competitiv in timpul acestei perioade intense de cumparaturi. Intrebarea principala este: „Cum poti descoperi valorile optime de pret pe piata, luand in considerare toate variabilele?”. Retine urmatoarele 9 puncte si da-i drumul!

1. Analizeaza-ti costurile, tine strict la marja de profit vizata si fii constient de preturile concurentilor!
Pare greu de adaugat toate aceste variabile in aceeasi ecuatie, dar poate fi posibil sa gasesti amestecul perfect prin unui software de stabilire a pretului. Cu acest instrument, poti sa setezi reguli de pret inteligente, introducandu-ti in ecuatie costurile proprii, vizand anumite marje de profit, pozitionandu-te printre concurentii tai si primind recomandari inteligente de pret, ca rezultat. Astfel vei avea preturi inteligente, create special pentru Cyber ​​Monday. Iata un exemplu rapid de stabilire a regulilor printr-un software similar concurent:

Dupa cum se vede in captura de ecran, starea competitorilor si costurile tale pot fi personalizate, in functie de strategia proprie legata de Cyber ​​Monday.

2. Cauta modalitati prin care poti creste pretul.
In timpul Cyber ​​Monday, cumparatorii online cauta mereu cele mai bune oferte si pot fi destul de hotarati. Asadar, presupunand ca ai gasit un pret inteligent si ca ai devenit cel mai competitiv vanzator online de pe piata in care activezi, tot este posibil sa ai preturi prea mari. Prin urmare, chiar si cresterea pretului cu 10, 50 sau 100 $ nu va avea impact asupra performantei pozitiei tale competitive. Astfel, ai sansa de a-ti creste si imbunatati marja de profit, ramanand in continuare site-ul cu cea mai buna oferta de pe piata.

De ce nu trecem la un exemplu real? Nintendo Switch a devenit consola de jocuri cu cele mai rapide vanzari de pe piata si se estimeaza ca va fi unul dintre cele mai populare produse pentru Cyber ​​Monday, fiind un produs preferat de copii (si adultii care se simt inca pustani). Mai jos, poti vedea preturile a 2 retaileri online diferiti, care vand Nintendo Switch de 32 GB. Primul este cel mai competitiv din punct de vedere al pretului, cu suma de 299,99 $.

Al doilea retailer vinde acelasi produs la 399 $. Astfel, in acest scenariu, primul retailer e e-commerce poate creste pretul, oprindu-se chiar sub concurentul sau, la 369,99 $.

Aceasta miscare iti va aduce o marja de profit mai mare, care iti creste cifrele si care permite totusi produsului sa ramana cel mai competitiv de pe piata. Cel mai eficient mod de a colecta aceste informatii de pe piata este folosind un software de urmarire a preturilor concurentilor tai. Acesta te ajuta sa vezi imediat aceste oportunitati si sa iti cresti profitul.

3. Analizeaza tendintele din anii trecuti.
Cyber ​​Monday este prima zi de luni dupa Black Friday. In 2019, Cyber ​​Monday va cadea luni, 2 decembrie, in SUA. Majoritatea retailerilor online isi vor mentine vanzarile si reducerile pe tot parcursul weekendului respectiv, pentru a permite consumatorilor sa cumpere sambata si duminica, deoarece 48% dintre cumparatorii din perioada noiembrie-decembrie si-au facut majoritatea cumparaturilor de Sarbatori in aceste zile de reduceri sau chiar inainte.

Sa zicem ca incepi sa oferi reduceri inainte de Cyber ​​Monday si ca vizezi cumparatorii de ultima ora sau cumparatorii post-Black Friday, oferindu-le promotii. In acest scenariu, poti rula operatiunile de vanzare timp de 5 sau 6 zile sau poti sa iti structurezi costurile de marketing. pentru a atinge varful de trafic pe magazinul tau online doar de Cyber ​​Monday, oferind cele mai bune oferte doar in aceste 2 zile, pentru a avea atunci vanzari maxime. Inainte de a decide care e strategia castigatoare pentru tine, ar trebui sa fii constient de tendintele din piata si de preturile de produs. Daca iti poti da seama de evolutia preturilor concurentilor tai in timpul Cyber ​​Monday, in anii precedenti, poti decide clar pe ce produs sa te concentrezi si cand.

Retailerii e-commerce ar trebui sa monitorizeze si sa analizeze tendintele de preturi istorice ale concurentilor lor pentru Cyber ​​Monday, urmarind indeaproape preturile reale. Cu un software de urmarire a concurentilor, poti genera date istorice, afisadu-le in grafice care iti vor oferi o idee generala despre tendintele pietei si evolutia acesteia. Descopera cum s-au schimbat preturile produselor celorlalti pana in saptamana de dupa Cyber ​​Monday. Incearca sa intelegi de ce au facut concurentii tai respectivele modificari de pret si cum au afectat ele consumatorii. A cumparat lumea mai mult cand competorii au redus preturile? Sau consumul a ramas la acelasi nivel?

4. Fii disponibil si identifica produsele cu stoc 0 la competitor.
Nu uita de stocul propriu! Daca prognozezi un volum mare de comenzi, ar trebui sa iti cresti stocul, pentru a putea face fata de Cyber ​​Monday. Nu de alta, dar consumatorii nu vor ezita sa cumepre din alta parte, daca nu vor gasi ce cauta pe site-ul tau. Cu alte cuvinte, apropo de oportunitati, daca nu vor gasi un Nintendo Switch 32 Gb la concurenta, vor bate la usa ta!

Acum sa vorbim despre psihologia consumatorului! Daca un consumator doreste cu adevarat sa achizitioneze un Nintendo si nu are o multime de optiuni, el/ea percepe produsul ca fiind mai valoros si este dispus sa plateasca mai mult! Deci, daca poti identifica produsele cu stoc 0 la concurentii tai, sansa de a-l vinde pe site-ul propriu va creste enorm. In plus, poti seta preturi mai mari pentru acestea, care te vor ajuta sa iti cresti marja de profit. Prin urmare, afacerea e-commerce cu un avantaj competitiv si stocuri mari are avantajul potential in stabilirea preturilor.

5. Nu uita de e-mail!
Dar nu vei avea nicio sansa in a face un plus de vanzari de Cyber Monday, daca nu te gandesti mai intai sa dai sfoara in tara despre ofertele tale. Poate fi util sa iti optimizezi site-ul web, pentru a atrage noi clienti de Cyber ​​Monday, dar cea mai mare oportunitate a ta vine chiar din lista proprie de e-mail-uri.

Oamenii care se afla pe lista ta de abonati sunt acolo pentru ca fie au cumparat de la tine la un moment dat, fie sunt interesati sa afle despre brand-ul tau. E-mail-ul de mai sus este un exemplu perfect de mesaj care trebuie trimis abonatilor de Cyber Monday.

6. Ofera discount-uri mari.
In e-mail-ul de mai sus, clientilor li se ofera o reducere masiva, de 60% din pretul produselor. Aceasta este o reducere atat de mare incat, daca ai avut pana acum dubii apropo de cumpararea unuia dintre articole, acum este momentul in care vei face o achizitie. Este important de retinut insa ca exemplul de mai sus este un e-mail care vinde produse difitale. Produsele digitale pot fi vandute la o reducere mult mai mare, pentru ca nu este implicat niciun inventar. Si pot fi vandute in mod repetat fara griji pentru costurile de fabricatie.

7. Da exemple de produse la reducere.
Prea des, retailerii e-commerce trimit e-mail-uri vorbind doar despre ofertele de pret disponibile. Desi asta este bine, daca publicul nu stie ce produse vor fi reduse, este putin probabil sa faca click pe link-uri, pentru a afla. Afisand chiar produsele reduse in e-mail-ul trimis, le poti starni curiozitatea imediat si poti elimina orice piedici legate de a face click pe link-uri, pentru a vedea produsele. 

8. Creeaza un sentiment de urgenta.
In plus, creeaza un sentiment de urgenta prin textul din e-mail. „Mai sunt doar 24 de ore” ajuta clientii sa inteleaga exact cat timp a mai ramas pentru a lua o decizie si pentru a face o achizitie.

9. Gandeste-te cu atentie la social media.
Daca speri sa atragi clienti noi, atunci social media este un canal minunat pentru a-ti raspandi mesajul mai departe de persoanele care stiu deja despre produsele tale. Fa o campanie social media impresionanta in perioada Cyber Monday, pentru a-i atrage pe oameni, prezentandu-le produsele, ofertele si reducerile pe care le vei avea.

In exemplul de mai sus, poti vedea ca au inclus imagini cu o multime de produse proprii, apropo de Cyber ​​Monday. Nici nu trebuie sa faci click pe link-ul catre site pentru a le vedea. Dar, daca una dintre aceste imagini te-ar impresiona, mai mult ca sigur vei dori sa afli mai multe.

Esti gata de Cyber Monday?

Cumparatorii online sunt vanatori de oferte si sunt gata sa-si cheltuiasca banii! De aceea trebuie sa fii pregatit pentru ziua cea mare. Incarca-ti arsenalul cu aceste ponturi de Cyber ​​Monday. Nu este vorba doar despre a avea cele mai bune (sau cele mai ieftine oferte), ci si despre a crea cele mai bune oferte care iti permit totusi sa ramai competitiv pe piata pe care activezi. Urmeaza sfaturile si strategiile de mai sus si asigura-te ca folosesti un software de urmarire a preturilor, pentru un Cyber ​​Monday de succes.

Leave a reply