Marea Britanie, COVID-19: doar 7% dintre brand-uri investesc mai mult in marketing (studiu)
Marea majoritate a marketerilor britanici taie sau mentin la acelasi nivel bugetele de marketing si doar 7% dintre acestia au profitat de ocazie, pentru a investi mai mult, conform unui sondaj marca marketingweek.com. Studiul a fost efectuat pe un esantion de 447 de brand marketeri din Marea Britanie. Conform acestuia, 50% dintre respondenti au decis sa reduca bugetele, pentru a avea grija de propriile finante, 29% dintre respondenti investesc la fel de mult ca inainte de criza, in timp ce 14% spun ca este prea devreme pentru a sti ce taspuns strategic vor avea in aceasta situatie.
Alte cifre relevante din studiu:
- intrebati cum sunt luate deciziile in cadrul organizatiilor, 27% spun ca strategia de marketing este bazata mai mult pe instinct, 13% spun ca este bazata pe date si 60% spune ca este o combinatie a celor doua
- 57% dintre marketerii din media offline si-au taiat bugetele, 41% le mentin si doar 3% le-au crescut
- 32% dintre marketerii din media online are si-au taiat bugetele, 44% le mentin si 24% le-au crescut
- 46% dintre marketeri spun ca, desi conducerea si echipele financiare ale companiilor proprii inteleg de ce este important sa investesti in media in timpul pandemiei, nu au banii necesari acestor investitii; 1 din 10 respondenti crede ca echipa financiara le-ar spune ca le pierd timpul
- 29% fac mai multe investmentii in valorile de brand (prin donatii, de exemplu), un numar similar muta bugetele de pe achizitii pe retentie, 45% isi modifica reclamele/continutul pentru a fi relevante si 47% isi schimba mesajul pentru a pune accentul pe fulfilment/produse/servicii digitale
- companiile isi muta si resursele – 19% au preluat in-house tot ce faceau prin colaboratori, 47% muta angajatii intre echipe, pentru a face fata noilor cerreri
- sunt si vesti bune – 42% dintre marketeri spun ca au vazut inovatii in comunicarea clientelara, iar 43% spun ca au au folosit elemente noi de marketing messaging si branding pe care le-ar putea utiliza si dupa terminarea pandemiei
Leave a reply