Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum se pozitioneaza 10 magazine Shopify, in timpul COVID-19

Schimbarea este acum la ordinea zilei, deoarece pandemia COVID-19 schimba modul in care traim. Dar schimbarea este inevitabila, iar brand-urile care se adapteaza rapid o pot folosi pe post de parghie, pentru a se apropia de clientii lor si pentru a evita un impact economic. Este nevoie de ceva creativitate, de lucru in echipa si de o reactie rapida, dar merita efortul, daca afacerea ta este una online. Poti ramane conectat la clientii proprii, poti fi pregatit pentru perioada de recuperare sau poti chiar prospera in timpul crizei cauzate de pandemie. Totul depinde de capacitatea ta de a te adapta la schimbari neasteptate si bruste.

Ne-am facut temele despre afaceri care au facut fix asta. Iata cum se pozitioneaza 10 magazine Shopify in timpul crizei COVID-19.

1. Cotopaxi
Cotopaxi este un brand care vinde articole de calatorie inspirate din regiunea ecuadoriana a Muntilor Anzi. Misiunea lor este si una sociala, deoarece sustin localnicii din aceasta zona. Raspunsul lor la pandemie a fost organizarea Questival Quaranteam, o vanatoare virtuala de comori pentru clientii lor.

Abordarea lor este excelenta deoarece ii ajuta sa ofere un tip de divertisment alternativ clientilor, divvertisment concentrat exact pe valorile brand-ului lor: calatorii, aventura si conexiune. In plus, ei doneaza fondurile colectate prin aceasta provocare online in scop caritabil, prin intermediul IRC Crisis Response Fund.

2. Chubbies
Chubbies este alt brand care chiar si-a pus toate rotile creative la treaba, in magazinul lor cu pantaloni scurti, costume de baie si imbracaminte casual. Acetia au lansat un concurs, provocandu-si clientii si vizitatorii magazinului sa creeze continut si sa devina influenceri la domiciliu.

Nu numai ca mentin optimismul oamenilor printr-o provocare distractiva si antrenanta, dar contribuie si la trimiterea unui mesaj responsabil despre importanta distantarii sociale.

3. Jimmy Jazz
Brand-ul de imcaltaminte si imbracaminte Jimmy Jazz are o abordare mai empatica a crizei COVID-19. Pe homepage, ei reamintesc vizitatorilor ca nu sunt singuri in aceasta situatie si au un mesaj clar despre modul in care gestioneaza comenzile in aceste zile.

Aceasta abordare este excelenta din mai multe motive. In primul rand, trimit un mesaj incurajator publicului lor; in al doilea rand, ii anunta ca site-ul inca functioneaza. In aceasta perioada incerta, multi cumparatori online ar putea fi confuzi apropo de faptul ca magazinele inline in care intra mai fac sau nu livrari.

4. The Brick
Acelasi lucru este valabil si pentru magazinul de mobila thebrick.com, care intampina clientii cu detalii despre comanda si optiunile de livrare. Deoarece au o cerere crescuta pentru electrocasnice, s-au asigurat ca raspunda in avans la orice intrebare cu privire la produsele lor. Oferind vizitatorilor modalitati directe de a lua legatura cu ei, de a pune intrebari si de a comanda, compania simplifica procesul de shopping si isi mentine afacerea in joc.

Chiar daca nu suntem fani ai produselor lor (Omniconvert nu colaboreaza cu firme care dauneaza clar oamenilor si naturii – produse pentru adulti, industria pariurilor, arme, tigari, etc.), un excelent exemplu de adaptare creativa la criza provine de la Vapor DNA Printre produsele lor de vaping obisnuite, acestia au creat o categorie de consumabile COVID-19, cu dezinfectanti pentru maini cu CBD si masti pentru fata.

Prin crearea unei categorii speciale pentru consumabile de carantina, acestia castiga pe mai multe niveluri. In primul rand, ofera direct de pe primul ecran cele mai cautate produse in aceasta perioada, ceea ce duce probabil la o crestere a ratei de conversie in cazul lor, precum si la achizitionarea de noi clienti, care i-ar putea descoperi cu aceasta ocazie.

5. Shinesty
Shinesty este un brand de imbracaminte curajos, nonconformist, cu imprimeuri neon, retro si psihedelice. Nu se iau prea in serios, iar tonul lor este similar cu modul in care un comic de stand-up ti-ar vinde un halat de baie.

In aceasta perioada, au creat o colectie de carantina cu halate de baie si masti imprimate cu meme-uri inspirate de COVID-19. Bonus: promoveaza masiv linia de lenjerie pentru barbati, sustinand ca este suficient de confortabila pentru a lucra in ea de acasa, in timpul apelurilor video din aceasta perioada. Felicitari pentru modul realist, optimist si alinierea copywriting-ului cu branding-ul propriu! Astfel, clientii lor obisnuiti si vizitatorii noi ai site-ului vor fi tentati sa se alature petrecerii.

6. MNML 

Marca streetwear mnml vinde moda minimalista exclusiv online. Mnml a raspuns rapid la situatie si a creat haine noi, cu print-uri de „carantina”. Mai mult decat atat, au facut o selectie de haine confortabile, pe care majoritatea oamenilor care stau acasa sunt, de fapt, interesati sa le cumpere in aceasta perioada.

Ideea lor este cool pentru ca isi adapteaza oferta la cererea pietei, spunand doar „Hei, suntem alaturi de tine”. Nu de asta avem nevoie cu totii, de a ne aduce aminte ca nu suntem singuri in aceasta perioada?

7. I Saw It First

Vedem aceeasi abordare si in alte afaceri e-commerce din domeniul Fashion, cum ar fi isawitfirst.com, care ofera pe homepage o selectie de articole versatile. Ei incurajeaza oamenii sa ramana acasa, dar sa se simta in acelasi timp confortabil si la moda.

Ne place ideea lor de a crea un Staying in lookbook, deoarece este o modalitate buna de a jonga cu situaita, pentru a mentine optimismul in randul clientilor proprii, recunoscand ca acesta este noul normal.

8. Nine Line Apparel

Nine Line Apparel este un brand de imbracaminte pentru patrioti, care sustine veteranii din armata. Ca raspuns la conditiile actuale, au inceput sa vanda si sa doneze masti pentru fata. In plus, acestia au o noua categorie de Survival Bundles, care include cafea, gustari, precum si imbracaminte.

De asemenea, ceea ce ne place la initiativa lor este faptul ca ofera un sentiment de normalitate, mentinandu-si evenimentul anual de alergare de 5/10 km, dar oferind suporterilor o sansa de a participa la cursa virtual.

9. Manduka

Manduka este un brand de produse pentru yoga, care vinde de la imbracaminte pana la covorase, prosoape si accesorii de yoga. Deoarece oamenii incearca sa ramana cat de activi pot in aceasta perioada, iar studiourile de yoga sunt inchise, afacerea s-a orientat spre a oferi comunitatii tot ceea ce este necesar pentru sesiuni de yoga la domiciliu.

Vedem ca Manduka se concentreaza pe produse care ii ajuta pe clienti sa continue practicarea de yoga acasa, cu un echipament esential minim. Mai mult, ofera cursuri de yoga online, prin studiourile partenere. Abordarea lor este excelenta deoarece raspunde unei nevoi urgente – echipament pentru acasa. In plus, ii ajuta pe oameni sa ramana consecventi in practicarea acestui sport, ceea ce inseamna ca vor fi in continuare acolo cand se va incheia carantina.

10. Boll and Branch

Idei grozave pot proveni si din industrii surprinzatoare: sa luam ca exemplu Boll and Branch,  magazin pentru lenjerii, saltele si produse textile pentru casa. Acum, acestia produc si doneaza saltele si perne pentru spitale care ingrijesc pacientii cu COVID- 19.

Ne place initiativa lor deoarece este o modalitate simpla de a demonstra ca orice fel de ajutor conteaza, mai ales cand vine vorba despre sistemul medical supraincarcat. Si mai interesant este faptul ca, oferind un discount de 10%, redirectioneaza 10% din veniturile proprii catre spitale, oferind clientilor un mod simplu de a contribui si ei la asta.

Ce altceva?

Alte idei grozave pe care le-am vazut in magazinele Shopify in aceste zile: campanii distractive, distrarea vizitatorilor si donatii de orice fel. De asemenea, exista multe afaceri care ofera reduceri masive si, de asemenea, posibilitatea de a cumpara acum si de a plati mai tarziu, folosind un sistem de plata rate, ca in cazul BH Cosmetics.

Desi cumparaturile offline s-au redus puternic in intreaga lume, cand vine vorba despre bunuri neesentiale, aceste companii dovedesc ca adaptarea creativa a mesajului la criza, ajutorarea celor care au nevoie si a fi acolo pentru clientii tai sunt principalele lucruri pe care le poti face pentru a-ti mentine afacerea infloritoare.

Ai vazut alte initiative interesante ale companiilor e-commerce pentru a face fata COVID-19? Spune-ne in comentariile de mai jos!

P.S: Ai un magazin online care functioneaza pe Shopify? Asigura-te ca intri pe Omniconvert Reveal, unde dam o mana de ajutor oricarui comerciant online care vrea sa-si inteleaga, sa-si segmenteze si sa-si monitorizeze clientii intr-o maniera bazata pe date!

Leave a reply