Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum arata peisajul comertului social contemporan? (studiu)

Vanzarile e-commerce la nivel mondial se apropie de 4,9 trilioane $, multe dintre miliardele de produse cumparate pe Internet fiind achizitionate pe canalele social media. 30% dintre consumatorii mobile au cumparat produse gasite pe Facebook, 29% – pe Instagram si 28% – pe Pinterest, noteaza studiul „Selling in the Age of Social Commerce”, publicat recent de go.channeladvisor.com. Analiza (menita sa ajute retailerii sa inteleaga cum arata peisajul comertului social in 2019 si cat de central este rolul acestuia in calatoria de cumparare) subliniaza urmatoarele elemente:

  • comertul social s-a extins si nu mai presupune doar simpla cumparare a produselor, fiind folosit mai degraba la descoperirea acestora si implicand reclame social media si incurajarea vanzarilor in afara platformelor sociale; cu toate acestea, comertul social le da brand-urilor si retailerilor sansa de a scurta calatoria de cumparare, ajungand direct la client (ceea ce nu e posibil pe alte canale de vanzare/marketing)
  • consumatorii petrec 57 minute/zi pe Facebook, Instagram si alte retele sociale (in medie) si stau mai mult pe social media decat se uita la TV, acest timp influentand direct deciziile de cumparare
  • social media este alegerea nr. 1 pentru persoanele care vor sa se decida ce sa cumpere, 37% dintre consumatori intrand pe canale de socializare pentru inspiratie, mai multi decat intra pe site-ul retailerilor (34%) sau pe comparatoarele de pret (32%)
  • pentru a construi o strategie de comert social eficienta, este important de inteles ce fac oamenii cu informatia despre produse descoperita pe platforme ca Facebook, Instagram si Pinterest
  • aproape o treime dintre social useri fac cumparaturi online pornind de la platformele sociale 1 data/luna (15% fac asta de mai multe ori lunar), aproape 48% dintre aceste tranzactii incep pe Facebook (direct printr-o postare/printr-un link dintr-o postare) si aproape 9% incep pe Instagram
  • dupa ce descopera pe social media un produs interesant, 44% dintre consumatori il cumpara ulterior, online, 21% il cumpara in magazine fizice si doar 11% il achizitioneaza imediat
  • peste 50% dintre oameni sunt motivati sa cumpere social de oferte si reduceri, iar aproape 35% sunt atrasi de livrarea gratuita
  • 20% au cumparat ceva motivati de reclamele vazute pe Facebook si Instagram
  • smartphone-ul este cea mai importanta unealta de shopping pentru 45% dintre consumatori (fara de 29%, in 2015)
  • Facebook Ads-urile genereaza 1 milion de vizite in 100.000 de magazine fizice din lume
  • pe Instagram se cheltuie cu 177% mai mult YoY pe reclame, peste 2 milioane de advertiseri targetand lunar 1 miliard de utilizatori
  • 93% dintre utilizatorii Pinterest (250 de milioane/luna) folosesc platforma pentru a planui cumparaturi viitoare
  • pentru a atrage atentia in social media atat de plina de reclame, axeaza-te pe continutul vizual (foto, dar mai ales video) – 3 din 4 consumatori se declara inspirati de imagini si clipuri in procesul de cumparare, 79% au cheltuit mai mult pe un produs dupa ce au urmarit un clip pe social media, iar reclamele video au convins 64% dintre consumatori sa cumpere pe Facebook, 32% – pe Pinterest si 31% – pe Instagram

Leave a reply