Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

Cum reduce startup-ul american Tote retururile vestimentare online?


Raspunsul la intrebarea din titlu este: cu o solutie offline. Retailbrew.com scrie ca startup-ul tech Tote ajuta retailerii de moda cu prezenta omnichannel sa aiba mai putine retururi ale comenzilor digitale printr-un mecanism simplu: clientii pot proba piesele dorite inainte de comanda, intr-un magazin fizic.

Ideea i-a venit CEO-ului si fondatorului Tote, americanul Daniel Nickel, dintr-o frustrare personala: a vazut o jacheta interesanta pe website-ul J.Crew si a vrut sa o probeze intr-un magazin din apropierea casei; ajuns la fata locului, a descoperit ca produsul se afla in alta locatie, in capatul opus al orasului; asa ca s-a intors acasa, a comandat 4 jachete online si le-a probat; pentru ca niciuna nu era ce trebuie, le-a returnat pe toate. Concluzia lui?

„A fost o experienta destul de proasta, nu doar pentru mine, cumparatorul, pentru cam nu a primit ce-mi doream si apoi a trebuit sa ma ocup de aceste retururi, ci si pentru brand, care a ratat o vanzare, a platit transportul de doua ori si apoi a platit costul reprocesarii acestor articole care nnu vor putea fi incluse din nou in stoc decat dupa 6-8 saptamani”, a explicat Nickel pentru sursa amintita.

„Daca le-as fi putut spune: «Hei, J.Crew, sunt Dan. Vin in magazinul tau din Tribeca miercuri, dupa serviciu, la 17:30. As vrea sa probez aceste 3 perechi de blugi si aceste trei jachete. Poti sa le pui deoparte? Le poti lasa pentru mine intr-o camera de proba?’», as fi rezolvat totul”, adauga acesta. Fix asta face Tote: permite consumatorilor care gasesc un produs online sa il probeze inainte de achizitie, offline, in magazinul dorit, la ora si in ziua dorita.

Tote si-a pilotat solutia in 2022 si a lansat-o oficial in 2023, iar astazi aplicatia este folosita in 82 de magazine din SUA, integrata fiind in platforma e-commerce Shopify. Optiunea „Probeaza in magazin” este inclusa in pagina de produs, langa butonul „Adauga in cos”. Iar clientii primesc o confirmare pe e-mail, o invitatie in Google Calendar si un SMS de reminder.

Nickel spune ca rata medie de retur a clientilor care folosesc Tote e de sub 2%. Comparativ cu media – conform Coresight Research, aproape 1 din 4 (24,4%) piese vestimentare cumparate pe Internet a fost returnata, in 2023 – este un procent foarte mic. In plus, americanii care folosesc solutia Tote si vin sa probeze produsele dorite (75% dintre ei, mai exact), la ora rezervata, le si cumpara in peste 95% dintre cazuri si cheltuie de 2-3 ori mai multi bani in magazinul fizic decat ar fi facut online.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply