Cum se impaca adwords cu 2parale? cu afilierea?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Salut, am si eu o intrebare destul de complicata. Fac campanii pe adwords si de ceva vreme discut cu 2parale pentru a implementa si marketingul prin afiliere, insa, am dubii, pentru ca am bugete consistente pe adwords, fac si ceva seo si in special email marketing pe listele proprii, si mi-este frica de suprapunerile de costuri.

Cine mai are probleme de genul? Faceti si adwords si afiliere? Ce perioada de recurenta aveti?

La mine sunt produse din gama sport, ceva haine si echipamente de slabit, health, cu tenta sportiva, ciclul de vanzare pe haine este mai scurt, insa pe echipamente e mai lung, depaseste 30-45 de zile. Ce ma sfatuiti sa fac? Sa semnez cu 2parale?

Deschis 0
Marketing afiliat PPC & Adwords Liviu Ionescu 8 ani 2 raspuns 1675 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

    0
    2016-03-12T16:31:11+02:00

    Salut, imi permit sa vin si eu cu niste idei, si intrebari suplimentare. Nu e obligatoriu sa raspunzi la ele.

    In primul rand trebuie sa testezi sa vezi daca este potrivit pentru tine. Ma gandesc ca esti serios si te gandesti sa extinzi gama de canale media prin care te promovezi, iar daca acest canal media are ceva sanse sa devina unul cu ROI pozitiv atunci nu vad de ce te-ai oprit fix in momentul acesta.

    Asuma-ti te rog 3 luni in sezon si 3 luni in extrasezon pentru acest canal media. Apoi vino cu informatii, sau treci pe la mine, si in 5 minute aflam mai multe lucruri, cum ar fi gradul in care se poate suprapune un cost de la un canal media peste altul.. Nu am cum sa ghicesc, colegii de la alte magazine cu mai multe canale media ar trebui sa spuna si ei niste cifre, daca vor analize detaliate, ca cele ce le voi descrie mai jos.

    Am sa presupun ca suprapunerea de costuri de la AdWords pe cuvintele cheie de brand, sa zicem epxresii ce includ „magazinulmeu.ro”, se suprapun mult mai mult cu traficul de SEO, si poate am sa tagguiesc pe aici colegi care au experienta cu suprapunerile de costuri..

    Vorbim acum de o situatie oarecum similara, suprapunerea adwords brand cu seo brand. Ce facem?

    In primul rand, si la adwords trebuie sa iti iei inima in dinti si sa faci un test macar de 3-4 luni de zile. Ca si la 2parale, unde sincer e mai mic riscul din punctul meu de vedere, desi problema ridicata de tine e aceeasi. Voi descrie ca si cum avem deja datele pentru campaniile 2parale.

    Apoi dupa acest timp faci urmatoarele analize:
    – analiza de cohorta plecand din principalul raport de analytics, acel acquisition> all traffic> source/medium
    – analiza de cohorta pe raportul specializat deja existent in Google Analytics aici: audiences > cohort analysis beta

    In al doilea raport, deja pregatit de Google, e mai usor, eu prefer prima procedura, unde fac lucrurile manual. Voi descrie acum al doilea raport. Cel pus la dispozitie de Gooogle.

    B. 1. construiesti un segment numit 2parale, cu source/medium contains „2parale”, si aplicat pe Users, nu pe Sessions (am sa explic poate intr-un articol ce inseamna asta)
    2. intri in raportul indicat de mine, de cohorte, in audiences
    3. si selectezi ultimele 6 saptamani sa zicem, si te uiti la indicatorul user retentin

    Ce vei vedea e descris frumos aici: http://cutroni.com/blog/2015/02/06/using-cohort-report/

    Acum vei interpreta in felul urmator, userii care vin din 2parale, atentie aici se poate aseza si analiza cu „canibalizarea adwords de brand”, e aceeasi problema putin fictiva, cat timp raman fideli site-ului, pentru ca ce vezi pe randuri sunt efectiv un grup de useri unici care pare, si asa este, se pierd pe drum pe masura ce timpul trece.. acolo vei vedea rata de pierdere a unui grup mai mare de vizitatori unici care isi pierd interesul si simulezi cumva stingerea campaniei respective. E mult de zis, eu sper ca macar ti-am trezit interesul.

    A. primul raport, mai simplu poate de inteles, dar mai greu de executat daca nu ai cunostinte de GA suficiente.

    Iti faci iar segmentul 2parale, cu USERI care vin din source/medium care contine 2parale, si important, DATA PRIMEI VIZITE, dintr-o perioada sa zicem, din luna februarie, deci.. insist, data primei vizite a userului este februarie, este din 2parale, si ma uit acum la traficul venit din alte canale media pe luna martie. Poate parea complicat, chiar este, insa vei vedea ceva de genul acesta, daca incluzi si luna februarie in analiza…

    Imagine pe Twitter – https://twitter.com/ltaloi/status/708659830530121728

    Se vede cum se face achizitia unui OM, atentie acum lucram cu oameni, cu unici, nu cu vizite, e o diferenta enorma.. si cum acei oameni, dupa ce i-am cumparat de pe primul canal media, ei mai se plimba pe site si dupa aceea, pentru ca omul nu intra pe un singur canal media – acolo, in partea finala, pe coada graficului se vede posibila canibalizare.

    Datele faptice, cifrele, se vad in tabelul de mai jos, si pe el nu am sa il arat, ca e confidential, insa, din experienta mea, pentru ca am facut multe rapoarte la peoprietarii de business mai exigenti, pe produse complexe, pe site-uri care aveau campanii de marketing cu bugete peste 5000 de euro pe luna, sau mai mult, si le-am eliminat instant frica de CANIBALIZARE cu raportul acesta.

    Da, exista o suprapunere, da, eu am intalnit suprapunerea de maxim 10-15% in cazul adwords de brand cu seo, si probabil 8-10% pe 2parale/profitshare si adwords sa zicem.

    Daca ma crezi pe cuvant e ok, daca nu te invit sa testezi, si sa ne spui si noua ce s-a intamplat dupa cel putin 3 luni zile, eu unul as merge pe afiliere cu ochii inchisi.

    Am sa pun imaginea si aici.. ca stiu html 🙂

    0
    2016-03-12T16:48:43+02:00

    Si inca ceva, in exemplul de mai sus, cele 10% sunt inclusiv cu luna de achizitie. Adica un pic nu foarte corect, fata de canalul media pe care il analizam, ca si element initiator al calatoriei clentului. Daca ma uit doar pe luna martie, avem.. 6.15%, deci e mai mica decat estimarea mea istorica (2parale versus adwords – la un client real)

Lasă un răspuns lui Liviu Taloi

Browse