Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Vasil Azarov: Marketingul de eveniment – domina-ti piata cu mesajul corect

Bun venit la Growth Interviews, o serie de conversatii distractive, stimulatoare si antrenante, axate pe cresterea afacerilor digitale. Misiunea noastra este sa oferim idei si sugestii e-commerce utile si fiecare episod este o calatorie fascinanta, in care un expert de talei mondiala dezvaluie secrete de afaceri bine pastrate si strategii pe care le poti folosi imediat pentru a-ti creste afacerea.

In episodul Growth Interviews din aceasta saptamana, va invitam la un podcast cu Vasil Azarov, expert in marketing a carui misiune personala este aceea de a conecta specialisti in start-up si growth marketing si de a alimenta continuu comunitatea cu cele mai bune cunostinte internationale. Vasil Azarov a fondat unul dintre cele mai importante evenimente de growth marketing din industrie (Growth Marketing Conference) si lucreaza zi de zi pentru a construi cea mai valoroasa comunitate start-up din lume la Startup Socials, deoarece considera ca oamenii sunt, in mod fundamental, cea mai importanta parte a acestei industrii. Cea mai buna modalitate de a invata si conecta oamenii cu start-up si growth marketingul este prin organizarea de evenimente orientate spre cele mai bune practici, conduse de lideri care chiar stiu ce fac si construind comunitati interactive si dinamice de experti in growth si start-up marketing din toate colturile lumii.

Marketingul de eveniment este o nisa in continua schimbare, evolutie si adaptare la noi interese, si la noile tehnologii, iar podcast-ul nostru cu Vasil Azarov este o discutie interesanta si plina de idei despre cele mai recente tendinte, metodologii si cunostinte de specialitate apropo de cum sa dezvolti o afacere de marketing de evenimente.

Iata cele mai importante idei ale discutiei:

  • Growth marketing. Misiune. Viziune. Mod de viata – 00:00
  • Reteta pentru crestere organica in marketingul de eveniment – 16:00
  • Marketing de eveniment. O categorie redefinita – 23:57
  • Idei de crestere e-commerce – 34:26

Growth marketing. Misiune. Viziune. Mod de viata

Intotdeauna pasionat de construirea de comunitati si de conectarea oamenilor, Vasil Azarov este cel mai autentic exemplu atunci cand vine vorba de a fi dedicat unei misiuni si unui scop. Invitatul nostru la aceasta editie din Growth Interviews si-a inceput cariera in marketingul de eveniment si a invatat totul despre aceasta industrie in cel mai stresant (dar si cel mai valoros mod, in acelasi timp) – efectiv, prin organizarea lor. Totul a inceput pentru Vasil odata cu visul sau de a construi o comunitate de oameni care invata unul de la celalalt, care mentin o legatura intre ei si care impartasesc un scop comun.

Din 2014, Vasil si echipa lui organizeaza in fiecare decembrie la San Francisco cea mai importanta conferinta de growth marketing, iar viziunea lor este de a deveni cea mai mare si cea mai valoroasa comunitate pentru marketerii moderni. Evenimentul reuneste cateva mii de profesionisti dornici de a afla cele mai bune practici atunci cand vine vorba de produsul brut si marketingul de cont. In acelasi timp, se concentreaza pe cele mai bune practici de marketing pentru anumite categorii de nisa, precum comertul electronic, marketplace-urileiata si aplicatiile mobile. Misiunea evenimentului este aceea de a ajuta companiile start-up sa creasca, de a invata tinerii antreprenori si fondatori car esunt cele mai importante aspecte in marketingul digital si de a-i ajuta cu primul lor growth marketer sau CMO.

Reteta pentru crestere organica in marketingul de eveniment

Organizarea de evenimente nu este o munca usoara. Dimpotriva, in peisajul marketingului, este una dintre cele mai dificile specializari. Dar oricat ar fi de greu, marketingul de eveniment este un domeniu care atrage constant profesionisti si antreprenori, asa ca am adunat cateva dintre cele mai bune cunostinte si sfaturi de la Vasil Azarov, insusi fondatorul Growth Marketing Conference.

Cand incepi sa activezi in domeniul marketingului de eveniment, cel mai important lucru este sa incepi de jos, sa observi, sa inveti. Nici macar cei mai buni profesionisti nu vor organiza o conferinta de 300 de persoane peste noapte fara sa se epuizeze si asta nu este cea mai buna metoda de a afla despre nisa specifica a evenimentelor pe care o cauta orice antreprenor. Cel mai bine este sa incepi de jos, organizand o intalnire unde accentul ar trebui sa fie pus pe oaspeti si locul unde se indreapta atentia lor, daca evenimentul este potrivit pentru ei si daca asteptarile lor au fost indeplinite. Evenimentele sunt produse si, dupa cum confirma Vasil Azarov, ar trebui tratate ca atare. Ce face un antreprenor la inceput? Testeaza potrivirea pe piata a produsului.

Incepand cu un eveniment mic (de 20-30 de persoane), organizarea va fi mai usoara si vei avea un control mai bun al fluxului, calendarului agendei si directia discutiilor. Oricat de buna ar fi tema evenimentului sau subiectele sale principale, feedback-ul clientilor este, ca in orice alta industrie, cel mai important. Este insusi ghidul a ce trebuie pastrat, ce ar trebui imbunatatit si ce ar trebui eliminat din peisaj. In cazul evenimentelor, este mai usor sa discerni feedback-ul, iar evenimentele mici permit asta in timp real, deoarece discutiile 1 la 1 sunt obligatorii si sunt foarte bine primite de oaspeti, deci este un moment bun pentru observatii.

A incepe de jos nu inseamna ca evenimentul va fi superficial, simplu sau usor. Dimpotriva. Complexitatea nu este data de numarul de participanti, ci de tema, agenda, vorbitori si influenceri. Azarov insista sa coreleze tema evenimentului cu un loc adecvat, care sa puna accent pe industria temei principale. Locul potrivit, indiferent cat de mare sau de mic este, este un strat important si semnificativ in construirea perceptiei asupra unui eveniment axat pe o experienta de  360o.

Crearea unui eveniment este un proces in care cel mai important lucru este sa fii cat mai adaptabil posibil. Din experienta sa, Azarov subliniaza importanta cresterii unui eveniment care permite organizatorului sa-si inteleaga mai bine tinta, interesele acesteia si pe ce se concentreaza ea si, folosind toate aceste informatii, sa construiasca o platforma cu un concept unic, care sa puna bazele pentru dezvoltarea ulterioara.

„Intalneste-te cu 5-10 persoane la o cafea, aduna feedback, ia notite; acest lucru iti va oferi o platforma pentru a crea acel eveniment ca un concept-tip care, plecand de la mica intalnire, poate fi dezvoltat intr-un eveniment de tip panel, care apoi poate deveni o mini-conferinta, care poate fi dezvoltata intr-un eveniment de o jumatate de zi. Apoi, cand esti gata, cand ai cel putin 300 sau 400 de persoane implicate care au participat la evenimentele tale, apoi tinteste spre o conferinta”, spune Azarov.

Marketing de eveniment. O categorie redefinita

Ca orice alt domeniu de marketing, marketingul de eveniment este si el in schimbare si in continua evolutie. De la simplele tehnici promotionale de atragere a atentiei, folosite pana acum cativa ani, pana la platforme digitale complexe care ajuta brandurile sa se construiasca singure prin marketingul de eveniment. In calitate de expert in domeniu, Vasil Azarov crede ca marketingul de evenimente este in prezent redefinit, iar tendinta de evolutie ar trebui sa mearga si mai departe, fiind adoptata de mase.

Ascensiunea marketingului de eveniment este un fenomen care nu se leaga numai de know-how-ul de specialitate care merita impartasit si de tendinta de adunare a oamenilor care au un scop comun, ci si de educatie. Deoarece tehnologia influenteaza si schimba puternic toate industriile, practicienii care au atins nivelul de expertiza devin lideri-cheie de opinie in domeniul lor specific si, prin urmare, profesori ai maselor. „Industria este oarecum mai legata de educatie decat a fost pana acum, datorita tehnologiei si modului in care poti asimila si poti fi updatat.”

Conferintele si evenimentele de marketing nu ofera doar cele mai actualizate si de ultima ora strategii, dar ofera profesionistilor si posibilitatea de a se intalni cu speakeri si experti practicanti si cu alti participanti care se afla in acelasi spatiu, in care pot face brainstorming apropo unor solutii la probleme specifice.

Idei de crestere e-commerce

Vasil Azarov nu este doar un expert in marketingul de eveniment, ci si un antreprenor e-commerce, asa ca a impartasit cu noi cateva dintre cele mai bune idei proprii de crestere pentru aceasta nisa. Primele lucruri pe care le subliniaza sunt personalizarea si targetarea persoanelor potrivite prin mesajul potrivit, folosind tehnici de marketing 1 la 1. Azarov insista asupra faptului ca, dupa gasirea pietei corecte, urmatorul pas important este definirea nisei potrivite si crearea unei strategii complete de marketing asupra acesteia. A merge pe intreaga piata este o pierdere de resurse, mai ales in primele etape ale unei afaceri online. Este important sa-ti stabilesti o tinta clara si sa faci totul pentru a cuceri acea nisa de piata specifica, in timp ce faci cunoscut brand-ul in ochii si in mintea consumatorului.

Comertul electronic este un spatiu din ce in ce mai aglomerat, iar piata se auro-transforma, in timp ce transforma obiceiurile cumparatorilor online. Ceea ce Azarov subliniaza este ca trebuie sa devii vizibil pentru oamenii potriviti, oameni care vor fi cu adevarat interesati de produsele, serviciile si ofertele tale si vor crea o relatie cu acestea. Un puternic promotor al marketingului din gura in gura, perspectiva lui Azarov este ca, cu cat tinta se simte cu adevarat legata de produs si de marca, cu atat este mai probabil sa devina un client fericit care va reveni la tine si va si recomanda magazinul tau online altora.

„Cred ca viitorul cresterii comertului electronic sau marketingului de eveniment este intelegerea a ceea ce este acel ceva care te separa de 90% din piata larga a industriei pe care activezi. Care este acel 10% pe care vrei sa te concentrezi? Cum iti construiesti promisiunea de brand si cum creezi mesajele potrivite pentru a domina acel procent mic din piata ta?”

Concluzie

Marketingul de eveniment este o categorie de marketing emergenta la scara globala, care reuneste mai multi profesionisti ca oricand. Odata cu dezvoltarea tehnologiei, marketingul de eveniment a atins un nou nivel de sofisticare si intreaga structura a fost redefinita. Viitorul nu este o surpriza, deoarece marketingul de eveniment devine un pilon esential pentru growth marketing si construieste in mod activ comunitati intregi de profesionisti. Speram ca ti-a placut interviul cu Vasil Azarov! Pentru mai multe informatii, nu uita sa citesti si urmatoarele noastre materiale din seria Growth Interviews.

Leave a reply