Cum afecteaza coronavirusul retailerii online? (sondaj)
Pe termen scurt, retailerii care vand pe Internet produse ca masti de protectie, sticle cu apa si hartie igienica profita de pandemia globala de COVID-19, dar pe termen lung vanzatorii online se tem de impactul negativ pe care i va avea virusul asupra propiilor venituri (mai ales in cazul celor care fac importuri din China), scrie digitalcommerce360.com. In martie 2020, sursa amintita a realizat un sondaj pe un esantion de 304 retaileri online, care a scos la iveala urmatoarele statistici:
- 47% dintre retaileri se asteapta la un impact negativ asupra veniturilor proprii
- 80% cred ca virusul va avea un impact asupra increderii clientilor
- 30% dintre retaileri suspecteaza ca virusul le va provoca o oarecare crestere e-commerce, iar 36% se asteapta la o scadere oarecare/mare
- 36% dintre retaileri nu s-au hotarat inca ce fac (asteptand sa afle mai multe informatii inainte de a actiona), iar 64% sunt proactivi si iau masuri de preventive sau agresive
- 44% se asteapta la intarzieri de productie, pe masura ce virusul avanseaza
Ce mai spune sursa amintita? Conform Quantum Metric (provider de platforme SaaS, care a analizat 5,5 miliarde de vizite online si mobile ale clientilor americani, in magazine e-commerce), vanzarile online au crescut cu 52% la inceput de martie, comparativ cu aceeasi perioada din 2019. Iar numarul de cumparatori virtuali este cu 8,8% mai mare de la aparitia coronavirusului. Bloomreach a descoperit cresteri similare pentru cei peste 250 de clienti proprii, datorita produselor de igiena si protectie.
Retaierului DebriefMe.com (care vinde masti de protectie anti-poluare si anti-virusi de diferite culori) i-au crescut comenzile de 10 ori de cand amenintarea a devenit publica, iar acum afiseaza o lista de asteptare pe site (cu mentiunea „Primul venit, primul servit”, pe lista de asteptare streangandu-se peste 800 de persoane, pana pe 11 martie – vezi foto). Compania isi vinde produsele si pe Amazon.com si le primea pana de curand din China, trimitandu-le clientilor dintr-un depozit din Georgia. Recunoscand pericolul la timp, si-a adus tot inventarul din China inainte de Anul Nou chinezesc si inchiderea granitelor, iar acum fabrica asiatica si-a reluat productia, incet-incet. Noile masti sunt trimise in SUA pe cale aeriana, in cantitati mult mai mici. Iar saptamana viitoare Debrief Me va incepe sa produca masti si intr-o fabrica din New York, pentru a evita dependenta de un singur producator strain.
Leave a reply