Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Cum afecteaza shopping-ul online marjele de profit? (studiu)

Dezvoltarea accelerata a comertului online vine la pachet cu un declin pe masura in marjele de profit ale retailerilor, citim pe qz.com, care citeaza un studiu realizat de Alvarez & Marsal, in partneriat cu Retail Economics, in aprilie-mai 2021. Analiza efectuata in 6 piete europene-cheie (Marea Britanie, Spania, Elvetia, Franta, Italia si Germania), pe un esantion de peste 250 de retaileri (cu o cifra de afaceri combinata de peste 2 trilioane €, in 2019/2020), a descoperit ca marja de profit este in scadere in competitiva industrie a vanzarilor cu amanuntul si tendinta va continua, pe fondul efectelor pandemiei COVID-19.

Ce a descoperit studiul amintit:

  • in ultimii 10 ani, in cele 6 piete analizate, marja de profit inainte de plata taxelor si impozitelor a scazut de la 6,4% la 4,5%, cumparaturile pe Internet fiind un element contributiv extrem de important; analiza a descoperit o corelatie inversa intre cresterea numarului de vanzari online si marjele de profit (pe masura ce penetrarea e-commerce creste, profitul scade)
  • pandemia va accelera aceasta tendinta si, pana in 2025, se estimeaza ca marjele de profit din cele 6 tari analizate vor ajunge la 3,2%; in absenta pandemiei, scaderea ar fi fost pana la 3,7% (ceea ce se traduce in pierderi de 11 miliarde € din profit)
  • anumite segmente din retail (ca produsele alimentare) opereaza deja cu marje de profit mici si pe piata offline, dar online-ul vine cu noi provocari – potentialii clienti pot compara preturile de pe diverse site-uri (deci competitia apropo de cel mai mic pret este intensa), iar costurile de livrare si retur sunt mari (mai ales cand clientul se asteapta sa primeasca produsul comandat online rapid si, daca s-ar putea, gratuit, indiferent de valoarea acestuia)
  • retailerii care vand exclusiv online au marje de profit mult mai mici decat media din cazul retaileilor multichannel si care vand si in magazine fizice – 1,4% versus 5,4%

Leave a reply