Cum sa cresti numarul de abonati la newsletter: 5 idei eficiente
Numarul de abonati la newsletterul tau stagneaza? Sau, mai rau, e in scadere? In acest articol, te ajutam sa dai un refresh strategiei de captare abonati cu cateva idei eficiente, bazate pe cele mai noi tendinte si studii in comportamentul consumatorilor. Vei afla 5 metode dovedite prin care poti creste numarul abonatilor la newsletter in mod natural si creativ cu ajutorul solutiei de email marketing NewsMAN.
Hai sa aflam impreuna, merita sa cresti numarul de abonati la newsletter? Iata cateva statistici recente care arata ca emailul inca trebuie sa faca parte din strategia de promovare a oricarui brand:
- 50% dintre consumatori fac o achizitie in urma unei campanii de email marketing cel putin o data pe luna, iar 59% spun ca newsletterele le influentează decizia de cumparare (Salecycle, 2022).
- Emailul este canalul principal prin care consumatorii descopera ofertele brandurilor (Statista, 2021).
- 81% dintre specialistii in marketing spun ca email marketingul este cea mai folosita forma de promovare in B2B (Content Marketing Institute, 2020).
- 74% dintre Baby Boomers, 72% dintre Gen X, 64% dintre Millennials si 60% dintre Gen Z spune ca emailul este cea mai personala forma de comunicare cu brandurile (Bluecore, 2021).
Multe alte studii demonstreaza eficienta acestui canal de comunicare, asa ca hai sa vedem cum poti comunica si tu cu mai multi clienti prin intermediul newsletterului.
5 idei practice ca cresti lista de abonati la newsletter
Atrage noi abonati la newsletter prin oferte valoroase
Instabilitatea socio-politica a ultimilor ani, cresterile de preturi si inflatia au accentuat nevoia oamenilor de a fi precauti la cumparaturi. Dar ei nu-si doresc doar sa economiseasca bani. Potrivit unul studiu Google si Forrester, 53% dintre consumatori prefera sa cumpere lucruri durabile, si nu produse ieftine, care trebuie schimbate des.
Tine cont de acest trend si pune accent pe valoarea pe care o aduci clientilor. De exemplu, in loc sa dai un simplu cupon de reducere pentru abonare, poti crea un landing page de captare abonati prin care sa scoti in evidenta beneficiile, nu doar pretul avantajos. Reducerea la abonare poate fi inclusa in continuare, dar insotita de mai multe argumente, recenzii, fotografii sau orice arata ca produsele sau serviciile sunt o investitie buna.
Iata un exemplu landing page optimizat pentru cresterea listei de abonati:
Sursa: Peek & Poke
Ofera continut util pentru mai multi abonati la newsletter
Studiul Google citat mai sus arata ca 43% dintre consumatori sunt deschisi sa descopere branduri noi, chiar daca nu cumpara imediat. Asta inseamna ca o strategie de email marketing bine gandita iti poate asigura un flux constant de clienti noi pe termen mediu si lung. Cum convingi vizitatorii site-ului sa tina aproape, chiar daca nu sunt pregatiti pentru o achizitie? Simplu: prin continut relevant, livrat constant in inbox.
1. Creeaza un landing page sau un pop up de inscriere la newsletter convingator, care evidentiaza valoarea pe care o vei aduce cu newsletterul tau.
2. Ofera gratuit o resursa utila chiar la abonare (lead magnet). Poate fi un ebook, un tutorial, un webinar sau altceva potrivit afacerii tale. Iata un exemplu de pop-up de abonare de la Weglot care foloseste aceasta strategie:
3. Planuieste sa trimiti newslettere educationale periodic, pentru a creste increderea in brand si a fi top of mind cand abonatul este gata sa cumpere.
Foloseste ocaziile speciale pentru a creste lista de abonati
Fie ca vorbim de Black Friday, Craciun sau Valentine’s Day, magazinele online au ca scop principal vanzarile. E normal sa vrei sa profiti in perioadele in care disponibilitatea oamenilor de a cumpara este la cote maxime, insa propune-ti si obiective secundare, cum ar fi cresterea listei de abonati.
Concentreaza-te pe captarea adresei de email si pe construirea unei relatii puternice, pe termen lung, cu clientii, astfel incat sa nu cumpere de la tine doar in perioade cu oferte, ci pe tot parcursul anului.
De exemplu, intr-o perioada cu trafic crescut pe site, poti crea un email automat de abandonare browsing prin care sa inviti vizitatorii sa se aboneze la newsletter pentru a primi oferte la categoriile lor de interes. Asigura-te ca website-ul este integrat cu serviciile de email marketing astfel incat sa poti colecta date despre preferintele utilizatorilor si sa poti segmenta lista pentru campanii de email personalizate.
Mai jos, un exemplu de automatizare eCommerce pentru abonare realizat cu doar cateva clickuri pe platforma de email marketing NewsMAN.
Nu te limita la sarbatorile populare. In functie de business, creeaza continut care tine cont de context si atrage mai multi abonati. Daca vinzi electronice, poti avea continut educational si campanii de abonare la newsletter de Ziua Pamantului, de exemplu.
In platforma de email marketing NewsMAN, ai la dispozitie sute de modele de newsletter pentru diferite ocazii, astfel incat sa fie simplu sa creezi campanii cu un design profesionist.
Promoveaza newsletterul pe toate canalele de comunicare
Website-ul este cel mai la indemana instrument pentru a transforma vizitatorii in abonati. Insa ai la dispozitie si alte canale de comunicare. Creeaza postari de social media care incurajeaza abonarea la newsletter. Unele platforme, precum Facebook sau LinkedIn, permit captarea informatiilor cu formulare integrate astfel incat poti avea chiar campanii dedicate pentru convertirea comunitatii de urmaritori in abonati. Cand publici o resursa importanta, ca un studiu de piata sau un ghid valoros, poti distribui advertoriale sau comunicate de presa prin care sa atragi publicul pe un landing page de download si abonare.
Si nu trebuie sa te limitezi doar la online. Daca ai si locatii fizice, plaseaza strategic in magazine coduri QR care duc la pagina de abonare si ofera o recompensa ca un cod de reducere ce poate fi folosit imediat. Poti face acelasi lucru pentru magazinul online distribuind brosuri sau stickers de promovare la diferite evenimente unde e prezent publicul tau tinta. Sau, de ce nu, folosind spatiul de pe pachetul livrat, ca in imaginea de mai jos.
Organizeaza webinarii si alte evenimente online
Webinariile, workshop-urile si ale evenimente virtuale sunt ocazii excelente pentru a creste lista de abonati. 94% dintre profesionistii din diferite domenii declara ca vizioneaza un webinar lunar, iar 85% spun ca e forma lor preferata de invatare video (BrightTalk). Mai mult, 53% dintre marketeri spun ca webinariile sunt formatul care genereaza cele mai multe leaduri de calitate (Demand Gen Report, 2021).
1. Alege o tema de interes pentru audienta ta.
2. Identifica unul sau mai multi invitati care pot discuta pe acea tema.
3. Pregateste continutul prezentarii si asigura-te ca este util si relevant.
4. Alege o platforma dedicata unor astfel de evenimente online si fa setup-ul tehnic.
5. Creeaza o pagina dedicata evenimentului, cu un formular de captare a datelor. Iata un exemplu de astfel de pagina de la Scandiweb, cu titlu, data si ora, invitati, beneficii clare si formular de participare.
6. Promoveaza webinarul pe toate canalele de comunicare.
7. Abonarea la newsletter poate fi o conditie pentru participare. Daca nu doresti sa faci asta de la inceput, creeaza o automatizare de email marketing post-eveniment prin care ii inviti pe cei interesati sa devina abonati. Organizeaza astfel de evenimente periodic pentru un flux constant de abonati noi.
Creste abonatii la newsletter in mod natural cu NewsMAN
Nu uita ca puterea unei liste nu sta doar in numarul impresionant de adrese de email, ci si in calitatea abonatilor (cat de interesati sunt cu adevarat de afacerea ta) si in cat de bine reusesti sa comunici cu ei pe termen lung si sa ii transformi in clienti loiali. Iti recomandam sa ii colectezi singur prin diverse formulare si sa ii incanti mereu cu newslettere utile si relevante, in functie de preferintele lor. Atragerea de noi abonati la newsletter trebuie sa fie constanta, la fel ca si intretinerea nivelului lor de implicare.
Pentru a crea campanii de email marketing de succes cu ajutorul unei interfete intuitive cu drag & drop, a unei galerii cu sute de modele de newsletter si a unor functii avansate de segmentare si automatizare, incearca gratuit NewsMAN.
Leave a reply