Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum va arata viitorul shopping-ului, post-pandemie?

Nebunii ani ’20 sau un nou val anti-consumerist? Ce ii asteapta pe rataileri, odata cu terminarea pandemiei COVID-19, care a transformat comertul mondial, impulsionand radical e-commerce-ul? Asta se intreaba footwearnews.com, intr-un articol recent, in care expertii in domeniu estimeaza cum va arata „noul normal”.

Pe de o parte, ideea de a recupera timpul pierdut in lockdown (si a face cumparaturi in exces) ar putea determina un val de consumerism in masa, asemanator celui aparut in anii ’20, dupa Primul Razboi Mondial si pandemia de gripa spaniola din 1918. Cumparatorii ar putea reumple magazinele fizice, ar putea cheltui sume mari pe achizitii de lux si ar putea reincepe sa mearga in vacante peste hotare. Pe de alta parte, noul coronavirus a schimbat comportamentul de consum: lumea s-a grabit sa-si faca stocuri de produse esentiale si sa renunte la cele neesentiale, s-a axat pe achizitiile de la retailerii locali, pe sustenabilitate si pe calitate, inaintea cantitatii. Dar incertitudinile raman la ordinea zilei, este de parere Sarah Engel (CMO January Digital), care crede ca abia peste inca un an vom putea sti cum isi vor face consumatorii cumparaturile.

Pe termen scurt, unele persoane se axeaza in continuare pe cumparaturile de baza. Date recente marca Deloitte arata ca americanii planuiesc sa cheltuie aceleasi sume de bani pe haine si incaltaminte, in urmatoarea luna (comparativ cu cea anterioara), dar cu 25% mai mult pe mancare, cu 19% mai mult pe utilitati si cu 17% mai mult pe medicamente, Internet, telefonie mobila si ingrijiri medicale. Cei care nu au avut probleme legate de job in timpul pandemiei (si au pus deoparte banii de vacante, concerte si iesiri la restaurant) vor face „cumparaturi de consolare” sau „revenge shopping” – dar asta nu inseamna neaparat ca vor da iama in magazinele de imbracaminte, ci se vor axa pe experiente, crede Gabriella Santaniello (Fondator A Line Partners). Un sondaj al firmei de consulatanta McKinsey & Company a descoperit ca 50% dintre consumatori vor in curand sa isi cumpere haine, produse de infrumusetare si electronice, iar 50% asteapta in continuare rezolvarea completa a crizei si planuiesc sa investeasca in achizitii experientiale (iesiri la restaurant si calatorii).

„Pe masura ce increderea consumatorilor creste si viata incepe sa se stabilizeze, majoritatea categoriilor incep sa inregistreze o revenire la normalitate. COVID a afectat modul in care cumparatorii abordeaza retail-ul, dar – pe masura ce restrictiile incep sa fie ridicate – acestia incep sa fie optimisti, apropo de anul 2021”, a explicat Sara Skirboll (Shopping and Trends Expert, RetailMeNot), pentru sursa amintita initial. Cu toate acestea, specialistii din domeniu avertizeaza ca retailerii care ofera posibilitatea ridicarii din magazin a cumparaturilor facute online, livrarea in aceeasi zi si care investesc in instrumente si tehnologii care le permit sa fie flexibili vor avea de castigat, pe piata vanzarii cu amanuntul. Generatiile mai in varsta, care au adoptat e-commerce-ul abia recent, fortate de imprejurari, s-ar putea sa fie ultimele care revin la cumparaturile traditionale, crede Chris Shaw (Senior Director of Product Marketing and Analyst Relations, Manhattan Associates).

Leave a reply