Cum reduce startup-ul american Tote retururile vestimentare online?
Raspunsul la intrebarea din titlu este: cu o solutie offline. Retailbrew.com scrie ca startup-ul tech Tote ajuta retailerii de moda cu prezenta omnichannel sa aiba mai putine retururi ale comenzilor digitale printr-un mecanism simplu: clientii pot proba piesele dorite inainte de comanda, intr-un magazin fizic.
Ideea i-a venit CEO-ului si fondatorului Tote, americanul Daniel Nickel, dintr-o frustrare personala: a vazut o jacheta interesanta pe website-ul J.Crew si a vrut sa o probeze intr-un magazin din apropierea casei; ajuns la fata locului, a descoperit ca produsul se afla in alta locatie, in capatul opus al orasului; asa ca s-a intors acasa, a comandat 4 jachete online si le-a probat; pentru ca niciuna nu era ce trebuie, le-a returnat pe toate. Concluzia lui?
„A fost o experienta destul de proasta, nu doar pentru mine, cumparatorul, pentru cam nu a primit ce-mi doream si apoi a trebuit sa ma ocup de aceste retururi, ci si pentru brand, care a ratat o vanzare, a platit transportul de doua ori si apoi a platit costul reprocesarii acestor articole care nnu vor putea fi incluse din nou in stoc decat dupa 6-8 saptamani”, a explicat Nickel pentru sursa amintita.
„Daca le-as fi putut spune: «Hei, J.Crew, sunt Dan. Vin in magazinul tau din Tribeca miercuri, dupa serviciu, la 17:30. As vrea sa probez aceste 3 perechi de blugi si aceste trei jachete. Poti sa le pui deoparte? Le poti lasa pentru mine intr-o camera de proba?’», as fi rezolvat totul”, adauga acesta. Fix asta face Tote: permite consumatorilor care gasesc un produs online sa il probeze inainte de achizitie, offline, in magazinul dorit, la ora si in ziua dorita.
Tote si-a pilotat solutia in 2022 si a lansat-o oficial in 2023, iar astazi aplicatia este folosita in 82 de magazine din SUA, integrata fiind in platforma e-commerce Shopify. Optiunea „Probeaza in magazin” este inclusa in pagina de produs, langa butonul „Adauga in cos”. Iar clientii primesc o confirmare pe e-mail, o invitatie in Google Calendar si un SMS de reminder.
Nickel spune ca rata medie de retur a clientilor care folosesc Tote e de sub 2%. Comparativ cu media – conform Coresight Research, aproape 1 din 4 (24,4%) piese vestimentare cumparate pe Internet a fost returnata, in 2023 – este un procent foarte mic. In plus, americanii care folosesc solutia Tote si vin sa probeze produsele dorite (75% dintre ei, mai exact), la ora rezervata, le si cumpara in peste 95% dintre cazuri si cheltuie de 2-3 ori mai multi bani in magazinul fizic decat ar fi facut online.
Leave a reply